לעצב את הבית באופן מקצועי בעזרת אדריכל

כשמחליטים על עיצוב הבית מחדש, לא תמיד יודעים היכן להתחיל ומה נדרש לעשות כדי להביא לשינוי המיוחל במגרש הביתי. עצות וטיפים ניתנים בלי סוף על ידי חברים ורשת האינטרנט מוצפת בכתבות על סגנונות העיצוב והטרנדים האופנתיים ביותר ותמונות של "לפני" ו"אחרי". ובכל זאת, כדי להתאים את חלל הבית  לדיירים והצרכים המוגדרים שלהם כך שיהיה פונקציונאלי ככל הניתן, כדאי לשקול לשכור את שירותיו של אדריכל שיוכל ללוות את הפרויקט באופן מקצועי. כך בסיום הפרויקט ניתן ליהנות מבית ייצוגי ושימושי כנדרש. להלן מספר דגשים לעיצוב הבית באופן מקצועי על ידי אדריכל:

בחירת אדריכל לעיצוב הבית

היצע משרדי עיצוב פנים המתמחים בסגנונות עיצוב שונים הינו בלתי מוגבל, דבר ההופך את הבחירה באיש המקצוע ליותר מאתגרת. לפיכך בעת הבחירה מומלץ להסתמך על מספר שיקולים מנחים. כדאי להתרכז באנשי מקצוע שהמליצו לכם בני משפחה או חברים שהתנסו בשירותיהם באופן אישי או ששמעו עליהם משובים חיוביים. כדאי לבחון את התאמתם של מספר אדריכלים כדי שיהיה מדד להשוואה, גם במקרה והתקבלו המלצות חמות ביותר על אחד. כדאי להתרשם באופן ראשוני מסגנון העיצוב באתר הבית של האדריכל/ משרד אדריכלות המציג גלריית תמונות של פרויקט קודמים פרי עבודתו. עדיף להתמקד באדריכל שמציע תכנון ועיצוב במגוון סגנונות ולא מקובע לסגנון עיצוב אחד. כך תוכלו להבטיח כי תכנון הפרויקט שלכם יהיה בהתאם לסגנון המתאים ועונה על הצרכים. במידה ואתם מאמינים בגישה תכנונית מוגדרת כמו למשל בנייה ירוקה המקפידה על שמירה על איכות הסביבה, כדאי לבחור מבין אנשי מקצוע הפועלים לפי גישה זו.

במידה ואינכם בקיאים כל כך בתחום העיצוב והאדריכלות, תמיד תוכלו להיעזר באנשי מקצוע בעלי וותק וניסיון שידריכו אתכם כיצד לעצב את הבית בצורה נכונה, למשל במידה ובבעלותכם חלל קטן שתרצו לרכוש עבורו סלון פינתי או כל סלון מסוג אחר, המעצבים ייעצו לכם מהו הסלון האולטימטיבי עבור אותו חלל בהתאם למידות, לצבעים ועוד…

בשלב מתקדם יותר של הבחירה, בעת פגישת היכרות רשמית עם מספר מצומצם של אדריכלים שכבר התרשמתם מהסגנון שמציעים, כדאי לברר מספר נושאים. חשוב לוודא את זמינותם עבורכם (פרמטר שאזור להתפשר לגביו) והאם הינם מנהלים קשרי עבודה עם אנשי מקצוע בתחום הבניה ויוכלו לכוון אתכם לאלו המומלצים מניסיונם. כמו כן, כדאי שיהיו אדריכלים המכירים את שיטות הבנייה המתקדמות והחדשניות ביותר ויוכלו להמליץ לכם על השיטות הרלוונטיות ביותר לפרויקט שלכם. לבסוף, יש לקחת בחשבון כי עלויות השירות של משרד אדריכלות גדול ומוכר תהיינה גבוהות משמעותית לעומת שירותי אדריכלים בעלי סטודיו קטן. כמו כן, הסבירות גבוהה שהאחרונים ישקיעו יותר מאמצים וזמן בפרויקט שלכם, כמו גם יפגינו יחס אישי וזאת על מנת להוכיח את עצמם לעומת הראשונים.

עיצוב הבית באמצעות זכוכית

מבין מגוון סגנונות העיצוב המודרניים שיוכל לייעץ לכם האדריכל, תוכלו לבחור בעיצוב כפרי ששורד ומוכיח את עצמו במהלך השנים או דווקא להעדיף סגנון עכשווי שמאפשר יצירת אווירה זורמת וקו עיצוב נקי. כזה הוא סגנון עיצוב העושה שימוש באלמנטים וריהוט מזכוכית כמו למשל שולחנות לסלון ולפינת האוכל, כונניות, ארוניות ואפילו ספריות. עיצוב מזכוכית מאפשר להגדיל את שטח הבית וליצור תחושה של חלל גדול, פתוח וזורם. אפשר להשתמש בסקאלה משתנה של גוונים שקופים ולא להסתפק בגוון שקוף לגמרי כמו גוונים אפורים שקופים, ירוקים שקופים וזאת תוך שילוב עם חומרים נוספים כמו למשך מתכת בצבע חזק ובוהק. השילוב של הריהוט מזכוכית וצבעוניות יהיה בבחירת מערכות ישיבה צבעוניות, שטיח, ריצוף ועוד. בכל מקרה לא כדאי להעמיס עם הצבעוניות אלא להקפיד על קו עיצוב נקי ולא עמוס יתר על המידה. גם חיפוי קירות בחדרים השונים בבית בשימוש עם זכוכית יתרום לשיפור משמעותי של המראה הכללי בבית, כמו גם בחירת מעקות זכוכית, אריחים ועוד.