חומרים נפוצים בחיפוי קיר

חיפויי קיר הינו הדבר הבא בעיצוב של שנות ה-2000. ההיסטוריה של חיפוי קיר הולכת כבר יותר ממאה שנה אחורה, בהם היה מקובל לחפות קירות בטפטים שהיו עשויים בד דביק, ולאחר מכן נייר עבה ומודפס. כיום, בחיפוי קיר, קיימות טכניקות רבות המשלבות מגוון ענק של חומרים וטפטים, אשר זקוקים להחלפה, חידוש וגם שיפוץ, יוצאים בהדרגה מהאופנה, אם כי הם עדיין מתאימים במקומות מסוימים לחיפויי קירות מסוימים במקומות מסוימים.

מהם החומרים הנפוצים היום בחיפוי קירות?

עופר שבירו מסביר שחיפוי קיר של שנות האלפיים מתאפיין במגוון רחב של חומרים, תצורות וטקסטורות במיוחד כאשר מדובר על חיפוי קיר למטבח. ניתן למצוא היום אריחי קרמיקה, אבנים וחלוקי נחל וכן אריחי טרה קוטה בבניה שהיא בסגנון קולוניאלי או בריטי. חומרים נוספים, שמשמשים לחיפוי קיר, עברו שינוי מקום מהמקומות הקלאסיים שהיו בהם בעבר וכעת מצטרפים אל חיפוי הקירות עץ וזכוכית. כיום, ניתן לשלב מגוון רחב מאד של מקומות בבית בחיפוי עץ וזכוכית ולכל אחד משני החומרים הללו מיועד תפקיד אחר, ומיקום אחר בתוך הבית. חיפוי קיר מעץ מתאימים מאד לחדרים ואזורים חמים בהם נשמרת טמפרטורת לחות נמוכה וקבועה, באזורים בהם רוצים לשדר אווירה כפרית וחמימה או לחילופין ליצור חציצת עץ שתיראה מאד כבדה, ובסגנון הנע מעתיק ועד ארט דקו וארט נובו. הזכוכית, שינתה את פניה רבות ועברה מחלונות הבית אל חדרים רבים וטובים והיא מכסה היום קירות רבים באופציות שונות.

חיפוי קיר מזכוכית, לאן זה מתאים?

בחיפוי קיר עלינו לזכור כי זכוכית הינה חומר עמיד מאד, יציב ושאינו מתכלה. אין לו שום הבעיה של תחזוקה ושימור, הוא אינו דוהה, ולמעשה אם לא מפילים אותו מכל מקום, ודם אם עושים את זה אך הזכוכית מחוסמת, הרי אין לה כל סיבה להישבר. למעשה, זכוכית יכולה להוות פתרון משולם לחיפוי קיר, סגירה של חללים, יצריה של מעקות זכוכית קלילות, מדרגות, מדרכים וכן מקלחונים, אמבטיונים וכדומה. מרגע שהבינו אדריכלי המאה ה-21 שזכוכית יכוה לעשות הרבה יותר, החלו בטכניקות המשלבות הדפסה, חום, הטבעה של בדים וכן חומרי גלם אחרים שהוכנסו ישירות לתוך הזכוכית אשר בחום גבוה מומסת, ומאפשרת הכנסה ושימור כל חומר המוטבע בה.

חיפוי קיר זכוכית 6 ממ אקסטרה קליר עם צבע RAL
חיפוי קיר זכוכית 6 ממ אקסטרה קליר עם צבע RAL

חיפוי קיר מזכוכית מתאימים היום לחיפוי קירות הסלון כתמונות צבעוניות בעלות עומק וצבעים מבריקים וחזקים, הם מתאימים בחיפוי קירות המטבח, חדרי האמבט והשירותים ואפילו  המותקנים בארונות בגדים, או משמשים כמחיצות זכוכית להפרדה בין חללים בבית. מחיצות הזכוכית המשמשות היום כחיפויים לקירות, ניתנות לעיצוב והדפסה בדרגות שונות של שקיפות. ניתן להדפיס מחיצה אטומה לחלוטין, ניתן להטמיע בתוכה בד השומר על סמי שקיפות וניתן להדפיס אותה או להשאירה בתצורתה הטבעית על מנת לשדר ניקיון ושקיפות מירבים. עניין זה הוא בהתאם להמלצות אדריכל או מעצב לחלל שבו מוצבת זכוכית זו, והעקרון השנמר בה הוא זכוכית נקייה שקופה ובעלת מראה סולידי ואחיד במיוחד לחיפוי קיר.

חיפוי קיר – סיכום

אצלנו בשבירו ניתן לבוא ולבחור ממגוון רחב של עיצובים, זכוכיות והדפסות לחיפוי קירות לחדרים השונים של הבית. אם אתם מתעניין בחיפוי קיר תוכל להתייעץ עם אחד המומחים שלנו או לבוא עם המעצב שלך. אנו נתאים עבורך פתרונות המתאימים לטעם העיצובי שלך ועונים לדרישות התקציב והכיס שלך. נשמח לעזור לך עם הנסיון העצום שרכשנו מאז הוקמה חברת שבירו ב1955, ויועצי התכנון שלנו ישמחו לתת לך את השירות הטוב ביותר.