האסתטיקה בהתקנת חיפוי קירות זכוכית למטבח

בשנים האחרונות עלה מאוד מעמדה של הזכוכית בעולם העיצוב המתקדם. גם כאשר מדובר על שימושים ביתיים וגם כאשר מדובר על שימושים עסקיים ואפילו תעשייתיים, תופסת הזכוכית מקום של כבוד בזכות יכולתה לתת מענה לצרכים עיצוביים מיוחדים, השקיפות והטוהר, שגם הם מאפייניה המרכזיים. על רקע מגמה זו, אי אפשר שלא להזכיר את מקומה של הזכוכית במטבח של ימינו. אנו לא מדברים, כמובן, על זכוכית כחומר גלם ליצור צלחות, גביעי יין מיוחדים או ראי מעוצב. אנו מדברים כאן על האפשרות להתקין חיפוי קירות זכוכית למטבח, דבר שמקנה לחדר מרכזי זה אפקט יוצא מגדר הרגיל.

חסינות משופרת

לפני שנדבר על חיפוי הזכוכית ככלי להשיג מטרות אדריכליות ועיצוביות מודרניות, נבקש לומר כמה מילים על יתרונות הזכוכית החסינה משבירה. כיום, הזכוכית המחוסמת נפוצה מאוד, בין היתר בזכות היכולת של יצרנים מובילים להעניק לה חוזק שלא היה כדוגמתו בעבר. בזכות אותה חסינות משופרת ניתן למצוא לא רק חיפוי קירות זכוכית למטבח אלא גם ויטרינות מעוצבות, דלפקי זכוכית מעוצבים, משטחים ומעמדים לכיורים, מקלחונים ואמבטיות וכיוצא באלה. יש אפילו יצרנים שמסוגלים להציע חיפויים חזקים כל כך, עד שהללו משמשים לא רק לסביבה של פנים הבית אלא גם לסביבה החיצונית. חיפוי זכוכית שכזה, שמסוגל לעמוד בחום השמש, ברוחות ובגשם, עומד בהחלט במשימה גם בשמירה על עמידות מושלמת במטבח הביתי המודרני.

חיפוי קירות זכוכית למטבח – אסתטיקה מרהיבה

כדי להבין נכונה עד כמה האפקט של חיפוי קירות זכוכית למטבח יכול להיות משמעותי, נספר שמדובר בבחירה מועדפת על ידי מיטב האדריכלים ומעצבי הפנים. מעצבים כאלה, שערים לחשיבות האסתטיקה בסביבה הביתית, העלו את הביקוש למוצרי זכוכית וחיפויים, עם דגש על הדפסים וגרפיקות מתקדמות. כיום, גם כאשר מדובר בביקוש של מעצבים מקצועיים וגם כאשר מדובר על אנשים שמבקשים לעצב בעצמם את הסביבה הביתית, המגוון מאפשר השגת תוצאות מצוינות. ההדפסה על גבי חיפוי זכוכית נראית הרבה יותר טוב, גם בהשוואה לאריחים היפים ביותר שקיימים. שלא כמו במקרה של מטבח אריחים סטנדרטי, המראה כאן מזכיר יותר יצירה אומנותית בפני עצמה, שכן מדובר על לוח חלק ואחיד, ללא בליטות, ללא חומרי מילוי, ללא הדבקות.

בין העיטורים ניתן למצוא עיצובים טבעיים, צורות גיאומטריות שונות, פרחים יפים, ושימוש יפה בצבעים. בצורה כזאת, כל אחד יכול להתאים לעצמו את המראה שבו חשקה נפשו.

ביקוש שהולך וגוברחיפוי זכוכית למטבח ומדפים

את הביקוש להתקנה של חיפויים מקצועיים מזכוכית למטבח ניתן למצוא כיום בקרב לקוחות מכל אזורי הארץ. כבר מזמן לא מדובר רק בתושבי תל אביב והמרכז, שכן לא מדובר על פתרון עיצובי שמתאים רק לבתים חדשים או יקרים בלבד.

הביקוש, שהולך יד ביד עם המגמה הישראלית לשיפוצים, מגיע מבני מעמד הביניים ומעלה, אשר רוצה לשפר את סביבת המגורים לא רק בחדר האמבטיה, אלא גם במטבח.

כך, לצד הביקוש להתקנות של מקלחוני זכוכית אלגנטיים, הולך וגובר גם הביקוש לחיפוי זכוכית שמתאים במיוחד למטבח, וזאת גם בבתים חדשים מקבלן וגם בבתים שעוברים תהליך של שיפוץ ושיפור.

חשוב לציין שבניגוד לתחומים רבים אחרים של שיפוץ ביתי, במקרה של חיפויי זכוכית איכותיים, לא קיים מבחר גדול של אנשי מקצוע איכותיים באמת. המקצועיות הנדרשת, תוצאה של וותק רב בענף, קיימת אצל יצרנים ומשווקים בודדים (כגון שבירו), שעוסקים בזכוכית עשרות שנים, וזו לא הגזמה.

רק מי שרואה את ייעודו באספקת זכוכית לכל מטרה, ורק מי שבקיא בכל החידושים, יוכל לספק את הפתרון האיכותי, גם למטבח המודרני.