מגוון רחב של מסגרות לתמונות – העצות של חברת שבירו

מסגרות לתמונות יחד עם התושבות שלהן מגנות ומשלימות יצירות אמנותעבודת אמנות ממוסגרת היטב תישאר במצב טוב לתקופה ארוכה יותר של זמן מסגרות לתמונות יכולות להיות יקרות מאד כאשר הן עשויות בעבודת יד, בגילוף בעץ או שנלקחו מתמונות עתיקות. אנשים רבים מסירים היום תמונות ממסגרת עתיקה, או יקרה ומשתמשים במסגרות לתמונות אחרות. מסגרות לתמונות באופן מסורתי עשויות מעץ, שהוא עדיין החומר הנפוץ ביותר, אם כי חומרים אחרים יכולים לשמש את המסגרות ויכללו אלומיניום, כסף, ברונזה, פלסטיק ואפילו זהב מסגרות לתמונות יכולות להיות בכל צבע או מרקם, אבל הזהבה של המסגרת הינה עניין נפוץ, במיוחד על מסגרות עץ ישנות לכמה מסגרות לתמונות יש פיתוחים משוכללים אשר עשויים להתייחס לנושא התמונה עצמה.  מסגרות ישנות יותר ומסובכות בעבודה שלהן, נעשות לעיתים קרובות על בסיס עץ פשוט שעליו מפסלים תבניות טיח מעוצב ומוזהב

מסגרות לתמונות עם זכוכית מגן

מסגרות לתמונות מגיעות במגוון של פרופילים, מסגרת התמונה עשויה להכיל לוח זכוכית תמונה מסגור או תחליף זכוכית כגון זכוכית אקרילית או פרספקס  על מנת להגן על התמונה בכמה מקרים, בהם במסגרת האמנות הנטייה היא לוותר על זכוכית בשל חומר התמונה כמו שמן או צבעי אקריל, לא ממסגרים את התמונה בתוספת של זכוכית על הציור עצמו. זכוכית היא שכיחה יותר בצבעי מים ושאר עבודות אמנות על נייר, אבל נדירה מאד על ציורי שמן, למעט תמונות חשובות ומפורסמות מאד המוצגות במוזיאונים מסוימים במסגור תמונות זכוכית ניתן לטפל עם ציפוי אנטי רפלקטיבי על מנת להפוך את הזכוכית לכמעט בלתי נראה בתנאי תאורה נמוכים כאשר מסגרת התמונה צפויה להיות חשופה לאור שמש ישיר או בתנאי תאורה קשים כגון נורות ניאון, סינון קרינה ניתן להאט את הידרדרות החומרים האורגניים מאחורי הזכוכית על ידי מסגור התמונה.

עיטורים במסגרות לתמונות

עיטור מפורט על מסגרות לתמונות עשוי להיות מיושם על ידי חתיכות גבס שהודבקו מתחת לעץ. חתיכות הגבס נותנות למסגרת מיצוק ואורך חיים גבוה יותר. גם כיום שמים סוגים אלה של חתיכות לפעמים תחת זכוכית במסגרות לתמונות, אם למשל הם ממוסגרים באמצעות מחצלות, או במקרה של ציורי שמן, לא יהיה חשש של לחות ועובש לתמונה כי הם יהיו תמיד בסביבה של אקלים מבוקר. סוגים מסוימים של יצירות אומנות בדרך כלל לא זקוקות לזכוכית עוטפת מעליהן כאשר הן ממוסגרות. זה כולל מסגרות לתמונות וציורים שצוירו בצבע אקרילי או שמן (שבדרך כלל עמידים למים, לעובש ולשיני הזמן. האחרון צריך לנשום בשל תהליך של עשרות שנים של ייבוש),מראה מדהימה בשילוב עיטורים מעוצבים

מסגרות לתמונות – טיפול בגב התמונה

הטיפול האחורי של יצירות אמנות ממוסגרת משתנה מאוד, במקרה של ציורי שמן, למשל, אין עושים כמעט כל טיפול, ואולם בציורי אקריל, גואש, צבעי מים וכיוצא באלו נמצא את השימוש התכוף של קצף ולוחות גיבוי אחרות על מנת לספק תמיכה, גיבוי, נייר או "כיסוי נגד אבק" כדי למנוע חדירה של חרקים ואבק במסגרות לתמונות. עוד ניירות החיפוי האחוריים הם כמעט תמיד פונקציונליים ופשוטים, קיימות היום גם כמה דוגמאות של עבודות שבהן היו גם אחורי התמונה מעוטרים. אפשרויות העיטור נשקלות לעיתים במסגרות לתמונות במקרה של יצירות אמנות .בעיקר בכדי להוסיף אלמנטים מיוחדים שנים רבות לאחר שהתמונות צוירו וכדי לייקר את עבודת המסגרות לתמונות אלו.  בדרך כלל יהיה הנייר לכיסוי האבק, נייר מלאכה זול, אבל לפעמים זה יכול להרוס את התמונה עצמה, לכן קיימת אופציה של מסגרות לתמונות שבהן ישולב נייר גיבוי הנפוץ בשימוש מסגור ארכיוני באיכות הנייר והוא נטול חומצה, המאפשר שמירה איכותית יותר על היצירה.

בשבירו, תוכלו למצוא מסגרות לתמונות איכותיות במיוחד, בשילובים של חומרים, צבעים, תבניות ודפוסים שונים אשר יוכלו לשמור על יצירות האמנות שלכם. אנחנו נספק עבורכם את המסגרות המתאימות ביותר לתמונה שבידכם.