חיפוי זכוכית למטבח לבן – על מה יש להקפיד?

עיצוב הבית הוא משימה בפני עצמה, אשר דורשת מאתנו מחשבה, תכנון והשקעת משאבים רבים בכדי לקבל את התוצאה הרצויה. אחת מהשלות כבדות המשקל היא באילו חומרי גלם להשתמש ואיזה חומר ייתן לנו את המראה אותו אנו מחפשים בבית. על רקע התחבטויות אלו אנו עדים לכך כי בשנים האחרונות בגלל שיפורים טכנולוגיים אנו עדים לכך כי הזכוכית הולכת ותופסת תאוצה כחומר גלם מוביל בעיצוב הבית. אם הורינו היו רגילים לכך כי זכוכית כחומר גלם הייתה נוכחת בביתם רק כאשר הם קנו מראות מעוצבות הרי שכיום אנו רואים כי מצב זה השתנה.

אכן מראות מעוצבות הינן חובה בכל בית אשר רוצה להגיע לרמה עיצובית מסוימת והן מעניקות לבית מראה מיוחד וייחודי, אך הזכוכית ממלאת תפקיד משמעותי וחשוב במקומות רבים ונוספים. אחד מהמקומות הברורים בהם הזכוכית תפסה מקום משמעותי הוא בתחום המטבח, שם אנו עדים לכך כי הזכוכית שינתה לחלוטין את תפיסת העיצוב של המטבח המודרני והעלה אותה לרמה אחרת לגמרי.

חיפוי מטבח מודפס

חיפוי זכוכית למטבח לבן – יתרונותיו

השימוש הנפוץ ביותר שעושים עם חומר הגלם של הזכוכית הוא במטבח ובמטבח לבן במיוחד שם משמשת הזכוכית לחיפוי והיא מעניקה למטבח מראה שונה ממה שהכרנו. ראשית כול חיפוי זכוכית הינו כיסוי מושלם למטבח מכיוון שקלות העבודה עמו רבה יותר וניתן לחתוך אותו ללא בעיות וכך להתאימו למבנה המטבח שלנו. כמובן שברמה העיצובית החיפוי שינה לגמרי את מראה המטבח והוא מעניק לו מראה אלגנטי ומיוחד שלא היה קיים לפני כן, זאת לצד העובדה שניתן להדפיס על הזכוכית ציורים שונים אשר מעניקים למטבח מראה ייחודי ושונה ולמעשה מבטיחים כי המטבח שלכם יהיה שונה מכול מטבח אחר הקיים בשוק וזאת כאמור מכיוון שאתם יכולים לקבוע מה יצויר על החיפוי. המטבח מטבע הדברים הוא מקום בו לכלוך רב נצבר, עקב הבישולים השונים, אך זהו יתרון נוסף של החיפוי אשר מאפשר לנו לנקותו בקלות רבה וללא בעיות מיוחדות. לבסוף, חייבים להדגיש את הנושא הבטיחותי ולומר כי חיפויי זכוכית בטוחים לחלוטין ואין חשש שהם יישברו לאלפי רסיסים כמו כוסות או כלי מטבח אחרים העשויים מזכוכית. עמידתו של החיפוי הוא תודות לטכנולוגיה ממנה הוא נעשה, מה שאומר למעשה כי מדובר בזכוכית מחוסמת שאינה נשברת ואינה מסכנת אותנו המשתמשים במטבח.

כיצד נשלב את החיפוי במטבח?

להבדיל מהמקרה של מראות מעוצבות אותן הזכרנו בפסקה הראשונה לרוב לא ניתן ללכת לחנות ולקנות חיפוי זכוכית בה ולהתקינו באופן עצמאי. התקנה של חיפוי במטבח נעשית לרוב על ידי איש מקצוע מיומן אשר ביצע זאת בעבר, לכן אנו צריכים לתכנן מראש כיצד החיפוי יראה ואילו מאפיינים יהיו לו. לא רק זאת אלא שיש לתכנן גם את הסביבה שעוטפת את החיפוי, כך לדוגמא לא ניתן לחתוך את החיפוי לאחר התקנתו ולכן אנו חייבים להחליט מראש היכן יהיו שקעי החשמל ואיך הם ישתלבו עם החיפוי. דוגמא נוספת הדורשת תכנון מוקדם היא התאורה אשר תהיה בסביבת החיפוי, תאורה יכולה להשפיע על כל נושא העיצוב ובחירה בה צריכה להיות מושפעת מהשאלה כיצד החיפוי נראה והאם אנו רוצים להבליט אותו. כך לדוגמא כאשר אנו עוסקים במטבח לבן ובחיפוי המתאים לו סביר שיתאים לנו יותר לבחור בתאורה טבעית, בין אם מדובר בתאורה ממקורות טבעיים ובין אם מדובר בתאורה מגופי תאורה המחקים אור טבעי, כך החיפוי יודגש ויתרונותיו יבלטו אף יותר לכל עין ועין.