חיפוי קירות זכוכית לפנים הבית והמשרד

כחלק מהמגמה הרווחת של שיפור סביבת המגורים או העבודה באמצעות פתרונות יצירתיים, בולטת לטובה המגמה של חיפוי קירות פנים. לתופעה זו, שמסוגלת לספק מענה מצוין של שיפור, בלי לשבור קירות ובלי להיכנס להוצאות חריגות, יש ביטויים רבים, שעל חלקם נבקש לעמוד בשורות שלהלן.

חיפוי קירות פנים בבית

עד לפני שנים ספורות, הנושא של חיפוי קירות היה נפוץ במיוחד בבניני יוקרה. התקנה של חיפויים שונים, חלקם סולידיים אך מרביתם מרהיבים, הייתה נפוצה מאוד במגדלי מגורים, בבתים פרטיים, במרכזים מסחריים, באולמות קונצרטים, במוזיאונים ובמקומות ציבוריים נוספים.

כיום, למרות שחיפוי קירות (גם קירות פנים וגם קירות חוץ) נפוץ מאוד בבתי יוקרה, מדובר על פתרון שנעשה נפוץ מאוד גם בסביבה הביתית ובקרב הציבור הרחב. חיפוי קירות פנים בבית, שנשען על עקרונות אדריכליים ועיצוביים מתקדמים, כולל לא פעם שימוש בחומר גלם מודרני ומתקדם – זכוכית מחוסמת. חומר גלם זה, שהוכיח עמידת מצוינת גם במוצרים כגון מקלחונים חסיני שבירה, גרמי מדרגות מעוצבים, חלונות ראווה ומגוון רחב של מוצרים נוספים, הצליח להביא למהפך בתפיסה של סביבת המגורים הביתית.

לצד השימוש בזכוכית, גם השימוש בנישות בכלל ובקירות גבס בפרט נעשה נפוץ בסביבה הביתית. כך, ניתן למצוא לצד חיפויי הזכוכית המרהיבים (חלקם משולבים בטקסטורות ועיטורים על בסיס הדפסות ייחודיות), גם חיפויי קיר בנישות גבס, שמוסיפות נדבך של מראה יפה ופונקציונאליות מודרנית מרהיבה.

חיפוי קירות במשרד

לצד חיפויים ביתיים, לא נצא כדי חובתנו אם לא נזכיר את האפשרות להתקין חיפוי קירות פנים גם בסביבת המשרד, הגדול או הקטן. הדבר נכון גם במקרים שבהם מדובר על משרד או פינת עבודה שמשולבים בבית, גם במשרדים קומפקטיים אחרים וגם במשרדים גדולים ורחבי ידיים.

החיפוי, שכולל שימוש בנישות גבס, קירות ודלתות זכוכית, נישות ופינות עבודה בחלל רחב ועוד מגוון רחב של אפשרויות, מצליח להשיג כמה תוצאות. בין היתר מדובר על סביבת עבודה נעימה יותר אך לא פעם מדובר גם על סביבה שמעוצבת נכון לצורך ניצול מקסימלי של החלל.

חיפויים למטבח

אחרי שראינו שחיפוי קירות מתאים לסביבה הביתית וגם המשרדית, נבקש לרדת יותר לפרטים. חיפוי, שיכול להתאים לחדרים שונים בבית, מתאים במיוחד להתקנה במטבח. היכולת לוותר על האריחים הישנים והמיושנים, ולהשיג בקלות מראה חדש ומשודרג, נוצץ ועדכני, הפכה למקובלת מאוד בקרב הציבור הרחב.

גם לקוחות פרטיים וגם אדריכלים ומעצבי פנים כבר הוכיחו שחיפוי למטבח משתלב נהדר עם התפיסה המודרניסטית של העיצוב. שימוש בקווים חלקים, שיוצרים אפקט של חלל פנימי גדול ומרווח יותר, מעניקים לכל מטבח מראה מושלם. גם כאשר מדובר על מטבח מצומצם או קטן וגם כאשר מדובר על מטבח רחב ידיים, עם אי במרכזו, הזכוכית יוצרת מראה פתוח יותר ונעים לעין באופן ברור.

חיפויים לחדר הרחצה

מלבד חיפוי למטבח, נפוץ מאוד גם החיפוי לחדרי הרחצה. על רקע הביקוש הגדול לשדרוג חדרי הרחצה, משתלם מאוד לשקול חיפוי זכוכית. החיפויים הללו, שנראים נהדר גם בשילוב של מקלחוני זכוכית, מתאימים כמו כפפה ליד לחדר הרחצה המודרני.
כאשר ברור לחלוטין שהזכוכית איננה צוברת לכלוך ואבנית בדומה לאריחים המיושנים וכאשר ברור שהעיצוב הישן כבר אינו משביע רצון, כדאי מאוד לשקול להצטרף לטרנד ההולך ומתפתח.
מכיוון שיצרנים מובילים מציעים סוגי חיפויים שונים, שמתאימים לכל סגנון ולכל טעם, מדובר בהחלט על דבר שראוי לבדוק בעיון רב. הציבור הרחב שמצביע ברגליים, בהחלט מראה שלא מדובר על מגמה חולפת, אלא על אופנה עיצובית של ממש.