פתרונות משלימים לבריכה הביתית – דברים שחשוב לדעת

אם בעבר בריכת שחייה ביתית הייתה לוקסוס, היום ניתן לבנות בריכה בעלות אטרקטיבית כאשר במדינה כמו ישראל, הנהנית מימי שמש רבים, מדובר בהנאה צרופה. מקום לאירוח, פנאי, הירגעות וגם הזדמנות לבצע כושר גופני בשיא הסטייל. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בעלי בית פרטי בונים בריכה פרטית.

את תכנון הבריכה יבצע אדריכל המכיר את תנאי השטח או זה שתכנן מבחינה ארכיטקטונית את הבית יחד עם חברה לבניית בריכה, שתוכל להציע את המוצר הנכון על פי קריטריונים המשתנים מבית לבית מבחינת עיצוב, תקציב וכדומה.

אך ברגע שיש לכם בריכת שחייה פרטית, חשוב שתדאגו לפרטים שעושים הבדל גדול בנראות הבריכה ובחוויית השחייה. מחימום הבריכה דרך חיפויי זכוכית לגידורה וריהוט גינה משלים.
לפניכם כמה המלצות מומחים הן בתכנון ושדרוג בריכות שחיה ביתיות, והכנתם מבחינת אסתטיקה, פרקטיות, בטיחות והנאה בכל ימות השנה.

חיפויי זכוכית לבריכה

הבריכות העכשוויות מצטיינות במראה מינימליסטי המתמזג בהרמוניה עם הסביבה ולכן, חבל לגרוע מהפן האסתטי הזה על ידי גידור הבריכה מחומר אטום שיסתיר את יופייה. הפתרון הטוב ביותר הוא חיפויי זכוכית לבריכה, העשוי זכוכית מחוסמת העומדת בתקנים, ששומרת על השקיפות המבוקשת בסטנדרט הגבוה ביותר. ניתן לבחור במידות המתאימות לשטח הבריכה וליצור שער מזכוכית המאפשר כניסה למתחם הבריכה באמצעות פתיחת מנעול – הגנה מפני ילדים. הזכוכית היא חומר חזק וניתנת לתחזוקה פשוטה. כמו כן, ניתן להוסיף אפקטים מיוחדים על החיפוי  – מנטים, הדפסים או לבחור מראש באריחים בעלי גוון.

חימום סולארי לבריכה

על אף מזג האוויר הנוח בישראל, ישנם ימים קרים יותר ולכן, חשוב להכין את הבריכה לקראת החורף על מנת שהדיירים ואורחיהם יוכלו ליהנות ממנה בכל ימות השנה. כאן נכנסת לתמונה מערכת חימום סולארי לבריכה, המנצלת באופן מטבי את אנרגיית השמש הזמינה בישראל כ-9 חודשים בממוצע בשנה. המערכת למעשה פועלת על מערך סוללות קולטי שמש המותקנים במקום חשוף לשמש, למשל, על גג הבית או הפרגולה. למי הבריכה מועבר החום שנאגר בצינורות הקולט באמצעות קרינת השמש והמים שחוממו זורמים חזרה לבריכה עד הטמפרטורה שהוגדרה מראש. כך אפשר ליהנות משכשוך, טבילה ושחייה בבריכה גם בימים בהם השמש מסתתרת מאחורי העננים.

ריהוט גינה לסביבת הבריכה

הבריכה היא הלב הפועם של החצר ולכן, באופן טבעי, האירוח והבילוי ייעשה סביבה. על מנת לשדרג את סביבת הבריכה, ניתן להשתמש בריהוט גינה מסוגנן כמו מערכות ישיבה בסגנונות שונים כפרי או מודרני עם ריפוד צבעוני המגיע במגוון צבעים והדפסים לפי בחירה, זולות ומרבצים שמאפשרים ישיבה נינוחה ובלתי מחייבת, ערסלים ונדנדות, מיטות שיזוף מפנקות, שולחנות קפה ועוד. חשוב לבחור ריהוט גן באיכות גבוהה, עשויים מחומרים העמידים בתנאי מזג האוויר המצריכים תחזוקה פשוטה.

פתרונות הצללה לבריכה

אין כמו לטבול בבריכה ביום חם, להתמסר למים המרעננים והצוננים. אך סביבת הבריכה עשויה להיות חמה מאוד ולהקשות על הישיבה וההשתרעות ללא פתרון הצללה ראוי. קיימים מגוון אמצעי הצללה המתאימים לסביבת הבריכה דוגמת פרגולות חשמליות מאלומיניום, סוככים מתקפלים, סוככי זרועות, מרקיזות ועוד. הכל תלוי בתנאי השטח, כיצד לקבע נכון את ההצללה וכמובן מראה ועלות.

אין ספק שבריכה פרטית היא הנאה גדולה המשדרגת משמעותית את חוויית המגורים ולכן, חשוב להיוועץ במומחים הן בתכנון ובניית בריכות שחיה ביתיות והן באבזור המתאים מריהוט גן דרך גידור הבריכה בחיפויי זכוכית אטרקטיביים ועד פתרונות הצללה וחימום סולארי. בחרו חברות אמינות בעלות ותק בשוק המציעות הכוונה וייעוץ וכן מוצרים בעלי עמידות גבוהה.