אדריכלות בחיפה בשילוב עבודות זכוכית

תכנונה האדריכלי של חיפה הנו יוצא דופן מבחינה עירונית ומכיל מגוון סגנונות עיצוב מרשימים המבוססים על האווירה האותנטית של העיר. השונות העיצובית של העיר נוצרה מסיבות שונות, חלקן מסיבות טופוגרפיות  שבאות לידי ביטוי במבנה הטופוגרפי הנשקף מהר הכרמל, שלמעשה עליו ולמרגלותיו נבנתה העיר חיפה.

השונות העיצובית באה לידי ביטוי בארכיטקטורה ההיסטוריות של העיר הקשורות לאירועים היסטוריים מוכרים שהיו בחיפה עם השנים צד מאבק דו קיום בעיר בין התנועה הלאומית הפלסטינית לבין התנועה הציונית. על הר הכרמל נבנו בתים בצורת מדרג אשר השקיפו לנוף העוצר נשימה של הכרמל ושל נמל חיפה הוותיק, כמו גם הגנים הבהאים המוכרים בעיר נבנו בצורת מדרג המכילים כתשעה עשר טרסות המשקיפות על נמל חיפה.

אדריכלות בחיפה למעשה מבוססת על אותם תקופות היסטוריות ועל היותה הר של ממש המכיל מורדות מדורגות המאפשרות לכל בית ליהנות המנוף הנשקף, מה שהטמיע באדריכלות את הנוף הייחודי של חיפה. גם כיום, מעצבי פנים בחיפה המעורבים בפרויקטים שונים בעיר מתבססים על אותו סגנון עיצוב ישן וטוב שעוד זכור לנו מהתקופות ההיסטוריות של העיר, וזאת לצד חדשנות מודרנית המאפיינת את עולם העיצוב החדשני המתאפיין בבניה מזכוכית. לצד כל אלה, הבנייה המבוססת על אבן עתיקה מעניקה רבות לאופי העיר ולאווירה הקיימת בעיר, ולכן אדריכלים ומעצבי פנים בחיפה לא מוותרים על הבנייה מאבן עתיקה המאפיינת בתים רבים באזור.

שילוב חדשני ומרהיב לבניה מאבן הינה בנייה מזכוכית. ישנם אלמנטים עיצוביים רבים אותם ניתן לשלב בבית הכוללים עבודות מזכוכית. אם זה מעקות מזכוכית למרפסת או למדרגות ואף מדרכי מדרגות זכוכית, מקלחונים זכוכית, וחיפוי קירות מזכוכית לצד קירות אבן יכולות להקנות לבית מראה מרהיב וחדשני עם חיבור מלא לטבע. אלמנט הזכוכית והאבן ביחד תוך שילוב רהיטים מזכוכית יוצרים מראה יוקרתי אך שאינו מנוכר לטבע, אלא בא בהרמוניה אתו.

סגנונות עיצוב פנים עם עבודות זכוכית

סגנון ים תיכוני

סגנון ים תיכוני וערבי בעיר חיפה יהיו בהשפעת האימפריה העות'מנית וסגנונות מערביים חדשניים המכילים מראה אותנטי מיוחד הידוע בעיצובים חמימים ומלאי השראה מתקופת העבר. הבתים בחיפה המעוצבים בסגנון ים תיכוני יכילו בנייה מאבן עתיקה האופיינית לעיצוב זה, היא תכלי חיילים גדולים ומוארים, חלונות גדולים ווילונות המעטרים את החלונות למחצה, לצד אלמנטים עיצוביים מזכוכית. האריכים שישולבו בסגנון ים תיכוני יהיו מצירים ובלתי חלקים, השטיחים יהיו פרוסים כמעת בכל מקום בבית ויהיו בעבודות יד בגוונים כהים, הטרסות יהיו קטנות ויפות ויכילו צמחייה ירוקה משובחת שתקנה קצת רוגע לעיצוב החמים והתוסס.

 

סגנון קלאסי

סגנון  זה הוא די חדשני בעולם העיצוב ומכיל גוונים חלקים יחסית שאותם ניתן לשבור באמצעות הכנסת צבע מיוחד ואלמנטים ייחודיים שיפיחו חיים בלובן הבוהק ויקנו לחלל שיק מיוחד. החלונות בבית בסגנון קלאסי יהיו גדולים במיוחד, כמו גם התקרה תהיה גבוהה עם גימורים חדים והריהוט יהיה מוקפד בגוונים אחידים ואלמנט צבעוני אחד ששובר את החלל שיכול להיות גוף תאורה גדול בגוון נועז, או כורסאות צבעוניות בעלות מראה אותנטי כדי להכניס את האווירה ההיסטורית בחיפה לבית. שילוב של חיפוי זכוכית לקירות יכול לתת טאצ' מודרני חדשני לבית לצד העיצובים הקלסיים. ניתן לעצב חיפויי זכוכית לקירות במגוון צבעים והדפסים בהתאמה אישית.

סגנון בנייה טמפלרי

אדריכלות טמפלרית היא סגנון בנייה ייחודי המאפיין את המבנים הישנים בעיר והיא מבוססת על המבנים של התנועה הטמפלרית שהתיישבה במושבה הגרמנית בחיפה בשנת 1869 וגם במושבות במיקומים שונים בארץ כגון בתל אביב במחצית השנייה של המאה ה-19. בנייה זו מאפיינת מבנים בעלי שתי קומות, גגות רעפים אדומים ומרפסות עץ אשר מקרות את המבואה של הבית. אדריכלות ועיצוב פנים בחיפה מתבססת על אותם מבנים ישנים, אך מביאה טוויסט מודרני ההופך את המבנים הללו למרשימים ויפים.