כל מה שצריך לדעת על חיפוי קירות אמבטיה

כמו רוב המרכיבים של עיצוב הבית, גם חיפוי קירות אמבטיה זוכה ליותר ויותר תשומת לב בשנים האחרונות. חברו לכך שתי סיבות עיקריות: הרצון ליהנות מבית מעוצב בדיוק לפי טעמנו ומתוך כך השאיפה שכל מרחבי הבית יזכו לחזות מרשימה ובמקביל גם ייצרו הרמוניה אלה עם אלה; וההבנה כי לאנרגיות ששוררות בחדר הרחצה השפעה בלתי מבוטלת על איכות החיים שלנו.

אילו חומרים משמשים חיפוי קירות אמבטיה?

ישנם מספר חומרים שמאפשרים חיפוי קירות כשהעיקרי שבהם הוא הקרמיקה. אופציות נוספות הן זכוכית, אבן טבעית וישנם גם חדרי אמבטיה מחופי עץ.

* קרמיקה – קרמיקה היא למעשה לא חומר אחד אלא שם כולל לשורה ארוכה של חומרים, שהמכנה המשותף להם הוא היותם מיוצרים באופן מלאכותי. תהליך הייצור כולל דחיסה בלחץ גבוה וחימום, המקנים לאריחים עמידות גבוהה לרטיבות ועל כן הם מהווים אופציה מתאימה במיוחד לחדרי רחצה. אריחי הקרמיקה עמידים גם בפני שחיקה, אך מצד שני הם פריכים יחסית, ועל כן התנהלות לא זהירה איתם עלולה להוביל לשבירתם.

מאפיין בולט נוסף של אריחי הקרמיקה המשמשים לחיפויי קיר הוא המגוון הרחב מאוד, האינסופי כמעט, של עיצובים שניתן להקנות להם, כך שניתן למצוא אופציה מתאימה לכל חדר רחצה בכל בית ולכל טעם שהוא. מבין כל האפשרויות של אריחי קרמיקה החומר הרווח ביותר הוא הגרניט פורצלן, שיתרונו המרכזי הוא היותו חזק מאוד.

* זכוכית – אריחים יפים מאוד שלא מתאימים לכל חדר אמבטיה, ומחייבים התנהלות מושכלת ובפרט התקנה מקצועית. בשילוב תאורה נכונה ניתן ליצור חדר רחצה מרהיב עין, בעל מראה חדשני וייחודי וכן כזה שנראה גדול יותר מכפי שהוא באמת. חשוב כמובן להקפיד כי האריחים יהיו מיוצרים מזכוכית איכותית במיוחד.

* אבן טבעית – חיפוי שנחשב יוקרתי ובהתאם הוא גם יקר יחסית. האופציה הפופולארית ביותר היא אבן קיסר, ובכל מקרה ניתן לקבל את החיפוי במגוון רחב של סגונונות עיצוב ובכל קשת הגוונים.

* עץ – לכאורה עץ אינו מתאים לחדרי רחצה שהרי מדובר בסביבה לחה שעלולה להזיק לחומר הגלם הטבעי, אבל אם בוחרים עץ עמיד לרטיבות ומקפידים על תחזוקה נכונה ניתן ליהנות מחיפוי ייחודי שמשרה על המרחב אנרגיות של חיבור לטבע, הרמוניה ורוך.

חיפוי קיר מודפסים לאמבטיה

עד לאיזה גובה כדאי לבצע את החיפוי?

סוגיה חשובה נוספת שיש להקדיש לה תשומת לב במסגרת חיפוי קירות אמבטיה היא הגובה – ההתלבטות העיקרית היא בין חיפוי חלקי, כשהסטנדרט המקובל הוא מהרצפה ועד לגובה של 1.20 מ', לבין חיפוי של כל הקיר. באופן טבעי אין תשובה חד משמעית ואחידה לשאלה הנ"ל, אם כי כדאי לדעת שברוב רובם של המקרים חיפוי קיר מלא מוביל לאימפקט מרשים במיוחד וכן יוצר את התחושה כי חדר הרחצה גדול יותר מכפי שהוא באמת. אם בוחרים באופציה של חיפוי קיר מלא וחוששים ממראה משמים משהו ניתן לשבור את האחידות והרצף בעזרת בורדרים, דקורים או פסיפסים קטנים שמשובצים בחוכמה בחיפוי המלא, ואופציה נוספת היא בחירת דגם בעל מראה מעניין במיוחד.

איך לבחור עיצוב לחיפוי הקיר?

ההחלטה החשובה ביותר במסגרת חיפוי קירות אמבטיה היא בחירת העיצוב. בין אם מדובר באריחי קרמיקה ובין אם אבן טבעית או כל חומר אחר, מגוון האפשרויות הוא כה רחב עד שלעתים מרוב עצים לא רואים את היער ומרוב אריחים לא רואים את המראה הסופי. כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים על מנת שהם יתאימו את העיצוב לאופי המרחב (למשל יש הבדל בין חדרי רחצה עם מקלחונים פינתיים לבין כאלה שאין בהם מקלחון), ולמראה הבית כולו.