טיפים לבחירת רהיטי זכוכית למשרד

כבר לפני למעלה מ-5,000 שנים התחילו בני האדם לייצר זכוכית ולהשתמש בה למטרות שונות. בשנים האחרונות הולך ומתרחב השילוב של הזכוכית בפריטי ריהוט כאלה ואחרים – מדוע הפכה הזכוכית לכה פופולרית הן עבור עיצוב דירות והן במסגרת עיצוב בתי עסק, מפרט את יתרונות ריהוט הזכוכית במשרד ומספק טיפים באופן כללי לגבי בחירת ריהוט למשרד.

עיצוב מודרני ויוקרתי

המאפיין הבולט ביותר של זכוכית, ושל ריהוט שמשולב בו חומר גלם זה, הוא המראה המודרני והיוקרתי. כך למשל קיר אבן שמשולב בו חיפוי זכוכית מושך אליו תשומת לב רבה ומשרה על המרחב כולו תחושות של הדר, השקעה וקלאסיות – איכויות שמן הסתם מתקבלות בברכה בכל משרד, בין אם מגיעים אליו לקוחות (שמן הסתם כדאי להרשים אותם) ובין אם לאו (שהרי בימינו ברור לחלוטין שכדאי להשקיע בסביבת עבודה מעוצבת, על – מנת להבטיח עובדים שבעי רצון שתפוקתם תמיד גבוהה יותר וגם רמת המחויבות שלהם לחברה או לארגון גבוהה יותר).

קודם כל בטיחות

כשבוחרים למשרד כזה או אחר פריטי ריהוט משרדי עם שילובים של זכוכית – והאפשרויות רבות ומגוונות, החל משולחן עם משטח זכוכית (וגם הרגליים, כמובן, עשויות להיות עשויות זכוכית), דרך דלפק בוהק שכולו אסתטיקה וכלה בדלתות שמעוצבות על בסיס חומר גלם זה – חשוב מאוד ראשית כל להקפיד על הפן הבטיחותי.

ישנם סוגים שונים של זכוכית, ובפרט כדאי להכיר את הזכוכית המחוסמת ואת הזכוכית הרבודה. זכוכית מחוסמת מיוצרת בתהליך מיוחד שכולל גם חימום וגם קירור. תהליך זה מקנה לה חוזק רב בהרבה משל זכוכית רגילה, ואם משטח הזכוכית נפגע הוא מתפזר לרסיסים קטנטנים שאינם מסכנים את מי שנמצא בסביבה. זכוכית רבודה כוללת שתי שכבות זכוכית וביניהן חומר ייעודי שמונע את התפזרות הרסיסים.

סוג נוסף של זכוכית שמתאימה למקרים מסוימים היא זכוכית משוריינת. השימוש בה אינו נפוץ כמו השימוש בזכוכית החסומה ובזכוכית הרבודה, אולם אם למשל מדובר במשרד של עסק למכירת יהלומים, ויש בו שולחן תצוגה, כדאי שהזכוכית תהיה משוריינת.

האפשרויות השונות של ריהוט זכוכית

רהיטי זכוכית הם כאמור תוספת מומלצת לכל סוגי המשרדים, ובפרט לאלו שרוצים לשדר יוקרה, טוב טעם, הקפדה על איכות וחוסן. בהתאם ניתן לראות זכוכית משולבת בפריטים שונים במשרדי עורכי דין מובילים, במשרדי פרסום, במשרדיהם של רופאים פרטיים, במשרדי חברות היי-טק ובמשרדי בוטיק בתחומים שונים. כדאי לציין כי השימוש בזכוכית הולך ומתרחב, ואם בעבר רק משרדים של חברות גדולות בחרו לשבץ רהיטי זכוכית, הרי שבימינו ניתן לראות זכוכית וליהנות מיופייה ביותר ויותר מקומות.

הרהיטים שבהם מקובל במיוחד להשתמש בזכוכית הם דלפקי קבלה – ובפרט כשרוצים לשדר ללקוחות שמגיעים למקום שקיפות וחיבור (איכויות שזכוכית, מעצם היותה שקופה, בין אם לחלוטין ובין אם חלקית כפי שקורה כשבוחרים בזכוכית חלבית, מקנה באופן מידי); שולחנות ובפרט בפינות הסבה ואזורי המתנה; דלתות (שבהן תיבחר לרוב זכוכית חלבית ולא שקופה לגמרי); ועוד. – לצפייה במגוון רהיטי זכוכית מבית שבירו זכוכיות בע"מ – לחצו כאן

על מה חשוב להקפיד במיוחד כשבוחרים ריהוט למשרד?

ריהוט למשרד חייב לענות הן על הצרכים הפונקציונליים והן לתרום לאסתטיקה של החלל. בהתאם כל בחירה של כל פריט, בין אם הוא כולל זכוכית ובין אם לא משובץ בו חומר גלם בסיסי זה, חייבת לקחת בחשבון את שני השיקולים הנ"ל.

יש לשקול שימוש בזכוכיות בגוונים שונים, על-מנת להקנות ייחודיות למשרד שלכם, וכן לנצל את אופציית ההדפסים הדיגיטליים על הזכוכית כדי למשל להוסיף אישיות לדלת ומבע אישי. בהיבט הפונקציונלי מומלץ להיעזר במומחים לארגונומיה כדי להבטיח סביבה עבודה שהיא לא "רק" יפה אלא גם נוחה לחלוטין.