היתרונות של התקנת חיפוי קירות בעץ

עץ הוא חומר גלם נהדר, ולא בכדי הבתים שלנו מלאים ברהיטי עץ, הפרקטים והדקים הפכו גם הם פופולאריים להפליא בשנים האחרונות – וגם חיפוי קירות בעץ הוא טרנד בולט, וטוב שכך,שכן קיר מחופה עץ הוא קיר יפהפה המשרה סביבו נעימות וחמימות, ובנוסף הוא מבודד איכותי.

היתרונות של חיפוי קירות בעץ

בין אם מדובר בחיפוי קירות חוץ ובין אם אתם מחפשים חיפוי לקירות פנימיים, העץ מציע מספר יתרונות מובהקים על פני החיפויים האחרים (שהפופולארי שבהם הוא חיפוי זכוכית):

* אסתטיקה משובחת – עץ, ובפרט אם הוא איכותי (ישנם סוגים רבים של עצים המשמשים לחיפוי קירות, ובאופן טבעי ישנם איכותיים יותר ואיכותיים מעט פחות), הוא מרכיב שמשדרגת המראה של כל מרחב.

* התקנה פשוטה – התקנתו של חיפוי עץ היא פשוטה יחסית (אם כי כן מחייבת מיומנות ודיוק).

* בידוד איכותי – חיפוי קירות עשוי עץ מייצר בידוד ברמה גבוהה והופך את פנים הבית לנעים יותר בכל עונות השנה – קריר יותר בקיץ וחמים יותר בחורף.

* הרמוניה נעימה – עץ מטבעו לא רק משרה סביבו יוקרתיות ואינטימיות אלא גם משתלב היט בעם חומרים אחרים ובכל מרחב.

סוגי עצים לחיפוי קירות

חיפוי קירות בעץ ניתן לבצע באמצעות סוגים רבים של עץ. האופציות הפופולאריות הן אורן,אלון, איפאה (עץ טרופי יוקרתי קשיח ועמיד), ארז וטיק בורמזי.

השיקול העיקרי בבחירת סוג העץ הוא זה האסתטי, שהרי לכל סוג עץ מראה משלו ולכל מי שרוצה לחפות קיר בעץ טעם משלו, אבל בנוסף כדאי לקחת בחשבון איזה קיר מחפים – אם למשל מדובר בחיפוי קירות מטבח הרי שיש להשתמש בעץ עמיד במיוחד, שכן במטבח, מטבע הדברים, העץ חשוף למים, לחות, חום גבוה ושאר גורמים שעלולים לפגוע בו אם הוא יהיה עדין מדי. כך הדבר גם לגבי קירות חיצוניים, ובפרט באזורים מועדים ל"פורענות" (בקרבת הים שם הלחות גבוהה במיוחד, בהרים שם הטמפרטורות נמוכות מאוד בחורף וכו').

ההבדל בין חיפוי פנים לחיפוי חוץ

באופן כללי, חיפוי קירות חוץ וחיפוי קירות פנים דומים מאוד, שכן העיקרון הוא אותו עיקרון: בוחרים את סוג העץ, בוחרים את אופן החיפוי (סרגלים, לוחות, אריחים וכו'), בוחרים את הקיראותו (או את חלקו) רוצים לחפות – ומתקינים.

בשני המקרים העובי המומלץ של העץ הוא סביב ה- 2 ס"מ, כשהאורך והרוחב של מרכיבי החיפוי הם בהתאם להעדפות האסתטיות שלכם. גם המרווחים בין חלק לחלק הם בהתאם לשיקולים אסתטי

שילוב של חיפוי קיר מזכוכית וחיפוי קיר מעץ

ים, הן בחיפוי פנים והן בחיפוי חוץ – כשההבדל העיקרי בין שני סוגי חיפויים אלה הוא שבחיפוי קירות פנים חשוב במיוחד להקפיד על התקנה מדויקת ונקייה, שכן כל פגם בהתקנה מתלבט יותר לעין ופוגם ביופיו של הקיר המחופה.

התקנת חיפוי לקיר

שיטת ההתקנה המקובלת של חיפויי עץ לקירות היא התקנה סמויה – כלומר כזו שבה הברגים שמחברים את לוחות העץ או אריחי העץ אינם נראים, וזאת על מנת להבטיח אסתטיקה גבוהה במיוחד.

כאמור, חשוב מאוד שההתקנה תהיה מדויקת. מי שלא חושש מעבודת כפיים וניחן בידיים "ימניות" (או בחבר/ה טוב/ה בעלי כישורים טכניים טובים) יוכל לחפות את קירות ביתו בכוחותעצמו – אולם אם ישנו ספק, מוטב להשאיר את העבודה בידי איש מקצוע מיומן, שיבטיח כי העץ שרכשתם אכן ממלא את תפקידו וכי תוכלו ליהנות מכל היתרונות של חיפוי עץ לקיר הנבחר