העיצוב הנכון לפינת קפה למרפסת

אין כמו לצאת למרפסת המוארת עם כוס קפה ביד ולהתענג על כל רגע. השמש במרומים, הבריזה נושבת ממרחקים, ארומה מבושמת באוויר והאווירה הרגועה שעוטפת מכל הכיוונים.
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עוברים לגור בדירות המאובזרות במרפסות ורבים אף פונים לתהליכים הנדסיים של הוספת מרפסת לשדרוג סביבת המגורים.

מעוניינים להעצים את חוויית האירוח וליצור פינת קפה מדוגמת? לפניכם טיפים שילוו אתכם בפרויקט התכנון והסגנון מהגדרת המרחב דרך בחירת חומרי הגלם ועד ריהוט הגן והאקססוריז המשלימים.

מקסום השטח וחלוקה חכמה
בשלב הראשון, חשוב למדוד את המרפסת על מנת להבין כיצד לחלק אותה כך שהיא תכלול את הפריטים השונים. כגון- פינת קפה למרפסת דרך שולחן אוכל ועד ערסל או נדנדה, אם השטח אכן מאפשר זאת. יש מרפסות קטנות שיתאימו רק לפינת קפה בעוד אחרות ליצירת מרחבים שונים אותם ניתן להפריד באמצעות בחירה בריצוף מחומר גלם אחר, בטקסטורה שונה או בצבעוניות מתחלפת המצביעה על המעבר בין אזורים ייעודיים.
כדאי מראש להעדיף אריחי ריצוף עמידים כמו מגרניט פורצלן שמתאים לאקלים המקומי וניתן לבחור אותו בשלל גוונים ומרקמים ואפילו דמוי עץ ליצירת מראה כפרי וחמים יותר. התייחסו גם לכיוונים של השמש ואור וצל, כדי שתדעו בהמשך היכן למקם את פינת הקפה ואת פתרון ההצללה הנבחר. שימו לב לגודל הפרגולה הנדרש על פי חוק ושלא חלה הפרדה בשינוי חזות הבניין באיזושהי צורה וכמובן שנבחר פתרון הצללה מתאים מבחינת גודל ותקציב, בין אם גזיבו אותו ניתן לנייד מאזור לאזור ועד שמשיה מתקפלת.

הצורניות קובעת

בהתאמת ריהוט גן למרפסת כדאי לקחת את הנתונים הקיימים של גודל וממדי המרפסת ביחס לריהוט הנבחר. כך למשל, ניתן לבחור שולחן עגול שישבור את הסימטריה של מרפסת מרובעת או מלבנית או להפך, לבחור שולחן מרובע ובכך ימשיך את הקו הגיאומטרי הקיים.
החליטו על פי גודל והרכב הדיירים האם להצטייד בפינת קפה זוגית או בפינת אוכל לארבעה. קיימות גם פינות אוכל נפתחות בעת הצורך, באירוח חגיגי ובסופי שבוע. אפשר לבחור את עיצוב פינת הקפה בהתאם לקו הסגנוני המוביל של המרפסת. קווים נקיים וישרים בשיק אוורירי למרפסת בסגנון מודרני מתוחכם ופינות מאסיביות ודומיננטיות יותר מחומרי גלם כמו ראטן לפינת קפה במרפסות בסגנון טבעי או כפרי. שימו לב שמתאפשרת תנועה חופשית בזמן הישיבה והקימה ונשמרת גישה מתוך הסלון אל המרפסת ולהפך. קיימת אופציה גם של כיסאות בר למי שמחפש ממד של גובה וישיבה חופשית ואופנתית. זכרו שגוונים בהירים יוצרים תחושה אוורירית ואשליה של גודל בהשוואה לגוונים כהים ולכן, הם יחמיאו במיוחד למרפסות קטנות וצפופות. למרפסות קטנות יתאימו גם שולחנות העומדים על רגליים מגולפות או דקות יחסית בעוד למרפסות רחבות ידיים יתאימו רהיטים מאסיביים וגם שולחנות גדולים ומכובדים בנוכחותם.

סגנון הישיבה המועדף

חשבו איך מתחשק לכם לשתות מדי יום את הקפה שלכם: בישיבה מפנקת בכיסא מרופד היטב עם כריות רכות ונעימות או לכיסא שהמשענת שלו תומכת בגב. החליטו אם למקם את הכיסאות זה לצד זה או אחד מול השני והאם ביניהם יהיה שולחן קפה נמוך או שולחן צד אטרקטיבי. שימו לב שהיות ומדובר בריהוט שנחשף לקור וחום, חשוב שהחומרים יהיו קשיחים ועמידים ביציבות מקסימלית ושהבדים יהיו פשוטים לניקוי ונשלפים לרחצה.

אל תשכחו לעצב את פינת הקפה במפה ססגונית או ראנר בצבע טרנדי, כלים משובחים, אגרטל או עציץ להוספת טאץ' ירוק וכריות בצבע המתמזג עם צבע הריפוד או להפך מנוגד לו בטאץ' ייחודי.