חיפוי קירות באבן או בזכוכית?

רובנו ככולנו משקיעים עוד ועוד משאבים בעיצוב מרחבי המגורים שלנו (כמו גם המרחבים המשמשים לעבודה ולעסקים). הדבר בא לידי ביטוי בכמעט כל המרכיבים: כך, לדוגמה, הדוש (או הטוש) הפשוט של פעם השתדרג פלאים וכיום ניתן ליהנות ממגוון דגמים של מקלחונים מעוצבים להפליא ומפנקים במיוחד, בחדרי רחצה רבים ניתן לראות מראות מסוגננות בשל לצורות (עגולות, פסיפס, אובאליות ועוד ועוד) ואפילו פריט פרקטי כגון מעקה זוכה לתשומת לבכם יותר בימינו כך שגרמי מדרגות לא מעטים, הן בתוך בתים מרובי מפלסים והן במרחבים ציבוריים, זוכים להיות תחומים על ידי מעקות יפהפים.

דרך מומלצת במיוחד להפוך מרחב ליפה יותר היא על ידי חיפוי קירות באבן, ואכן חיפוי זה הפך בשנים האחרונות לפתרון עיצובי מבוקש מאוד, הן כשמדובר בקיר פנימי והן כשעסקינן בקיר חיצוני.

חיפוי קירות חיצוניים

כשמדובר בקיר חיצוני לחיפוי אבן יש תרומה לאסתטיקה לא רק מבחינת בעלי הבית אלא גם העוברים והשבים נהנים מהחזות משובבת הנפש של הבניין, ולא בכדי כולנו זוכרים לטובה אתה רחובות הציוריים של ירושלים עם הבניינים מחופי האבן הייחודית. גם בחלקים שונים שלחיפה ניתן להתענג על מבנים שזכו לחיפוי קירות באבן וכך גם בערים נוספות, ותמיד המראה הוא מרשים ויוקרתי (ובפרט כשמדובר באבן איכותית), בדומה לקיר בעל חיפוי זכוכית.

על מנת ליהנות מחזות רבת הוד והדר שתרשים את כל מי שיגיע לבקר אתכם עוד לפני שנכנס אל פנים הבית, וכמובן תשרה עליכם תחושה נעימה של הגעה למקום שהוא לא חלל מגורים אלא "בית" במלוא מובן המילה, חשוב כאמור להשתמש באבן איכותית, ורצוי שיהיו אלה אבנים עבות יחסית. העובי האידיאלי הוא בין 3 ל- 4 ס"מ – שכן חיפוי קירות באבן כשמדובר בקירות חיצוניים משמש גם למטרות בידוד.

עוד חשוב מאוד להקפיד על התקנה ללא רבב, שהרי אם חלילה אחת מהאבנים תתנתק מהקיר הנזק עלול שלא להסתכם בפגיעה אסתטית בלבד.עבודות זכוכית של שבירו לבניית קירות מזכוכית

חיפוי קירות באבן – קירות פנימיים

לפני 4 עשורים הטפטים היוו את הטרנד הבולט וברוב הדירות עוטרו הקירות בטפטים בדוגמאות שונות ומשונות. בהמשך סר חיינו של הטפט (גם אם כיום יש כאלה המוצאים בו חן ומנסים להחזירו לאופנה), ואופציה אחרת שהפכה למבוקשת הייתה ה"שפריץ" (כלומר, קירב על מראה גבשושי משהו במקום בעל מרקם חלק) אולם גם היא נתפשת כיום כמיושנת ונטולת שיק.

חיפוי קירות באבן, לעומת זאת, הוא אופציה מבוקשת מאוד בימינו, ובצדק, שכן חיפוי זה מקנה לכל חדר מראה מכובד ומרשים במיוחד שהוא הרבה יותר מעוד אופנה חולפת.

האבנים בהן משתמשים על מנת לחפות קירות הן צפחה, בזלת, כורכר, אבן שמוט, ירדנית, אבן חרבה וישנם כמובן עוד מגוון סוגים אפשריים, כך שניתן להתאים לכל בית ולכל מרחב את האבן האופטימלית עבורו (כל מעצב פנים ישמח להמליץ לכם על שילובים אידיאליים וגם יצרני אבנים לחיפוי קירות מסייעים במקרים רבים גם בעצה טובה ולא רק מספקים מוצר פיזי).

 

האבנים המשמשות לחיפוי קיר פנימי הן דקות מאלה המשמשות לחיפוי קירות חיצוניים, והעובי האידיאלי הוא 1-1.5 ס"מ. כפי שבמקרה של חיפוי קירות חיצוניים באבן יש להקפיד על התקנה ללא רבב, כך הדבר גם כשמדובר בחיפוי קירות פנים, כשבמקרה זה כל סטייה, ולו הקלה ביותר, מהתכנון פוגמת באסתטיקה וחבל. חיפוי קירות באבן מתבצע כלפי מעלה, כלומר מתחילים מלמטה ומטפסים בהדרגה. רצוילהימנע ממרווח בין אבן אחת לרעותה ובכך ליצור קיר רב רושם במיוחד.