מעקות מעוצבים בצורות

אנו זקוקים להם בבית ובגינה, במשרד ובמרפסת, אנו זקוקים להם מטעמי ביטחון אך הם משמשים גם למטרות עיצוביות יוצאות דופן ואנו מדברים על מעקות, כמובן. לא סתם דגמים חסרי ייחוד כי אם גם על האפשרות להתקין דגמים מעובים ובעלי צורות מיוחדות, לקבלת מראה מרהיב, בכל סביבה, לכל טעם.

האלגנטיות של הזכוכית

בעבר, מעקות נחשבו לרוב למתקן או אביזר סטנדרטי, פרקטי, אפשר לומר אפילו חסר מעוף. השימוש בהם נועד בדרך כלל להשגת סביבה בטוחה או כזו עם הפרדות פשוטות ותו לא. לעומת זאת, בשנים האחרונות, כאשר הולך וגדל הרצון ליהנות מסביבה איכותית יותר למגורים ולעסקים, הפך תחום זה למשהו אחר לגמרי. דגמים מעוצבים, בעלי צורות מרהיבות ועיצובים מפתיעים המושכים את העין נעשו נפוצים יותר, כאשר חלק מהותי מהעיצובים המיוחדים ביותר הינם כאלה שעשויים מזכוכית. מובן מאליו שכאשר מדובר על דגמי הזכוכית יהיה מדובר על דגמים המורכבים במיומנות ותוך הקפדה על ביטחון ובטיחות. במקרה כזה, המראה שניתן להשיג יכול ללבוש צורות ישרות ומכופפות, קווים ישרים או מעוגלים, שטח פנים שקוף או שקוף למחצה ועוד.

עיגוני מעקה זכוכית במפרקי מנט 2

מרגישים אחרת במרפסת

אחד המקומות שבהם קיימת הדרישה הגבוה ביותר לדגמים של מעקות זכוכית מעוצבים לבית הוא המרפסת. במשך תקופה של יותר מעשור גדלה החשיבות של המרפסות עבור המשפחות בישראל, כאשר הן תופסות מקום משמעותי יותר בבית הישראלי.

מעקות יחשבו כאן כבעלות משמעות חשובה ביותר הן בהקניית מראה ייחודי ומעניין והן ביצירת סביבה בטוחה. השימוש בדגמים שעשויים מזכוכית מעוצבת, זכוכית חזקה ומחוסמת, מאפשר להשיג תוצאות מצוינות באמצעות אפקט השקיפות. כאשר עושים שימוש בזכוכית, בין אם ישרה, בין אם מעוקמת, בין אם נקייה ובין אם בכזו שמשולבים בה גם אלמנטים של קישוט או פרזול נראה לעין, מרגישים את השקוף בעיניים. בצורה כזאת, כאשר יוצאים אל המרפסת וכאשר משקיפים למרחוק, מושג אפקט של חלל פתוח, לכל מלוא העין. לכן, אין פלא שהשימוש בחומר גלם ייחודי זה צוברת פופולריות גם במגדלי משרדים, גם בבתי מגורים, גם בבתים פרטיים וגם במבני ציבור. מעקות מעוצבים בצורות ייחודיות פשוט הופכים את המרפסת למשהו אחר, מיוחד יותר.

מלון אינדיגו -דופן אקריליק במעקה זכוכית לבריכה לבריכת שחיה על הגג

מעקות מעוצבים – בגג או בגינה

אחרי שראינו את החשיבות של מעקות מעוצבים במקומות כמו המרפסת הביתית או המשרדית, נקל להבין שהשימוש בהם יכול להתאים לא פחות גם למקומות אחרים. על הגג, למשל, או בגינה, עם דשא סינטטי, ניתן להשיג אפקט מפתיע באמצעות שילוב של עיצובי זכוכית יוצאים מהכלל.

כאשר מדובר על הגג, למשל, הרי שבאמצעות הפרדה שקופה או שקופות למחצה משיגים מראה נפלא ופנורמי של הסביבה. לכן, עיצוב כזה יכול להיות מבוקש מאוד גם על ידי אנשים פרטיים שגרים בקומת גג, גם על ידי בעלי בתים צמודי קרקע וגם על ידי בנינים ייצוגיים, מוזיאונים, קניונים וכיוצא באלה.

כאשר מדובר על גינות או שטחי חוץ אחרים, קל לראות שלהפרדות עשויי זכוכית יכול להיות ביקוש גם בגינות פרטיות וגם בגינות ציבוריות, גם בשילוב של גדר חיה, גם בשילוב של בריכה פרטית וגם בסביבות נוספות. למעשה, בכל מקום שבו נזקקים לאמצעי שיגביר את הבטיחות, שיפריד בין חללים שונים (אפילו במשרד), הרי ששימוש בלוחות הפרדה, גדרות או מעקות מעוצבים מלוחות זכוכית שלובשים צורות מעניינות ישיגו תוצאה משביעת רצון.