אפשרויות להתקנת חיפוי קיר למטבח

מצד אחד, מדובר בפריט שגם בלעדיו המטבח יתפקד ללא בעיה. מצד שני, רבים מסרבים להיכנס לדירתם החדשה לפני שבחרו את זה שיתאים להם יותר מכל. זה הזמן להכיר: חיפוי קיר למטבח, פריט עיצובי נפלא שישדרג את מראה המטבח שלכם פי כמה, ובאותה הזדמנות גם ישמור על קירותיו נקיים מכל רבב. חיפוי קיר הוא למעשה שכבה דקה אשר מוצמדת לקיר ומגנה עליו מרטיבות, כתמים ועוד. לצד חיפויי המטבח, ישנם גם שלל חיפויי אמבט – והם מגיעים בשלל גרסאות ותצורות. שוק חיפויי הקיר למטבח שוקק כיום חיים ומומלץ להכיר היטב את שלל הסוגים שבו.

חיפוי קיר למטבח המורכבים מאריחים

רוב החיפויים מסוג זה נמצאים איתנו כבר שנים רבות ובעבר אף נחשבו לבחירה האוטומטית. כיום הם פופולאריים פחות, אך עדיין שומרים על שמם הטוב. אלו סוגי החיפויים העיקריים מסוג זה:

 קרמיקה/גרניט פורצלן: אריחי חרס או חרסינה, אשר מחוממים בתהליך מיוחד וזוכים בצורה זו לחוזק רב ולמשטח פנים חלק מאוד. זהו חיפוי קל לניקוי, אשר מגיע בשלל עיצובים וטקסטורות. והכי חשוב: הוא זול מאוד.

אבן טבעית: לאו דווקא מגיעה כאריח (יכולה להגיע במגוון צורות) אך לרוב לא תגיע כמקשה אחת. האבן הטבעית סופגת נוזלים, ריחות וכתמים ולכן עשויה שלא להתאים בצורה טובה למטבח. עם זאת, מדובר במראה ייחודי ללא ספק.

פסיפס, בריקים: שדרוג של האבן הטבעית, אשר מתקבל בעיקר מצורת החיפוי ומראהו. הבריקים יכולים להיות גם אריחים ישנים ששימשו בעבר לבניית קירות בתים ואילו הפסיפס יכול להגיע בטקסטורה מחוספסת או נקייה. גם חיפויים אלו סובלים מאותם חסרונות של האבן הטבעית.

משטחי חיפוי למטבח

לצד האריחים השונים, התפתחו עם השנים גם חיפויים למטבח שהם למעשה משטחים שלמים, אשר מותקנים כמקשה אחת (או בכמה חלקים גדולים יחסית). אלו משטחים שנחשבים נוחים יותר לניקוי באופן כללי, משום שהם אינם כוללים חריצים אליהם יכול להתנקז לכלוך עיקש. אלו כמה מהנבחרים שבהם:

אבן קיסר: משטח יוצא דופן במשפחה זו, שלמעשה ימשיך לרוב את משטח העבודה ('השיש') לגובה נמוך יחסית. מדובר באבן שאינה סופחת נוזלים ולכן היא מתאימה מאוד למטבח, אך רבים אינם מעדיפים להשתמש בה כחיפוי.

נירוסטה: לרוב מדובר בחיפוי ומשטח שמגיעים יחד, עשויים מתכת ומאפיינים בעיקר מטבחים צבאיים ובמסעדות. זהו חומר שמבטיח עמידות רבה, כמעט ללא בעיה בניקוי כתמים. ה'סכנה' כאן היא ביצירת מטבח באווירה תעשייתית מידי.

קוריאן: חומר מלאכותי נוסף, ששימש עד היום בעיקר כמשטח עבודה – אבל הפך להיות פופולארי גם בתחום החיפויים. חיפוי קיר מטבח מסוג זה יקנה לו מראה מינימליסטי מאוד, אך יספק חוזק ועמידות למשך שנים.

זכוכית: 'הצעקה האחרונה' בתחום. הזכוכית ידועה כחומר דוחה נוזלים וקל מאוד לניקוי, מה גם שכיום ישנן טכניקות שמאפשרות לעצב את המשטח בצורה יפה במיוחד ובנגיעה אישית. חיפוי קיר למטבח עשוי זכוכית מעניק מראה נקי ומודרני, אלגנטי ושובה עין. הזכוכית עשויה להבליט כתמים או סימנים שונים, אך סמרטוט לח יספיק לרוב כדי להיפטר מהם.

חיפוי מראַה: האח הפחות פופולארי של חיפוי הזכוכית. חיפוי המראה מאפשר להגדיל את נפח המטבח (לפחות כפי שהוא נראה בעין) ונחשב גם הוא מודרני מאוד. עם זאת, הוא עשוי לצבור סימנים ולהתלכלך במהירות.