עופר שבירו בוחר מעקות מעוצבים

מעקות אולי נתפשים כפריט פרקטי בלבד, המבטיח בטיחות מלאה לכל מי שמשתמש במדרגות, אולם בימינו הם גם מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, כמו כל דבר בעצם.

שלל החומרים המשמשים למעקות, המיומנות הגבוהה של אנשי המקצוע בתחום והפיכתם של מעקות מעוצבים רבים ליצירות אמנות של ממש מבטיחים מגוון רחב במיוחד של אפשרויות – כך שניתן למצוא מעקה מתאים לכל בית ולכל טעם.

מאילו חומרים מייצרים מעקות מעוצבים?

מעקות מעוצבים ניתן לייצר מזכוכית, אלומיניום, עץ, ברזל וכמובן גם שילובים של חומרים אלה.

מעקות עץ מקנים למדרגות, ולמרחב כולו, מראה טבעי, חמים ואותנטי, ומתאימים במיוחד לבתים הממוקמים במרחב הכפרי, או כאלה השוכנים בערים הגדולות אבל מחוברים בכל נימיהם לסביבה ושיש בהם מרכיבים רבים מהטבע.

מעקות אלומיניום נהנים ממראה מודרני, אפילו היי-טקי משהו, ומתאפיינים בקווים נקיים. חשוב מאוד לשמור עליהם היטב, ובפרט למנוע הצטברות לכלוך, על מנת שיופיים יבוא לידי ביטוי.

מעקות מעוצבים מברזל הם בעלי חזות מסיבית ונוכחות מרשימה ודומיננטית במיוחד (שבמקרים מסוימים אף עלולה לגנוב את ההצגה מהמרחב סביבה), ואילו מעקות זכוכית הם אופציה מרהיבת עין המשדרת פתיחות, שקיפות ומשתלבת היטב בכל בית בזכות המראה הנייטרלי שלה.

כאמור, ניתן גם ליהנות ממעקות המשלבים מספר חומרים להשגת המראה האופטימלי בעיניכם, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום לפני שמחליטים איזה חומר ישמש לייצור המעקה שלכם.

מגוון רחב של אפשרויות עיצוביותמעקה מעוצב

החומרים השונים המשמשים ליצירת מעקות מאפשרים ליצוק אליהם שלל תכנים ולהפוך אותם לבעלי יופי ייחודי ואף אמירה של ממש ההופכת את המרחב בו מותקן המעקה לאסתטי ומרתק גם יחד.

האפשרויות רבות, אינסופיות כמעט: ניתן לבחור בין מעקות מעוצבים המתאפיינים בקווים ישרים לבין מעקות שכל כולם עיטורים וסלסולים, בהתאם לטעמכם כמובן ולאופן שבו אתם תופשים יופי, אפשר לשחק עם צבעים (מעקות אלומיניום ניתן לצבוע בשלל צבעים וגם למעקות מעוצבים מעץ ניתן להוסיף כל גוון), אפשר להוסיף ויטראז'ים ססגוניים בשלל צורות לכל מעקה, להשתמש בברזל כדי ליצור צורות גיאומטריות שונות, טווסים, סימבולים נעימים לעין, לבבות מתחברים ובאופן כללי מעקות מעוצבים הם כר פורה ליצירתיות ולמימוש רעיונות ופנטזיות.

לא פחות חשוב: בטיחות

הפיכתם של המעקות ליצירות אמנות עלולה להשכיח את מטרתם הראשונית, בטיחות – אולם כמובן שחשוב מאוד לתת גם על כך את הדעת ולהתייחס לפן חיוני זה של מעקות מעוצבים.
בפרט מדובר בפקטור קריטי כשישנם בבית ילדים קטנים (ולמעשה, גם פחות קטנים). כך, למשל, מעקות אלומיניום עלולים להוביל למצב שבו הילדים מנסים להשתחל דרך המוטות שמרכיבים את המעקה, דבר שכמובן עלול לגרום לסיכונים ופגיעות. אם בוחרים באופציה של מעקה ברזל, חשוב לוודא שאין בו שפיצים שעלולים לסכן את הילדים, הסקרנים מטבעם, וכמובן שאם בוחרים במעקה זכוכית חובה לוודא שמדובר בזכוכית רבודה (היחידה העומדת בתקן החדש) בעובי מספק (לרוב עובייה שלזכוכית המשמשת למעקה נע בין 15 ל- 19 מ"מ).

איך לבחור מעקה?

השפע הרב של המעקות המעוצבים בימינו מעניק לנו אמנם מנעד אפשרויות נרחב, ומבטיח כי בסופו של דבר כל אדם מוצא את המעקה המתאים ביותר לבית שלו ולתפישה האסתטית שלו, אולם בדרך להנאה מאותו מעקה המשתלב היטב בבית ותורם לו יופי אנחנו עלולים למצוא עצמנו מסוחררים מהשפע הרב.
הדרך הטובה ביותר להבטיח בחירה נכונה היא להקשיב ללב ולסמוך על האינטואיציות שלנו: רוב יצרני המעקות המעוצבים מציגים לראווה מבחר דגמים שכבר יצרו, וברגע שאנחנו מרגישים קליק עם תצוגה מסוימת – כדאי לפנות לאיש המקצוע שיצר אותם. ההנאה מובטחת!