מעקות זכוכית – סוגים התקנה וטיפול

מעקות זכוכית מוסיפות המון למראה הבית הן נראות נפלא ומוסיפות ברק לעיצוב המדרגות. ההשתקפות של מעקות זכוכית יכולה להוסיף המון אווירה לחלל החדר בו הן מוצבות. ובזכות תכונותיו של חומר הזכוכית, אחד היתרונות הגדולים במעקות זכוכית הוא שאפשר להתקינן באופן עצמאי על ידי פרזול לזכוכית ואמצעים אחרים ובעלות מינימאלית, אך חשוב להיות זהיר בכך מדגיש עופר שבירו.

סוגים של מעקות זכוכית

הצבת מעקות זכוכית בחלל מסוים, מאפשרת תחושה של מרחב ויצירת חלל גדול יותר. מעקות זכוכית גם אינן מסתירות את הנוף, למרות שלמי שיש פחד גבהים זה יכול להיות קצת בעייתי. ישנן מעקות למדרגות, למקלחת, למרפסת. בנוסף מעקות זכוכית הכוונה גם למחיצות מזכוכית המפרידות בין בתי משרדים, או כאשר ברצוננו לחצוץ בין חדרי ישיבות ומשרדים, נשתמש בזכוכית שקופה בכדי לשמור על תחושת המרחב. וכן גם לאפשר מבט אל תוך משרד בו ישנו ריהוט ועיצוב של חדר ישיבות איכותי. ישנם מעקות זכוכית המשולבים עם תומכים מתכתיים שונים וכן כאלו העשויים לגמרי מזכוכית. ישנם מעקות זכוכית המשולבות עם צורות ופסלונים בצורות שונות במעקה העליון של המדרגות.  ולמעשה יכולותיו של חומר הזכוכית מאפשרות לכך שהאפשרויות הן רבות כל כך עד כי זה לגמרי תלוי בדמיונו הפרוע של מעצב מעקות זכוכית. מעקות הזכוכית יכולות ללבוש צורות רבות כל כך ולהוסיף הרבה יופי למקום בו הן מוצבות.

מעקה זכוכית למדרגות מכופף ספירלי 2

הובלת מעקות זכוכית

עופר שבירו מסביר שהאחסון וההובלה של מעקות זכוכית דורשים טיפול מיוחד. אם ההעברה והאחסון של מעקות הזכוכית לא נלקחים בחשבון בזמן הובלה, כל מה שאתה מקבל בסופו של דבר זו זכוכית מנופצת ואפשרות לתביעת המוביל על טיפול ברשלנות. לכן חשוב לנקוט באמצעי הזהירות הבאים בעת העברת וטיפול בפריטים מזכוכית כמו מעקות זכוכית או לוחות זכוכית. כך למשל זכוכית לא צריך להיות מועברת כאשר היא מונחת בצורה אופקית. לוחות הזכוכית צריכות תמיד להיות במצב אנכי. זכוכית יש לארוז היטב בכדי שתעמוד במסע. את חומרי האריזה המיוחדים למטרה זו ניתן לרכוש בשוק במחירים לא יקרים. חשוב שבדרך הובלת מעקות הזכוכית יהיו כמה שפחות מכשולים. וכן יש לדאוג לא לנסוע מהר מדי ובכך למנוע או למזער את הנזק העלול לקרות למעקות זכוכית.

התקנה וטיפול מעקות זכוכית

עופר שבירו קובע כי לא פחות חשוב מהבטיחות בזמן הובלת מעקות זכוכית, חשובה גם הבטיחות בזמן הטיפול בהם. בזמן התקנת וטיפול במעקות זכוכית חשוב מאוד להקפיד ללבוש כפפות יד. חשוב גם שאת ההתקנה יעשו מספר גדול מספיק של אנשים שיוכלו לעזור ולשאת את העומס של המעקות באופן שיאפשר עבודה יעילה ובטוחה. ומצד שני חשוב שלא יהיו יותר מדי אנשים מכיוון שזה יכול לסרבל את העבודה ובכך אם הזכוכית תישבר היא גם תפצע יותר אנשים. תיקון מעקה הזכוכית הוא גם עניין עדין מאוד, כל טעות תוך תיקון זכוכית או מעקה יכולה לפגוע בראשו של מישהו. לשם כך פותחו חומרים מיוחדים שעוזרים לקבע מעקות זכוכית במקומן ולמנוע את תזוזתם. כמו למשל מיני לולאות וחבקים מגומי, או חרוזים סביב הזכוכית יעילים מאוד למנוע אפשרות של הסטת מעקות זכוכית.  זכוכית זקוקה לטיפול מועט, חשוב רק לשמור על נקיונה ולנגבה מאבק. סוגי המעקות העשויות מזכוכית קשיחה ומשוריינת, הן אלו שיעשו בהן שימוש במקומות ציבוריים, שם הזכוכית צריכה להיות יותר עמידה. זמן החיים של הזכוכית הוא עד אינסוף החומר היחידי שיכול להיות מסוכן לזכוכית הוא חומצה הידרופלואורית, אך השימוש בחומצה זו הוא אינו נפוץ, ולמעשה הסכנה היחידה שיש למעקות זכוכית הינם ילדים נמרצים הנחושים בדעתם לשברה.