ייחודיותה של הדפסה על זכוכית

הדפסה על זכוכית היא אחד מאותם שכלולים טכנולוגיים שהופכים את החיים שלנו ליפים יותר.זכוכית ועליה תמונה – חדה, איכותית, בעלת צבעים עשירים – או איור גרפי עם או בלי טקסט היא תמיד דבר מרהיב, בכל מקום בו היא נמצאת, ואין פלא כי מדובר בטרנד שצובר תאוצה בימינו.

השימושים של זכוכית מודפסת

זכוכית ועליה תמונה ברזולוציה גבוהה ובאיכות מרשימה יכולה לשמש לשלל מטרות:

* חיפוי קירות, ובפרט בחדרי רחצה ובמטבחים, אך גם בחדרי שינה – חיפוי זכוכית הפך בשנים האחרונות לתחליף מבוקש לאריחי הקרמיקה של פעם ולטפטים ששלטו בשנות השבעים, ואך טבעי הוא שנרצה להפוך את חיפויי הזכוכית לעוד יותר יפים בעזרת הדפסה עליהם.

* תמונה – כשם שישנן תמונות על קנבס כך ישנן תמונות על גבי זכוכית. תמונות אלה מקנות לכל מרחב בו הן תלויות מראה מודרני ועדכני, וכמובן שהאפשרויות של התמונה עצמה, כלומר ההדפסה על גבי הזכוכית, הן אינסופיות.

* שולחנות מעוצבים – שולחנות זכוכית הם פריט ריהוט יפהפה בפני עצמו, ומי שרוצה להפוך אותם לעוד יותר יפים יכול להדפיס על גבי הזכוכית תמונה כזו או אחרת ולשדרג את מראם.

* אריחים בחדר רחצה – גם את האסתטיקה של חדר הרחצה ניתן לשדרג באמצעות אריחים שעליהם ציפוי זכוכית ועליו הדפסה מעניינת.

* מראות מעוצבות – אם פעם מראה היתה פשוט פיסת זכוכית בצורת מלבן עם מסגרת פשוטה, הרי שכיום ישנה נטייה להפוך את המראות ליותר ויותר מעוצבות, כשאחת האפשרויותהבולטות היא כמובן הדפסה על המראה.

* דלתות למקלחונים או לארונות הזזה – למה לא להפוך את דלתות המקלחון או את אחת הדלתות של ארון ההזזה ליצירת אמנות? באמצעות הדפסה על זכוכית ניתן לעשות זאתבקלות, במחיר סביר, והאפשרויות כאמור אינסופיות כך שניתן להבטיח הרמוניה מלאה בין הדלת לבין המרחב כולו.

השיטות השונות של הדפסה על זכוכית

ישנן שתי שיטות עיקריות של הדפסה על זכוכית – הדפסה קדמית והדפסה אחורית.

הדפסה קדמית מדפיסה ישירות על הזכוכית את התמונה או הטקסט שבחרתם, וזוהי גם השיטה הנפוצה ביותר שמבטיחה את התמונות החדות ביותר. יחד עם זאת ישנם מקרים שבהם ההדפסה המיטבית היא על גבי מדבקה שמוצמדת לחלקה האחורי של הזכוכית ויוצרת פריט בעל עומק וחיות מרשימים.

ציפוי ההדפסה על מנת להגן עליהמחיצות וטרינות זכוכית מודפסות

מרכיב חשוב נוסף של זכוכית מודפסת הוא הציפוי. הציפוי תורם רבות לאיכותה של הזכוכית,ובעיקר לעמידותה כך שתוכלו ליהנות מהפריט – בין אם מדובר בתמונה נאה, חיפוי קיר מרשים,דלת מקלחון יהפהפייה או שולחן מקורי וייחודי – לאורך שנים רבות.

ישנם סוגים רבים של ציפוי, בהתאם למידת ההגנה הנדרשת (חיפוי קיר בחדר רחצה, למשל,מחייב הגנה טובה יותר מתמונה התלויה בסלון). לכה היא אחד הציפויים הנפוצים ביותר, וישנם גם חומרים אפוקסיים עוצמתיים המספקים הגנה מפני השחיקה המאיימת.

באיזו זכוכית כדאי להשתמש?

הזכוכית המתאימה ביותר להדפסה על גביה היא זכוכית אקרילית או זכוכית מחוסמת – כך שגם המוצר המתקבל הוא יותר בטיחותי וגם איכות ההדפסה גבוהה יותר (זכוכית אקרילית מעבירה יותר אור מזכוכית רגילה).

על מה כדאי להקפיד כשמדפיסים על זכוכית?

המדפסות המאפשרות הדפסה על זכוכית הן מכשירים משוכללים מאוד, ויש לדעת שכיום ניתן להדפיס גם את הצבע הלבן על גבי זכוכית – לבן אמיתי, בוהק וחד.

על מנת למצות את היכולות הטכנולוגיות של המדפסות חשוב מאוד שהתמונה אותה אתם מדפיסים תהיה חדה ובאיכות גבוהה. כדאי להתייעץ עם אנשי המקצוע בבית הדפוס על מנת לוודא שהתמונה המבוקשת אכן עומדת בקריטריונים הנדרשים ושהיא מתאימה לגודל הזכוכית עליה ברצונכם להדפיס.