חיפוי זכוכית לקירות חוץ בעזרת מגוון חומרים

חיפוי הקירות החיצוניים של מבנה פועל כמו שכבה חיצונית נוספת על הקיר. שכבה זו מסייעת להגן על המבנה מפני פגעי הטבע השונים. אבל, תפקידו של חיפוי קירות חוץ הוא לא רק להגן על החלק החיצוני של הבית שלכם כנגד גחמות מזג האוויר, אלא גם להעמיד לרשותכם דרך יצירתית, מעניינת וייחודית לייפוי המבנה.

תוכלו למצוא בשוק שפע של חומרי חיפוי, ולפניכם חלק מהחומרים והשילובים האופנתיים בימים אלה. עם זאת, זכרו שעל מנת להגדיר היטב את אופיו של הבית חשוב שהחיפוי יותאם גם למאפיינים הדומיננטיים האחרים של הבית כמו חלונות, דלתות ומרפסות.

חיפוי באבן טבעית ליצירת יופי ועניין

אין חומר שיכול להתחרות באבן הטבעית מבחינת היופי, התחכום והעניין החזותי. ומסיבות אלה היא שוב צוברת פופולאריות. תופתעו כיצד השימוש באבן הטבעית יקפיץ בכמה דרגות את מראה הבית שלכם.

אפשר להשתמש בחיפוי באבנים טבעיות שצבען כהה ולעטר אותן באמצעות שתילה של פרחים צבעוניים מסביב לקירות הבית. אם אינכם רוצים להוסיף צבע באמצעות פרחים, תוכלו לצבוע את הדלתות והחלונות בצבעים בהירים שיבלטו כנגד האבן הכהה.

אם אתם מעדיפים לא לחפות את כל הקירות החיצוניים של הבית באבן טבעית, תוכלו לבחור בקיר חיצוני אחד, עדיף הקיר ששייך לאזור האירוח (כמו אזור הפאטיו או הפרגולה). חיפוי האבן בוודאי יהפוך שטח זה מאפרורי למסוגנן וירשים כל מי שיבקר בביתכם.

חיפוי בבריקים (לבנים)קירות חיפויים חיצוני -מישורי

בריק הוא חומר שמשמש לחיפוי קירות חיצוניים כבר מאות בשנים. לאחרונה, החלו אדריכלים מודרניים להשתמש שוב בחומר עתיק זה. שלא כמו קירות הבטון שעם השנים נראים בלויים ומלוכלכים, הבריקים לא מאבדים את המראה הראשוני שלהם. כמו חיפוי האבן הטבעית, גם הבריקים מעניקים לבית מראה טבעי וחם ותורמים ליצירת מבנה בעל אופי ואווירה ייחודיים.

חיפוי עץ

לאחרונה הופך השימוש בחיפוי עץ לקירות החיצוניים של הבית יותר ויותר פופולארי. העץ הטבעי והחם משתלב נהדר בקירות שמצופים בטיח, בפלדה, באבן או בבטון חשוף.

מראהו של קיר שמחופה בעץ דומה בעצם לדק עץ אנכי. לחיפוי הקיר בעץ יש להצמיד את לוחות העץ אל הקיר במרווחים שונים. המראה הוא מאד אלגנטי ונקי שכן בדרך כלל לא נעשה שימוש בברגים בחלקו החיצוני של הקיר. סוגי העצים שבדרך כלל משתמשים בהם לשם חיפוי קירות חיצוניים הם טיק בורמזי, איפאה וסידר.

זכוכית מדהימה

סוג אחד של חיפוי קירות שאולי לא חשבתם להשתמש בו על קירותיו החיצוניים של הבית הוא זכוכית! בעוד שחומר זה לא מתאים לחיפוי כל קירות הבית (כי זה פשוט ייראה קצת יותר מדי מוגזם…), חיפוי הקיר באזור האירוח בזכוכית, יהיה ממש מושלם. אריחי פסיפס שעשויים מזכוכית בצבעים שונים ובמגוון עיצובים יוצרים מראה ייחודי באמת שבוודאי יקסימו וירשימו כל מי שיגיע לביתכם.

שילוב של חומרים לשם חיפוי קירות חוץ

אחת המגמות החדשניות בתחום חיפויי קירות חיצוניים היא בעצם שילוב של חומרי החיפוי שונים. בעיקרון, המשמעות היא שימוש בשני סוגי חומרי חיפוי, או יותר, על מנת ליצור מראה עכשווי וייחודי. שימוש ביותר מאשר חומר חיפוי אחד על כל הקירות החיצוניים של ביתכם יכול לעזור לכם לשבור את המראה האחיד על גבי שטח גדול, ולהגדיר באופן שונה את אזורי הבית השונים. התוצאה היא בית שפשוט שופע עניין חזותי.

שימוש בצבעים שונים של חומר חיפוי זהה

מגמה אחרת שצוברת פופולאריות בשנים האחרונות היא שימוש בחומר חיפוי אחד אבל בשני צבעים או יותר. לדוגמה, אפשר להשתמש בצבע אפור בהיר ובצבע אפור כהה (גוונים שונים של אותו צבע) כדי ליצור קירות מעניינים יותר. או להשתמש באפשרות יותר נועזת – בשני צבעים מנוגדים כמו צבע קרם בהיר וצבע בורדו, או אפור בהיר וסגול כהה. האפשרות לעבוד עם צבעים מנוגדים אפשרית עם רוב החומרים לחיפוי קירות.

שמירה על חיפוי קירות חיצוניים וחלונות

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות השמירה בכל הנוגע לחיפוי הקיר החיצוני בבניינים רבי קומות, ומשרדים. הבנייה המתקדמת של ימינו הציבה אתגרים חדשים, כיום רוב בנייני המשרדים מצופים בחלונות זכוכית דקורטיביים המאפשרים חיפוי אחיד של המבנה, עיצוב בסגנון מודרני וניראות הנוף הנגלה מהמשרדים השונים. לשם כך נדרשת עבודת ניקוי חלונות מקצועית המתבצעת בדרך כלל באמצעות כבלי סנפלינג או במות הרמה. ניקיון החלונות מתבצע בממוצע פעמיים בשנה ומטרתו העיקרית מעבר לשמירה על חזות הבניין היא סינון עוצמת קרני UV ושמירה על איטום החלונות.