כך תעצבו מטבח מודרני עם חיפוי זכוכית

אתם מעוניינים לעצב לבית שלכם מטבח שיהיה מודרני מ-א' ועד ת'. אתם יודעים שמטבח מהסוג הזה יאפשר לכם, מעצם ההגדרה שלו, ליישר קו עם העת הנוכחית וגם שהוא יכלול יתרונות אסתטיים וגם פונקציונליים. כדי שמטבח יהיה מודרני הוא צריך לקיים לא מעט תנאים, אחד החשובים שבהם הוא הכנסת הזכוכית לתוך התמונה. אז מה עומד בבסיס הקשר בין הזכוכית לבין המטבח המודרני, ומדוע בכלל מומלץ להצטייד בזכוכית?

לא מעט אפשרויות

הצורה הנוחה ביותר לשילוב הזכוכית במטבח הנתון היא באמצעות חיפויים לקירות המבוססים על חומר הגלם הפופולארי הזה. החיפוי יכול להתבצע ברהיטי המטבח, ובעיקר בארונות – יתרון מרכזי הוא שהזכוכית מאפשרת לראות מה יש מאחורי כל ארון, מדף או מגירה). לצד זה אפשר לחפות בזכוכית את משטחי העבודה שבמטבח, כאשר חוזק הזכוכית תורם לכך. בחירה מקובלת ומומלצת בשנים האחרונות היא לחפות את קירות המטבח, מה שלוקח את ההיבט החזותי שלו מספר צעדים קדימה.

עיצוב מטבח מודרני המבוסס על זכוכית יכול ללבוש אלף ואחת צורות. חשוב להדגיש בהקשר הזה שהזכוכית עצמה היא הכל חוץ מאחידה במראה ובצורה שלה. תוכלו למצוא כיום חיפויי זכוכית בדרגות עובי שונות, אותן ניתן להתאים למאפייני המטבח (למשל, הגודל או החלוקה לחללים) או אפילו זכוכיות בגוונים שונים. כל אחד יכול להרכיב לעצמו באמצעות הזכוכית את מטבח החלומות, ולשפר גם את התפקוד שלו.

עבודת זכוכית של חיפוי קיר עם הדפס
חיפוי קיר עם הדפס

היתרונות המגוונים של הזכוכית

כאמור, חיפויי זכוכית למטבח בפרט, ושימוש בזכוכית בכלל, מציעים שורה ארוכה של מעלות. הזכוכית מעניקה באופן כמעט אוטומטי מראה יוקרתי למטבח, וגורמת לתחושת התפעלות אצל כל מי שמבקר בו: היתרון כאן הוא שמשיגים את הפאר הזה בהשקעה כספית סבירה בהחלט (מטבחי זכוכית יהיו לרוב זולים יותר ממטבחים המבוססים על עץ מלא, למשל). בנוסף לכך הזכוכית, מעצם ההגדרה שלה, היא חזקה ועמידה לאורך זמן. הזכוכית יכולה להעניק תחושת נפח וגודל, ולכן להתאים גם למטבחים קטנים באופן יחסי.

יתרון חשוב נוסף של הזכוכית נוגע להתאמה שלה לחומרי גלם אחרים שעשויים להיות משולבים במטבח המודרני הנתון: בין אם עץ, מתכת או כל חומר גלם אחר. את הזכוכית פשוט מאד להתאים במראה שלה לרוב סוגי החומרים, וכך גם לאזורים אחרים בבית. מי שחושש ממראה בלתי אחיד של הבית שלו או ממספר אלמנטים שאינם הולכים יד ביד, יגלה שעם זכוכית החששות האלה אינם מתקיימים.

עם כל הכבוד למראה האסתטי של המטבח, תכנון המטבח חייב לקחת בחשבון את נוחות השימוש בו. מהבחינה הזו, הזכוכית מציעה כמה יתרונות חשובים. מעבר לחוזק של הזכוכית, היא פשוטה מאד לתחזוקה ולניקוי – אפשר לעשות זאת באמצעות חומרים בסיסיים הקיימים בכל בית. בהמשך לכך, הזכוכית אינה נוטה לצבור לכלוך רב, מה שממש אי אפשר לומר על מרבית חומרי הגלם המשמשים כיום לייצור ולעיצוב מטבחים.