5 טיפים לבחירת המקלחון המושלם לחדר האמבטיה שלכם

משפצים את חדר הרחצה שלכם או בונים בית חדש? אם כן, זה הזמן לבחור מקלחון, כזה שישרת אתכם כהלכה ויספק לכם את המענה המתאים לצרכים השונים

תוכלו למצוא כיום סוגים רבים מאד של מקלחונים, חלקם ודאי יתאימו לכם יותר, בעוד שהאחרים אולי קצת פחות.

אז איך בוחרים מקלחון? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם במשימה:

מקלחון פינתי, מעוגל או חזיתי

ישנם סוגים שונים של מקלחונים. האופן שבו מותקן המקלחות שלכם ישפיע על מידת הנוחות, כמו גם יכולתו להשתלב כהלכה במרחב הקיים. אם אתם בוחרים מקלחות פינתי, ודאו שדלת הפתיחה שלו איננה פוגעת בדבר. אם אתם בוחרים מקלחון מעוגל, זכרו שפתיחתו תהיה בחלק האמצעי שלו לרוב ולכן הפתח ייחשב לצר יותר.

מידת התאמתו אל חדר הרחצה

המקלחונים של היום מעוצבים בסגנונות עיצוב שונים. כמו בחירת ברז למקלחון, גם כשאתם בוחרים את המקלחון עצמו, כדאי שהוא ישתלב כהלכה בחדר הרחצה, בכל הקשור לפן העיצובי שלו. עליו "לדבר" מבחינה עיצובית באותה השפה וליצור מראה הרמוני ונכון. זה יכול להיות מקלחון בעיצוב מודרני, חדשני מאד או מקלחון בעיצוב קלאסי. זה יכול להיות מקלחון בעיצוב רטרו דווקא או אולי מקלחון בעיצוב כפרי.

האם המקלחון על מסילות או על צירים

ישנם מקלחונים על צירים וישנם כאלה הזזים על מסילות. החיסרון של מקלחונים על צירים או העובדה שהם פחות מתאימים לחללים קטנים ולשילוב של אלמנטים נוספים לצדם. החיסרון של מקלחונים על מסילות הוא הלכלוך הרב שהם צוברים והקושי בניקיונם. לכן חשוב מאד לבחון את שתי האפשרויות לעומק ולבדוק איזו מהן מתאימה יותר ואיזו פחות.

לחצו לצפייה במגוון מקלחונים מעוצבים לאמבטיה

מקלחונים מעוצבים עם הזזה על גבי מוט נירוסטה
מקלחונים מעוצבים

עובי זכוכית המקלחון

זכוכית המקלחון מוצעת כיום בדרך כלל בעובי של בין 4 מ"מ ל-8 מ"מ. היתרון בזכוכית עבה יותר הוא רמת העמידות הגבוהה שלה. החיסרון הוא הכובד שלה. לעומת זאת, זכוכית דקה מאד, שתהיה קלה במשקל ונוחה הרבה יותר לפתיחה, עשויה להישבר בקלות. ולכן, מומלץ לבחור מקלחות עם זכוכית בעובי של 6 מ"מ. לא יותר, לא פחות.

עלות המקלחון

טווח המחירים של המקלחונים הוא רחב. כדאי מאד להגדיר את התקציב מראש, ובהתאם לחפש את המענה המתאים. סקר שוק ובדיקת אפשרויות שונות של מקלחונים הם הדרך הטובה ביותר לאתר את המקלחון המתאים. כזה שעונה על כל הצרכים וגם מוצע במחיר משתלם ונוח (ולא מצריך מכם הוצאות גבוהות ומיותרות).