היתרונות בהתקנת חיפוי זכוכית לקיר מטבח

אחד האלמנטים העיצוביים היותר מומלצים הוא חיפוי זכוכית לקיר מטבח. זהו חיפוי קיר דקורטיבי מאין כמותו ואין פלא כי הוא זוכה לפופולריות גבוהה

כל המטבחים דומים – אלא אם כן…

עבור מי שאינו בעל ידע בעיצוב פנים או סטיילינג לבית, ולמשל לא מודעים לאופציה של זכוכית צבעונית, אפשרויות העיצוב של הדירה, ובפרט של המטבח, מוגבלות.

בהתאם, מי שרוצה מטבח חדש – או שנדרש לבחור מטבח במסגרת קניית דירה חדשה או שיפוץ כולל של הבית – יחשוב בעיקר על הגוון השולט במרחב זה, ועל החומר הדומיננטי שממנו הוא יורכב. בדרך כלל תהיה התלבטות בין האפשרויות השונות כגון מטבח בצבע נועז כמו אדום או סגול או אולי דווקא מטבח לבן סטנדרטי, ואולי בכלל מטבח עץ כפרי. אחרים יעדיפו את הצבע המטאלי הכסוף, שלפעמים הוא מטבח נירוסטה ולעיתים רק נדמה כנירוסטה, אחרים יבחרו להשתולל עם הדפסים – אבל בכל מקרה תשומת הלב תינתן למספר מוגבל של מרכיבים, ובראשם כאמור צבע וחומר.

בנוסף ישנה מחשבה, לעתים מעמיקה, אודות האלמנטים שהם על תקן חובה במטבח – הכיור או הכיורים, השיש וארונות המטבח, ואולי גם פינת האוכל או הדלפק שלצידו יאכלו בני הבית סעודות מהירות. תהיינה גם התלבטויות בנוגע לאבזור המטבח והציוד שהוא יכלול: הכלים, המכשור האלקטרוני (מקרר, מיקרו, תנור בילט אין, קולט אדים, כיריים, קומקום, מכונת קפה, בר מים וכו'), ואולי גם מעט אקססוריז למטבח כמו מעמדים לתבלינים, מתלה לסירים, או אפילו המתלים למגבות.

על כל אלו ניתן את הדעת אבל אפילו אם נהיה יצירתיים ממש לא נוכל להפתיע כמעט, כי בסופו של דבר הפריטים דומים זה לזה וטווח החידושים בנוגע להם מוגבל – ובהתאם, למרות המאמצים היצירתיים, עדיין מרבית המטבחים יראו דומים.

חשבתם פעם על חיפוי זכוכית לקיר מטבח?

חיפוי זכוכיות למטבחים

מפתיע, אבל דווקא קירות המטבח מוזנחים כמעט לגמרי ונשארים "יבשים" ולא קריאטיביים בכלל – וחבל.

אם מתייחסים גם אל הקירות במטבח כאל מקום שניתן לנצל לטובת עיצוב פנים מרתק יותר ואסתטי יותר, כזה שיכניס למרחב אור ועניין, הרי שחיפוי זכוכית לקיר מטבח הוא אחת האופציות היותר אפקטיביות.

זה יכול להיות כל קיר – הקיר שחוצץ בין המטבח לבין שאר מרחבי הדירה (בין אם סלון, בין אם פינת אוכל ובין אם פינת טלוויזיה) או אחד הקירות שמבודדים את המטבח מהחוץ – שכן בכל מקרה התוספת העיצובית תהפוך את המטבח להרבה יותר יפה.

למה דווקא זכוכית?

חיפוי קיר עם זכוכית הוא המילה האחרונה בעיצוב ביתי והוא קרקע דשנה ליצירתיות עיצובית מרשימה.

במקרה של מטבח מובן שניתן לחפות את הקיר בעץ או לבנים וכדומה, אבל דווקא חיפוי זכוכית למטבח נהנה מיתרונות גדולים, הן בזכות החן האינסופי שהוא מכניס לחלל שבו הוא מבוצע, והן בשל האפשרות שלו להעביר אור יום או לשמש מעין גוף תאורה מיוחד במינו.

אם חיפוי זכוכית לקיר מטבח נעשה בעזרת זכוכית בגוון מרתק או באמצעות לבני חיפוי שבוצעה עליהן הדפסה על זכוכית, הרי שהתוצאה מלבבת במיוחד ומאפשרת משחק מהפנט ממש של צבעים ואורות במטבח, וזהו ללא ספק חידוש עיצובי שיספק מענה למי שמחפש איך לרענן ולחדש את חלל המטבח הבנאלי והצפוי.

עוד כדאי לדעת שכשמחפים קיר מטבח בזכוכית, בין אם שקופה, ובין אם מודפסת או צבעונית, כך שדרך הזכוכית יכול לעבור אור יום או שמאחוריה מוחבאים גופי תאורה, מתקבל בחלל המעוצב אפקט יפה ומפתיע תמיד – ובאופן כללי מדובר בחידוש עיצובי שמהווה מהלך מנצח שסוחט מבטים מתפעלים.