האם ניתן להתקין גופי תאורה שקועים בתקרה בכל בית

גופי תאורה שקועים אינם תופסים מקום מאחר והם מוסתרים, וקל להטמיע אותם בכל בית, כל עוד יש הנמכת תקרה או תקרות גבס. יש מגוון עצום של גופי תאורה שקועים מסוגים שונים, לשימושים מגוונים ובשלל עיצובים, מידות ואיכויות. חשוב לרכוש שקועי תקרה של מותג ידוע וכך נהנים מאיכות גבוהה ומעמידות לאורך זמן. חשוב לזכור כי יש להתקין את גופי התאורה השקועים במקצועיות ולכן חשוב לקבל ייעוץ ולפנות לחברה מקצועית ומנוסה בלבד. יש לציין כי שקועי תקרה חדשים מצוידים עם טכנולוגיית לד חסכונית ויעילה שמפיקה אור בעוצמה גבוהה בלי לפלוט חום ותוך יעילות אנרגטית וחיסכון בצריכת החשמל, בשונה מסוגים אחרים של נורות אשר פולטות חום רב ומקשות על השהות בקרבתם בימי הקיץ החמים.

גופי תאורה שקועי תקרה – מגוון סוגים

כדאי לדעת כי כאשר מתכננים תאורה לבית יש לקבל ייעוץ מקצועי ולהכיר את הפתרונות הקיימים. אם בעבר התקינו נורות להט כמו נורות ליבון והלוגן או נורות פלורסנט הרי כיום המגמה היא להתקין נורות לד חסכוניות המציעות אורך חיים גבוה. התקנת שקוע תקרה מתאימה לרוב סוגי הבתים אך יש לבחור את הדגם הנכון והמתאים ביותר. חשוב לדעת כי יש גופי תאורה שקועים לתקרה הניתנים לכוונון בעוד גופי תאורה אחרים הינם קבועים. כמו כן, יש גופי תאורה שקועי תקרה בהם הנורה ממוקמת עמוק מעל המסגרת ולכן האור אינו מסנוור ויש שקועי תקרה נשלפים המאפשרים לשלוף את הנורה מחוץ למסגרת ליצירת תאורה ממוקדת יותר.

מידות ועיצוב

על מנת לבחור שקועי תקרה יש להחליט על עיצוב גוף התאורה המשתלב באופן הרמוני עם הקו העיצובי בבית. יש גופי תאורה שקועי תקרה בשלל מידות ועיצובים, ביניהם שקועי תקרה מרובעים ועגולים. כמו כן, חשוב להחליט היכן להתקין את שקועי התקרה על מנת לספק תנאי תאורה טובים ולכן חשוב להחליט האם לבצע את ההתקנה סמוך לקיר, מעל הראש או לבחור בגופי תאורה של שקועי תקרה מתכווננים המאפשרים לשנות את מיקוד אלומת האור וליצור פיזור אור רחב יותר. בפרוזדור עם הנמכת תקרה מומלץ להתקין שקועי תקרה קבועים המיועדים לתקרות גבס. בסלון ניתן להתקין נורות לד מיוחדות המאירות בצבעים שונים מאחורי מזנון גבס, לשינוי אווירה בהתאם לפעילות ולשעה ביום.גוף תאורה שקוע

סוג הנורות

כיום נהוג לבחור שקועי תקרה עם נורות לד חסכוניות ויעילות כחלופה לשקועי תקרה המיועדים לנורות ליבון, הלוגן ופלורסנט. שקועי תקרה עם נורות לד מבטיחות חיסכון בהוצאות החשמל ואורך חיים גבוה. בנוסף הנורות מקנות מראה אסתטי לבית, מחזה הרבה יותר מינימלי ונקי, עמו ניתן לשלב פריטי אומנות שונים ולתת להם את כבודם. בעוד בהתקנת נברשת האומנות בבית מאבדת מטעמה ומהייחוד שלה. בכדי להעניק לבית מראה אקלקטי ומיוחד, יש לשלב בין נברשות לבין שקועי תקרה בהתאם לחלל.