5 טיפים לחידוש הבניין

כל בניין מתיישן עם השנים. התשתיות שלו כבר לא כפי שהיו, המראה הופך להיות בלוי והרושם הכללי של הבניין רחוק מלהרשים. מה שכן, אתם ממש לא חייבים לקחת את תהליכי ה"הזדקנות" האלה כעובדה מוגמרת. ישנן מספר דרכים שבאמצעותן ניתן לשדרג את מראה המבנה כולו, תוך "הצערה" שלו במספר שנים לפחות. במאמר הבא אנחנו נציע לכם חמישה רעיונות מוצלחים בדרך להגשמת המשימה.

התקנת מעלית

מעלית נחשבת לסטנדרט במבנים חדשים, אך גם במבנים קיימים ניתן להתקין אותה בהוצאה כספית שבהחלט ניתן לעמוד בה. מעלית חדשה משפרת את אורח החיים של דיירי הבניין בצורה משמעותית, משום שאינם צריכים עוד לעלות ולרדת קומות רבות מדי יום (ולרוב מספר פעמים ביום) – משימה מורכבת עד בלתי אפשרית עבור משפחות עם תינוקות, אנשים מבוגרים ובעלי מוגבלויות.

המעלית משדרגת את ערך המבנה בצורה משמעותית, והיא שווה סכום גבוה אף יותר מזה שהושקע בה בנקודת ההתחלה. מומלץ לבחור במעלית גדולה ביחס למספר הדיירים בבניין, וגם לשים דגש על המראה שלה, כאשר פיר מעלית מזכוכית נחשב לבחירה מוצלחת מאד.

מעקות

למעקות יש תפקיד פונקציונלי מוגדר וחשוב מאד: לספק לנו הגנה שתמנע נפילות מקומות גבוהות. לא תמצאו כיום מבנים ללא מעקה, בין אם חדשים ובין אם ישנים, אבל המעקות עלולים להפוך לחלודים, להישבר או להינזק עם השנים – מה שמציב סכנה גדולה עבור כל מי שנמצא במבנה.

חידוש של המעקות הוא פעולה מתבקשת במצב הדברים הזה. מעקות זכוכית חסינה יכולות להוות את הפתרון המושלם עבור מעקות בטיחותיות שהן גם מקנות מראה יוקרתי ומיוחד. מעקות מהסוג הזה מספקים מראה יוקרתי, תורמים להרמוניה של המבנה כולו ויוצרים תחושת הגדלה של המבנה.

מעקות זכוכית מכופפים למרפסת
מעקות זכוכית

דלתות חוץ

דלתות חוץ הן אחד מכרטיסי הביקור המובהקים ביותר של המבנה ושל הדירות שבו. החדשות המעודדות הן שתוכלו למצוא עיצובים שמשנים את חוקי המשחק בתחום. הבחירה בזכוכית יכולה להיות מועילה מאד, כאשר דלתות מזכוכית יוצרות את הרושם החיובי שמצפים לו בעת הכניסה למבנה. הדלתות הללו מספקות פרטיות מלאה, ולצד זה יוצרות עניין ורצון לחקור את מה שכמעט נראה מבעד לדלת. הפאר והיוקרה נוכחים גם במקרה הזה.

שדרוג חזיתות המבנה

מבנים רבים בישראל הם בעלי מראה מיושן כיום, במיוחד אם מתבוננים בהם מבחוץ. האריחים מתקלפים או מתפרקים, הצבע נעלם ויש גם כרסום מלא בחזיתות. הסיכון הזה קיים בכל מבנה, והופך למוחשי כאשר הבנייה אינה איכותית או כשהתנאים הסביבתיים מעמידים סכנה (קרבה לים, למשל). ניתן לפנות כיום לחברות שמשדרגות את המעטפת החיצוני של המבנה בפעולות דוגמת צביעה, החלפת אריחים וכדומה.

מה עם הגג?

הגג הוא אחד הרכיבים הבסיסיים במבנה, וגם אותו ניתן לשדרג בהרבה אופנים (רק באמצעות חברה מקצועית, כמובן). טרנד משמעותי בשנים האחרונות הוא יצירת תקרות זכוכית שמכניסות אור, יוצרות תחושת נפח ובעיקר – מוציאות אותנו מהנוסחאות הדי שגרתיות של המבנים. גגוני מיתרים הם רעיון מוצלח נוסף בדרך לייחוד המבנה.