מחיצות מעוצבות מלוחות פרספקס

עולם המחיצות הולך ומשתנה, עם השנים הוא מתפתח ומציע הרבה יותר מאשר אנחנו מדמיינים כשאנחנו חושבים על מחיצות

מחיצות מעוצבות מלוחות פרספקס

עולם המחיצות הולך ומשתנה, עם השנים הוא מתפתח ומציע הרבה יותר מאשר אנחנו מדמיינים כשאנחנו חושבים על מחיצות. עם בעבר מחיצות היו בעיקר קירות בטון או גבס היום עולם המחיצות הוא עולם בפני עצמו ומציע שלל נרחב החל מלוחות פרספקס, דרך מחיצות עץ ועד מחיצות זכוכית. הכל מותאם באופן אישי לעיצוב הביתי שלכם ולצרכים המיוחדים שכל בית צריך, כמובן שגם המחיר הינו פונקציה אך עם החומרים שיש כיום ניתן להתאים מחיצה לתקציב ולא צריך לתקצב לפי המחיצה.

מחיצה קבועה לעומת מחיצה ניידת

בעבר היה נהוג להשתמש יותר במחיצות ניידות, לרוב היה מדובר על דיקט, פרספקס או משהו מעט מעוצב יותר שהיה ניצב על גלגלים. במרוצת השנים עולם העיצוב הלך והשתכלל וכיום מלבד אצל רופאים למינהם כבר פחות תראו מחיצות ניידות.
הסיבה העיקרית למיעוט בהם היא שניתן לעצב מחיצה קבועה כך שגם תהיה פונקציונלית אך מעל הכל היא תהיה מעוצבת, יפה ותתאים לכל מיקום בו תרצו לשים אותה.

שימושים אפשריים למחיצות מעוצבות

השימוש הראשון למחיצות מעוצבות הוא גם הבסיסי ביותר והינו לחצוץ בין המטבח לכניסה לבית. ברוב המטבחים המודרניים תמצאו אי במרכז, היתרונות של האי הם אדירים ולכן משתמשים בהם אך כאשר רוצים להפריד בין מרחב הבישול למרחב קבלת הפנים והכניסה ניתן להשתמש במחיצה.
עוד שימוש אפשרי הוא בין הסלון לחדר המשפחה, כך תוכלו לייצר שני חללים לשני שימושים דומים אך שונים ולא לבזבז מקום בבית. היתרון הגדול במחיצה שכזו נעוץ בקרבה וכך הילדים יוכלו לשחק משחקים בעוד אתם קוראים ואף אחד לא מפריע לשני.
לא רק בבתים יש צורך במחיצות ואכן השימוש הבולט הוא אצל רופאים או בקליניקות פרטיות הממוקמות בבתים, אך גם בגני הילדים ניתן לשים מחיצה ואף להפוך אותה בתכנון נכון למשהו פרקטי שהילדים נהנים ממנו.

חומרים אפשריים למחיצות מעוצבות

  • גבס/בטון – כנראה החומר הנפוץ ביותר בבנייה ומאפשר לשחק עם הצבעים שלו מלבד לבן.
  • עץ – השחקן החם ביותר על המגרש היום. השימוש בעץ בתוך עיצובי פנים נותן תחושה של טבע מבויית.
  • זכוכית- עוד תופעה שאנו נתקלים בה הרבה הינה מחיצות שקופות שנועדו לתחום אזורים או לייצר אזורים חדשים בחלל הבית.
  • פרספקס- הכוכב העולה של עולם המחיצות המעוצבות. החומר האיכותי והתכונות הבולטות שלו מאפשרות משחק רב ולמעשה ניתן לבצע איתו כמעט כל פעולה עיצובית.

יתרונות השימוש בפרספקס לבניית מחיצות מעוצבות

  • בניגוד לזכוכית תכונותיו של הפרספקס קלות יותר ומשקלו הינו כמחצית מזכוכית.
  • שקוף יותר, הפרספקס מאפשר ל92% יותר קרני אור לחדור ויוצר חום ואור בבית
  • עמידות וגמישות, כיוון שהפרספקס הוא שילוב הנוצר במעבדה הוא מחזיק מעמד לאורך זמן
  • תהליך הייצור הייחודי של הפרספקס מאפשר לעצב אותו ולשחק איתו בצורה שלא אפשרית עם אף חומר אחר. בייחוד העובדה שמחירו זול יותר מעץ למשל.
  • בטיחותי, הפרספקס עמיד לאש ולחום עד לטמפרטורה של 460 מעלות צלזיוס וגם אם הוא נשבר (דבר נדיר) הוא לא נשבר לרסיסים קטנים.

לסיכום, עולם המחיצות המעוצבות השתנה פלאים בשנים האחרונות וכל מה שצריך זה דמיון וחזון. אנחנו נדאג לכל השאר.