איך לנקות את האבנית מהמקלחון?

מקלחון הוא ללא ספק פתרון מצוין עבור אנשים המעוניינים בפתרון רחצה מפנק, זול יחסית וכזה שאינו תופס מקום רב בחלל המקלחת.אופציה זו נעשתה שם ודבר בתחום, אך כידוע בחלל האמבטיה יש לא מעט מים זורמים ביום יום, כך שעם הזמן נוצרת אבנית במקומות שונים במקלחון, כמו – על דלתות הזכוכית או הפלסטיק, על הרצפה, על הקרמיקה ובכלל בכל מקום. אבנית יכולה לפגוע רבות במקלחון מבחינת עיצוב ונראות, לכן כאשר מופיעה אבנית, יש לטפל בה במהירות האפשרית על מנת שהיא לא תצטבר.

מקלחון דלת וקבוע עם פינוי לספסל בנוי
מקלחון דלת וקבוע עם פינוי לספסל בנוי

כנסו לקטלוג מקלחונים של שבירו

דרכים לניקוי אמבטיה

ראשית, חשוב לציין כי ניקוי המקלחון באופן שבועי, יכול למנוע הצטברות של כתמים, עובש ואבנית. לכן, לפחות פעם בשבוע יש לנקות את המקלחון עם חומרי ניקוי מתאימים כמו – אקונומיקה ולשפשף אותה היטב עם ספוג או סקוצ'. חשוב לציין כי עיקר הלכלוך באמבטיה נוצר בשל הצטברות אבנית, לכן מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי המכילים חומר להסרת אבנית. את חומרים אלו תוכלו למצוא בקלות ברשתות שיווק שונות וסופרים. אך כמובן שאלו דרכים למניעת הצטברות האבנית, אך אם היא כבר קיימת ישנם חומרים מיוחדים המיועדים להסרתה באופן סופי.

מקלחון פינתי קבוע +דלת וקבוע קטן על הקיר
שיטה מעולה להסיר אבנית שהצטברה, היא על ידי מלח לימון או על ידי סודה לשתייה המהולה במעט אקונומיקה ולשפשף היטב עם סקוצ'. מעבר לכך, ניתן למצוא חומרים חזקים יותר ברשתות שיווק המיועדים להסרת אבנית.
במידה והצטברה אבנית על דלת זכוכית, ניתן למהול סמרטוט לח עם חומץ סינטטי ולא טבעי ולשפשף היטב את הדלתות וכך הן יהיו מבריקות. אך כמובן שתמיד מומלץ לנקות את הדלתות ולא להמתין שיופיעו כתמים או אבנית.
ניקיון דלתות של מקלחון מאלומיניום – את ניקיון דלתות האלומיניום, מומלץ לנקות עם חומץ טבעי ולא סינטטי כפי שמבצעים בדלתות זכוכית ולשפשף היטב את האבנית עד שהיא תעלם. חשוב לציין כי חומץ טבעי אינו מזיק לאלומיניום, כך שהוא מומלץ במקרה זה.
בכל מקרה, חשוב שלא להזניח אבנית ולא לתת לה להצטבר ולנקות את האבנית עם חומרים ייעודיים או טבעיים לפחות פעם בחודש.