מעקות זכוכית במגדלי גינדי תל אביב

מרפסת רחבת ידיים הפכה בשנים האחרונות לכמעט סטנדרט, ובוודאי שבפרויקט מתקדם ויוקרתי דוגמת גינדי תל אביב שמוקם על השטח שבו פעל בעבר השוק הסיטונאי (המשולש שבין רחוב קרליבך, דרך בגין ורחוב החשמונאים במרכז העיר) תהיינה מרפסות שכאלה. מרכיב בלתי נפרד במרפסות אלה הוא מעקות זכוכית שבנוסף לאלמנט הפונקציונלי ההכרחי תורמות גם יופי בלתי מבוטל למרפסת ולדירה כולה.

למה גינדי תל אביב הוגדר כפרויקט של פעם ב-100 שנה?

גינדי תל אביב הוא אחד הפרויקטים הבולטים בתל אביב של תחילת המאה ה-21. העיר, שלא מפסיקה להשתנות ולהתפתח מאז ייסודה ב-1909, כבר ידעה בעבר לא מעט מיזמים מרשימים אבל גם בקנה מידה של תל אביב מדובר בפרויקט גרנדיוזי וחד פעמי.

ראשית – ההיקף: הפרויקט משתרע על שטח של 55 דונם במרכז העיר.

שנית – התכנון המתקדם של המגורים: גם 11 הבניינים בני 14 הקומות וגם 4 המגדלים בני 48 הקומות שצפויים להצטרף אליהם תוכננו ע"י משרד האדריכלים המוביל "ישר" (בעזרת אנשי המקצוע המיומנים לא פחות של משרד האדריכלים "יסקי-מור-סיוון"), והתוצאה בהתאם. בפרט מעוררת סקרנות צורת התלתן הייחודית של המגדלים (הנקראים Love תל אביב), צורה שמן הסתם תהפוך לאייקון תל אביבי בולט ותככב בלא מעט תוכניות טלוויזיה, סרטים, פרסומות ועוד.

שלישית – המפרט הטכני המרשים של הדירות עצמן, כולל כמובן מרפסות מרווחות ועוד.

רביעית – התמהיל: הפרויקט שבונה גינדי השקעות עם שותפיה כולל לא רק כאלפיים יחידות דיור אלא גם פארק רחב ידיים (שיכלול גם אגם קסום במרכזו), מרכז ספורט מתקדם בעל 3 קומות, גני ילדים ברוח המאה ה-21 ולצידם גם בית ספר יסודי בסטנדרט דומה. בנוסף המתחם יהיה גם ביתו החדש של תיאטרון גשר ויכלול גם קניון שיתמקד באופנה.

סוגי הזכוכיות בהם השתמשו למעקות בפרויקט

המרפסות בדירות של גינדי תל אביב זכו למעקות זכוכית מסוגים שונים – הן שקופים, הן חלביים, והן צבעוניים שמהווים יצירות אמנות של ממש, ובהקשר זה כדאי לציין שחלק מהפנטהאוזים של שלב א' של הפרויקט (כלומר 11 המבנים בני 14 הקומות) תוכננו ע"י מיטב אדריכלי ישראל ובהם אלכס מייטליס, יונתן מונג'ק, אילן פיבקו, אירית אקסלרוד ועודד לביא. בכל פנטהאוז שתי מרפסות גדולות, שאחת מהן צופה כלפי חוץ (אל תל אביב ואל הים) והשנייה כלפי פנים (אל לב מתחם המגורים), ובהתאם תוכננו גם המעקות.

בטיחות מעל לכל

באופן טבעי הושם דגש רב בפרויקט גינדי תל אביב על הבטיחות של מעקות הזכוכית, ועל כן נבחרה זכוכית רבודה איכותית במיוחד ועמידה להפליא.

באופן כללי השימוש בזכוכית מחייב תשומת לב ניכרת לנושא הבטיחות, וכך אכן היה גם כשהשתמשו בחומר גלם יפה ומרשים זה לצורך חיפוי קירות פנים בדירות השונות בפרויקט.

איך לשלב אלמנטים נוספים במעקות זכוכית?

מעקה זכוכית הוא פריט יפהפה גם ללא כל תוספת והוא משתלב היטב בכל מרפסת, אבל בפרויקט מתקדם ויוקרתי במיוחד כמו גינדי תל אביב אך טבעי הוא שייווצר רצון לייפות עוד יותר את המעקות.

הדרך המקובלת לעשות זאת היא באמצעות שילוב חומרים נוספים, מנירוסטה, ברזל, עץ או אלומיניום, שידגישו את הצלילות של הזכוכית ובה בעת ישברו את השקיפות.

דרך נוספת היא לשחק עם הצורה של המעקה ולהפוך אותו למעוגל, מפותל, ספירלי וכו'.

התקנת המעקות במגדלים

בכל מקרה של התקנת מעקה זכוכית יש להקפיד על התקנה מקצועית מאוד, ובפרט כך הדבר בבניינים רבי קומות ובמגדלים.

ישנן שלוש אופציות להתקנה: בתוך תעלות גלויות, בתוך תעלות סמויות ועל עמודים קטנים. השיקול העיקרי לבחירה הוא זה האסתטי.