איך לעצב חדר אמבטיה פרקטי ונוח?

אילו כללים מנחים קיימים בתחום עיצוב חדר אמבטיה וכיצד הם משתלבים עם הטרנדים החדשים. כאשר מעצבים חדר רחצה, יש שני כללים מנחים עיקריים: מראה ופונקציונאליות. מבחינת המראה, חשוב לשמור על תחושה מרווחת ונעימה ואת זה משיגים בעיקר על ידי חלוקה נכונה של החלל ובחירה בסוג תאורה ובגוונים שולטים, כאשר הדגש הוא על התאמת קו אחיד בין כל מרכיבי החדר.

 

הפונקציונאליות מתייחסת לצרכים השונים של בעלי הבית והיא תקבע את סוג המרכיבים ומיקומם, ותציע פתרונות מתאימים לפי הנתונים הקיימים של החדר.

מקלחונים מעוצבים עם הזזה על גבי מוט נירוסטה
מקלחונים מעוצבים

טרנדים חדשים בעולם חדרי רחצה

אחד הטרנדים הבולטים בעיצוב חדרי אמבטיה, זה הכיור התלוי. אחד מחומרי הגלם המבוקשים ביותר לכיורים תלויים, זה הבטון המוחלק, כאשר כיור הבטון מונח על לוחות פייבר צמנט, אשר תכונותיהם ואפשרויות המשחק בין הגוונים והצורה, מתאימים במיוחד לשימוש בחדרי רחצה. הכיור עצמו מגיע ללא רגל והוא יכול להיות מונח על משטח רחב או על ארון אחסון, בהתאם לצרכי האחסון של המשפחה.
בהמשך לכיור התלוי, יש גם אסלה תלויה. האסלה מחוברת לקיר, כאשר מיכל המים חבוי בתוך הקיר ורק כפתור ההדחה נראה כלפי חוץ. מעבר למראה המיוחד, האסלה התלויה מאפשרת ניקוי קל ויעיל של רצפת החדר וכך משיגים שני יתרונות יחד: מראה ופונקציונאליות.

התייחסות נוספת לטרנדים המשלבים מראה ופרקטיות, אפשר למצוא בהגדרת הצרכים המשתנים של כל משפחה. בחלק מן הבתים חדר הרחצה עתיד לשמש מספר ילדים או ילדים ומבוגרים יחד, ולכן אחת המטרות היא ליצור פתרון שיחסוך בזמן הרחצה בבוקר. הטרנד המוביל במקרה זה הוא בנייה של כיור כפול. בחדרי רחצה המשמשים בעיקר לרחצת ילדים קטנים, תיבדק אפשרות להצבת אמבטיה ובחדרי רחצה המשמשים ילדים בוגרים או מבוגרים, אפשר לוותר על אמבטיה ולבחור מקלחונים. התאמת המקלחון לחלל החדר תיקח בחשבון פתיחה נוחה של דלתות המקלחון, ניקוז מים יעיל וריצוף עמיד לרטיבות ומבחינת מראה אפשר לבחור במקלחון שקוף או חצי שקוף, בריצוף מעניין ובראש רחצה עגול או מרובע, היוצרים אפקט מרשים.

מרכיבים פונקצונאליים למראה החדר

מרכיבים נוספים הם כלי סניטציה ואביזרי עזר. ברזים, מראות, מתלים, כלי לסבון, מתקן למגבות ולנייר טואלט, פח ומוצרים רבים נוספים, יכולים לשמש כמרכיב פונקציונאלי התורם רבות למראה החדר. אם הצבע השולט הנבחר לחדר האמבטיה הוא בהיר, אפשר לבחור בכלי סניטציה בעלי צבע אשר יכניסו עניין וססגוניות לחדר. אם קו העיצוב הכללי שנבחר על ידי המעצב ובעלי הבית הוא למשל, עיצוב כפרי או וינטג', אפשר לבחור בכלי סניטציה בעלי מראה עתיק, כמו ברזים בצבעי נחושת, מראה בעלת עיטורים וכן הלאה.

עיצוב חדר רחצה אינו שלם ללא בחינת נושא התאורה והאוורור. כאשר לחדר הרחצה יש חלון, יש תאורה ואוורור טבעיים וצריך לחשוב רק איך לתגבר אותם. כאשר החדר ללא חלון, חשוב ליצור מנגנון אוורור אלטרנטיבי ולהשתמש בגוף תאורה מתאים ופונקציונאלי.
אפשר לתכנן חדר אמבטיה במגוון סגנונות עיצוב, תוך התייחסות לכללים המנחים ובחירה במרכיבים המתאימים גם לכללים וגם לקו העיצובי הנבחר.