סגירת מרפסת זכוכית בעזרת חיפוי

סגירת מרפסת זכוכית באמצעות חיפוי מתאים היא אחת הדרכים היותר אלגנטיות לסגור את המרפסת שלכם באופן קבוע וליהנות מהגנה בפני מזג האוויר.

כיום ניתן גם לבחור האם חיפוי הזכוכית יהיה משולב בפרופילים מאלומיניום או יחובר בעזרת מחברים מיוחדים מסוגים שונים.

אילו אופציות קיימות?

יש כאלו שיעדיפו לסגור את המרפסת באמצעות פרופילים מאלומיניוםבזכות המראה הקלאסי שלהם והעובדה שהם מגיעים בעוביים שונים. לעומת זאת, מחברים מזכוכית יוצרים תחושה של אחידות וחיבור מידי עם החוץ בסגנון מודרני המאפיין אזורי הייטק.

בגרסה אחרת ישנם מעקים ממתכת שלא מגיעים עד למלוא הגובה, וכך הסגירה שנוצרת מקדימה היא חלקית ומתקבל אפקט מיוחד במינו.

מעבר לכך, לשוק נכנסים כל עת חידושים נוספים כמו למשל זכוכית נאספת, היוצרת מעין וילון או דלתות זכוכית שנפתחות פנימה והחוצה כמו חלון. כמובן שלפני שבוחרים בפתרון כזה שאיננו סטנדרטי ולרוב דורש התקנה מיוחדת, יש לבדוק האם הוא מתאים לכם מכל הבחינות האפשרויות.

מעקה מרפסת עם סכיני זכוכית

סגירת מרפסת זכוכית עם גג מאלומיניום

בכל מה שקשור לגג, יש לבחירה באלומיניום מספר יתרונות מרכזיים:

1. הוא קל מאוד לעיצוב, כך שהוא יכול להיות מונח ב-90 מעלות או בשיפוע וכך להתאים למרפסות בגבהים שונים.
2. האלומיניום הוא חומר קל ולכן אין סכנה שהסגירה התחתונה של המרפסת לא תוכל לשאת אותו. מעבר לכך, הוא אינו מחליד או מתעקם ואפשר לנקות אותו אפילו עם צינור מים פשוט בדגמים בהם יש מרזב.
3. את האלומיניום אפשר לצבוע כמעט בכל צבע שרוצים וכך להתאים אותו לסביבה או לפרופיל האלומיניום של שאר הסגירה.
4. בשל המשקל הנמוך שלו, אלומיניום יכול לכסות שטחים גדולים יחסית ולכן מתאים הן לבתים פרטיים והן לעסקים כגון בריכות ציבוריות, בתי מלון ואפילו מסעדות שזקוקים לסגירת חורף על מנת להגדיל את שטח האירוח שלהם.

אם סגירת מרפסת זכוכית נעשית בשילוב עם מעקות זכוכית ופרגולה חשמלית, הרי שאפשר לשלוט במידת האור שתיכנס אליה, כך שאין זה משנה מהו מזג האוויר, תמיד יהיה אפשר להתאים אותה אליו ועדיין לזכות לאוורור מתאים. בפרגולה חשמלית אפשר גם להתקין תאורת לד פנימית או אפילו מאוורר תקרה וכך לשדרג את חווית הישיבה באופן טוב אפילו יותר.

לפני שסוגרים את המרפסת

בכל מקרה, לפני שמבצעים סגירת מרפסת זכוכית או אחרת, יש לבדוק כיצד הדבר ישפיע על גובה הארנונה באמצעות פנייה לעירייה או למועצה המקומית (כל אחת מחשבת את השטח הרלוונטי באופן אחר). חשוב לשים לב שהבקשה לסגירת מרפסת כשלעצמה צריכה להיות מוגשת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה דרך ייפוי כוח של מהנדס או ארכיטקט, לרוב באופן מקוון. עם זאת, הודות לחוק הפרגולות, כיום סגירה באמצעות חומרים קלים מאושרת בהליך מקוצר של עד 25 יום (כל עוד לא נשלח סירוב או בקשה למסמכים נוספים, הרי שהאישור ניתן באופן אוטומטי).