התאמתם של סוגי מקלחונים לפי גודל חדר האמבטיה

מקלחון הוא קונספט שמתאים לכל חדרי האמבטיה בכל הגדלים ומכל הסוגים, הן כתוספת לאמבטיה והן כאופציית רחצה בלעדית. אחד המרכיבים החשובים ביותר בבחירה בין המבחר הרחב מאוד של דגמי מקלחונים שישנו בימינו הוא באופן טבעי סוג המקלחון – עגול, פינתי או חזיתי – שכן הסוג משפיע הן על האסתטיקה של המרחב המוקדש לרחצה ולטיפוח הגוף והן על מידת הפונקציונאליות שלו. על מנת לבחור באופן מושכל את סוג המקלחון האופטימלי עבורכם יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים, ובעיקר את גודל חדר האמבטיה.

מקלחון לחדרי אמבטיה קטנים

אמנם המגמה הרווחת בימינו היא של דירות יותר ויותר גדולות, ובהתאם גם חדרי האמבטיה הופכים מרווחים יותר ויותר – אולם בדירות ישנות יחסית חדרי הרחצה קטנים למדי, כך גם בדירות מחולקות ומקום נוסף בו חדר האמבטיה אינו רחב ידיים במיוחד הוא יחידת הורים (קונספט שזוכה לפופולאריות רבה יחסית בשנים האחרונות לאור העובדה שהבתים הופכים גדולים ומאפשרים בעצם יחידה שכזו עם כל מה שצריך). עבור חדרי אמבטיה קטנים יחסית המקלחון הטוב ביותר הוא מקלחון פינתי, שכשמו כן הוא: ממוקם לו בפינה ולא תופס מקום רב.

חשוב להדגיש כי הפרקטיות שמציע מקלחון פינתי לא חייבת לבוא על חשבון האסתטיקה: גם המקלחון עצמו יכול להיות מרהיב עין (ובפרט אם בוחרים דלתות זכוכית בעלות עיצוב מעניין וייחודי) וגם מרכיבים אחרים בחדר האמבטיה עשויים להוסיף לו יופי – למשל מראות מעוצבות או ארון בעל חזות מושכת.

מקלחון דלת וקבוע עם פינוי לספסל בנוי

מקלחונים מעוגלים – יפים אבל לא לכל חדר                                                                                        

 מקלחונים מעוגלים מקנים לכל מרחב בו הם מותקנים מראה יפה במיוחד אבל אם אתם חושקים במקלחון שכזה, חשוב לבחון היטב האם הוא מתאים לחדר האמבטיה הספציפי שלכם. הסיבה לכך פשוטה: בשל המבנה המעוגל (והכאמור נעים לעין) שלו, מקלחון שכזה בעצם פולש אל תוך חלל החדר, ואם החדר קטן יחסית עלול להיווצר מחסום בשל פלישת המקלחון ובאופן כללי עלולה לשרור בחדר האמבטיה תחושת מחנק בלתי נעימה. באופן דומה גם חדר אמבטיה גדול יחסית אך בעל מבנה מלבני מאוד לא יתאים למקלחונים מעוגלים – אבל מצד שני, אם חדר האמבטיה מרווח, והמבנה שלו מאפשר מקלחון כזה הרי שמדובר באופציה מומלצת במיוחד.

מקלחון מעוצב מזכוכית לאמבטיה של שבירו זכוכיות בע''מ

 

כשיש נישה מתאימה – מקלחון חזית

הסוג השלישי של המקלחונים הוא מקלחוני חזית. מקלחוני חזית מתאימים לחדרי אמבטיה שיש בהם נישה מתאימה, כלומר מקום ייעודי למקלחון שמאפשר הסתפקות בדלת אחת בלבד (ושאר הדפנות של המקלחון הם קירות). באופן טבעי מקלחוני חזית עשויים להתאים הן לחדרי רחצה גדולים ומרווחים והן לחדרים קטנים יחסית – הכל בהתאם לנישה המיועדת להם.

מקלחון לפי מידה

רוב המקלחונים הנמכרים בארץ הם כאלה שמגיעים במידות סטנדרטיות ובפרט 75 על 75, 80 על 80 ו- 90 על 90. לצד האופציה הנ"ל ניתן גם לרכוש מקלחון לפי מידה, כלומר כזה שמתאפיין בגודל שאינו סטנדרטי אלא מותאם ספציפית לרצון של הלקוח. מקלחון לפי מידה, באופן טבעי, מאפשר התאמה מושלמת לכל חדר אמבטיה וכך למשל גם בחלל מאוד קטן ניתן להכניס מקלחון (גם אם לא הכי נוח בעולם) ואילו בחדרי רחצה גדולים ניתן למקם מקלחון רחב מימדים ומפנק במיוחד, כשגם מבחינה אסתטית יש בכך יתרון (מקלחון סנטדרטי עלול להיבלע בחלל ולא להיות מורגש כלל). יחד עם זאת חובה לקחת בחשבון כי מקלחון שכזה הוא יקר יחסית, בדיוק כפי שמעקות שאינם סטנדרטיים יהיו יקרים יותר ביחס למעקות רגילים.