מעקות זכוכית – יופי ואיכות הולכים יחדיו

מעקות הם הכרח בכל בית, בין אם מדובר במעקות למרפסת הבית, מעקות למדרגות בתוך הבית, או מעקות בחדר המדרגות. מעקות הם גם הכרח כמעט בכל עסק או מוסד ציבורי, כדי למנוע נפילה של אנשים ממקומות גבוהים, או חלקים (כדוגמת חדר האמבטיה).
 בעבר היה מקובל לבנות מעקות ממתכת, עץ, פלסטיק או חומרים דומים ועמידים אחרים. אך לא עוד. הטרנד החדש והמשמעותי ביותר בתחום של המעקות הוא מעקות זכוכית. מדוע מעקות זכוכית הופכים לכה אטרקטיביים, איזה יתרונות גלומים בהם ולאיזה מרחבים מתאימים מעקות זכוכית ניתן למצוא היום בשוק? תשובות על השאלות הללו תוכלו למצוא במאמר זה שלפניכם.

מעקות זכוכית לשימוש ביתי בגרם מדרגות פנימי

מעקה זכוכית מעוצב

בבית אנו זקוקים לסוגים שונים של מעקות זכוכית. אם ברשותנו בית גדול, רב-מפלסי, יש צורך במעקות להגנה על העולים ויורדים במדרגות. מעקות זכוכית מאפשרים לנו לעצב את גרם המדרגות באופן שיראה כמעט תלוי באוויר ולא יחסום את מבט העין לחלקיו השונים של הבית. מעקות זכוכית, במקרה הזה, מספקים הן הגנה למשתמשים במדרגות והן יופי ואסתטיקה לבית. חשוב רק לזכור שהזכוכית המרכיבה מעקות זכוכית כאלה צריכה להיות עבה מספיק, על מנת שתעמוד בשימושים הביתים, כגון חפצים או אנשים שנתקלים בה וכדומה.

מעקות זכוכית למרפסות

מעקות זכוכית למרפסות נועדו לגידור של שטחי מרפסת, בלי לחסום את הנוף הנשקף ממנה. מעקות זכוכית של מרפסות מורכבים ממספר יחידות, בהתאם לעיצובה של המרפסת, בתוספת של פרזול מתכת שמקבע את המעקות לבטון או האבן הבונה את המרפסת.

מעקות זכוכית לאמבטיה

אמבטיה היא חלל נוסף הזקוק למעקים, בשל סכנת ההחלקה הצפויה למי שאינו נזהר בה. השילוב של מים ורצפה הופכים את המקום למועד לפורענות ומשום כך מעקות זכוכית שישולבו בחלל האמבטיה יתרמו תרומה רבת משמעות לבטיחות של המקום. ניתן לשלב את הזכוכית בעיצוב הכללי של חדר האמבטיה, בין אם בעזרת צריבה של עיטורים במעקות או בכל אופן אחר בו בחרו בעלי הבית לעצב את האמבטיה.

מעקות זכוכית לחללי מוסדות

מעקות זכוכית אינם רק שימושיים ויפים לחללים הביתיים, אלא מתאימים גם למוסדות או לחללים ציבוריים מסוגים שונים. גם כאן ניתן לשלב מעקות זכוכית בעיצוב הפנים של החלל, ולהשיג מראה מודרני, אוורירי ומרחף, בלי לוותר על הבטיחות שהיא מרכיב כה חיוני בחלל ציבורי בו עוברים המוני אנשים מדי יום.

מעקות זכוכית למרפסות תצפית

מרחבים כגון מרפסות תצפית בבניינים גבוהים הינם אידיאליים עבור פתרונות כגון מעקות זכוכית. מעקות זכוכית מאפשרים להשקיף על הנוף הפנורמי הנשקף ממרפסת התצפית, ומאידך לספק בטיחות הכרחית. מעקות זכוכית מאפשרים גם שימוש באביזרים כגון משקפות, לצורך השקפה על הנוף. חשוב רק לזכור כי מעקות זכוכית במרפסות תצפית צריכים להיות גבוהים בהרבה מאשר מעקות זכוכית לשימוש ביתי. י

מעקה זכוכית לבריכה

מעקות זכוכית לבריכות שחיה

בריכות שחיה הן חלל שמטבעו מעביר תחושה של אוויר פתוח, טוהר ושלווה, בזכות המים והצבעים התכולים המאפיינים אותו. מצד שני, בריכות שחיה הן מרחבים מסוכנים מאוד בשל השילוב בין רצפות לבין המים הנשפכים ללא הרף עליהן. הנטייה של ילדים לרוץ סביב בריכות שחיה, אינה משפרת כמובן את המצב. מעקות זכוכית בבריכות שחייה משתלבים נפלא בעיצוב הכללי ותורמים תרומה רבת-ערך לבטיחות של המרחב הציבורי או הפרטי הזה.

לסיכום, מעקות זכוכית תורמים תרומה חשובה מאוד הן לבטיחות והן לעיצוב של כל מרחב בו הם נמצאים. הגמישות של הזכוכית ויכולת העיבוד המופלאה שלה הופכת את הזכוכית לפתרון המשולם לכל צורך.