כיצד לבחור מנעולים לדלתות זכוכית

דלתות זכוכית ניתן למצוא כמעט בכל מבנה בצורה כזו או אחרת. אנו רואים דלתות אלו בשלל בתי עסק, חנויות, בתי קפה, מסעדות וכו'. בכל עסק או מיקום נמצא אנו נמצא לפחות דלת אחת מזכוכית, אך מעטים חושבים על סוגי המנעולים לדלתות אלו.

כאשר ניגשים לבחירת מנעולים לדלתות זכוכית יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים עיקריים, אותם נפרט במאמר שלפניכם.

מנעולים לדלת זכוכית משתנים בהתאם לתפקידה של הדלת

ישנם סוגים תפקידים רבים לדלתות זכוכית ובחירת המנעול נעשית בהתאם. לדוגמא, בית עסק שעושה שימוש בדלת זכוכית כדלת הראשית שלו, ירצה להתקין מנעול חזק ומורכב הרבה יותר מאשר המנעולים בדלתות הפנימיות של העסק. מנעול זה יהיה בעל צילינדרים שונים וישמש כמנגנון ייחודי לאבטחת המקום.

לעומת בית עסק, דלתות מרפסת בבתים פרטיים או אפילו בחדרי מלון יקבלו מנעולים פשוטים בהרבה לדלתות הזכוכית שלהם. חשוב לציין כי טיפול במנעולים ובמיוחד כאלו אשר מותקנים על דלתות זכוכית חייב להיעשות על ידי מנעולן מקצועי ומוסמך. זאת כמובן כדי למנוע נזק בלתי הפיך הן למנעול והן לדלת הזכוכית אשר במהותה היא יותר "רגישה" מדלת עץ רגילה.

דלתות זכוכית

פרמטרים לבחירת מנעול לדלת זכוכית

לבחירת מנעול לדלת זכוכית ישנם מספר פרמטרים עיקריים כדלקמן:

  • פרמטר ראשון הינו סוג המבנה. כפי שציינו לעיל, מנעול לדלת זכוכית של חנות אשר מטרתו הגנה על הסחורה מפני גניבות ופריצות יהיה מנעול כבד ומשוכלל, אשר מותאם לדלתות זכוכית. מנעול לדלת פנימית בבית יקבל מנעול פשוט בהרבה מזה של חנות.
  • פרמטר שני הינו כמובן גודל הדלת. ישנן דלתות ובמיוחד אלו אשר נמצאות בפתחי בתי העסק השונים, אשר יזדקקו ליותר ממנעול אחד ובהן יותקנו מנעול עליון ותחתון ולעיתים אף מנעול אמצעי, תלוי בגודל הדלת.
  • פרמטר שלישי הינו עובייה של דלת הזכוכית ועובי המשקוף שנמצא סביבה. חלק מתפקידו של המנעולן יהיה לבצע התאמה זו כדי למנוע תקלות בעתיד ולשמר גם את הדלת וגם את המשקוף.
  • פרמטר רביעי וחשוב לא פחות הינו העיצוב. במיוחד בבתי עסק ומקומות מסחר חשוב כי המנעולים אשר מותקנים על הדלתות יראו טוב ויתאימו לאופי העיצובי של דלת המשרד ושל המשרד עצמו. בדלתות זכוכית המנעול בולט הרבה יותר מאשר בדלתות רגילות ולכן חשוב שלא "יחבל" במראה של הדלת.

מחיצות זכוכית

למי פונים כאשר רוצים להתקין מנעולים לדלתות זכוכית?

חשוב ורצוי לפנות למנעולן מוסמך ומקצועי כאשר רוצים להתקין, לחדש או לפרוץ מנעולים אשר הותקנו על דלתות זכוכית. מנעולן מקצועי ידאג לשימור דלת הזכוכית במהלך ההתקנה או הפריצה של המנעול ויחסוך לכם הוצאות רבות על תיקון או שיחזור הדלת כתוצאה מעבודה חובבנית אותה תנסו לבצע בעצמכם.