ויטרינות עם צמחים שילוב מדהים בין זכוכית לטבע

אם אתם חובבי עיצוב פנים, בוודאי כבר הבחנתם שבשלל המגזינים ניתן להתרשם לא רק מספה בעלת כרית מדהימה שיושבת בשלמות על שטיח שעשוי מחומרים מתקדמים, אלא כיום גם הצמחים הביתיים מהווים נדבך חשוב מעיצוב הבית

אם אתם חובבי עיצוב פנים, בוודאי כבר הבחנתם שבשלל המגזינים ניתן להתרשם לא רק מספה בעלת כרית מדהימה שיושבת בשלמות על שטיח שעשוי מחומרים מתקדמים, אלא כיום גם הצמחים הביתיים מהווים נדבך חשוב מעיצוב הבית וככול שיש יותר, כך התחושה יותר מיוחדת, שלמה ועשירה, אך לצד העובדה שפעם הצמחים רוכזו בעציצים ליד החלון ולאחר מכאן יצאו החוצה לאדנית שבמרפסת, הרי שכיום המגמה היא לשלב בין ויטרינה שקופה לבין צמחים ירוקים, ופה מתחילה חגיגה של טבע וזכוכית.

הכי בריא צמח ביתי

אם נשים לרגע את הסיבה העיצובית בצד, נעבור להתמקד בסיבה הבריאותית – עציצים בבית מאוד חשובים, וזאת כי בזמן שהמזגן, חומרי ניקיון ומכשירים אלקטרונים פולטים גזים רעילים, הרי שהצמחים מגנים עלינו – מתפקדים כמטהרי אוויר. כמו כן, לא רק שהם סופגים עבורנו חומרים רעילים, אלא הם גם בריאים מבחינה נפשית, ואכן מחקרים רבים מוכיחים שאנשים שנמצאים בסביבת צמחיה, הם הרבה יותר רגועים ואופטימיים. אי לכך, אם חיפשתם צידוקים נוספים להכניס את הטבע הביתה, נראה שמצאתם.

פריט אומנות

ציינו שכיום המגמה העיצובית אינה רק מכניסה בחזרה את הצמחים הביתה, אלא בד בבד היא גם מפזרת אותם במרחב, ממש כאילו היו פריטי נוי. מכאן שהצמחים כבר אינם רק מונחים על הרצפה, אלא משולבים בעיצוב הכולל, ועל כן בין היתר ניתן למצוא אותם תופסים מקום של כבוד בוויטרינה, ואף מעבר לגבולות המדף, אלא גם מאחורי דלת הזכוכית, כך שהמשחק שבין שקוף לירוק ובין חומר לטבע כה חזק, שההתפעלות אינה מאחרת לבוא. כמו כן, הצמחים תופסים מקום של כבוד על הכוננית ועל השולחן, ואף קיימים כאלו שניתנים לתלייה, ופה ניתן למצוא מגוון כלים ייעודיים מזכוכית, כאלו שמאפשרים להתפעל מהמשחק של השורשים שמתחפרים באדמה ושמעניקים לכל האלמנט תחושה קלה של ריחוף בחלל.

5 טיפים ירוקים לגידול פשוט

עציצים לבית יכולים להיות גדולים וקטנים, חלקים ומאוירים, שקופים ואטומים, אך לצד כל החגיגה והמנעד העיצובי, עדיין אנשים רבים חוששים להכניס אותם הביתה, וזאת כי לא לכולם יש אצבעות ירוקות, ועל כן אגדנו עבורכם מספר טיפים יעילים:

  1. השקיה – בחורף משקים רק פעם בשבועיים שלושה, בעונת המעבר פעם בשבוע ואילו בשיא הקיץ כפעמיים בשבוע, אם כי תמיד מוטב לבחון לחות (בעומק של 5 ס"מ) ובעיקר בקיץ.
  2. מיקום – הציבו את העציצים רחוק מהמזגן ורק בחדר שמדי פעם מאווררים. בנוסף, אם הצמח אינו מראה סימני מצוקה, אין למהר לשחק עם המיקום שלו.
  3. דישון – היו ערים לסימנים, כך למשל עלים שהחווירו מעידים על חוסר בדישון או בשמש. יוצאים עלים חדשים? ניתן להיות רגועים.
  4. שורשים – בהנחה ומבחינים שהשורשים בעציץ ממלאים את הכלי, מוטב לבחור בעציץ יותר גדול, אך יש לבצע העברה רק כל עוד הצמח אינו פורח.
  5. עדיין חוששים? יש צמחים שדורשים מינימום תחזוקה – התמקדו בהם!

שנסכם? ממש כשם שבוחרים ספה, שטיח, צבע לקירות ותמונה, כך גם הכניסו למשוואה עציצים לבית – התמורה מדהימה לגוף ולנשמה!