עיצוב החדר על ידי חיפוי קיר בלבנים

הלבנים שימשו לאורך ההיסטוריה כאבני בניין בסיסיות והיתרון העיקרי שלהן היה המסיביות והעמידות, אבל בשנים האחרונות "התגלה" גם יופיין, והן החלו לשמש כאלמנט דקורטיבי במסגרת חיפוי קירות, הן פנימיים והן חיצוניים, הן בבתים פרטיים והן בבתי עסק ובפרט מסעדות טרנדיות ובתי קפה מסוגננים – וגם אתם יכולים ליהנות מקיר, או קירות, מרשימים במיוחד בזכות אותן לבנים (הנקראות גם "בריקים").

אסתטיקה מרשימה

אנחנו שואפים כל הזמן להפוך את מרחבי המגורים (וכאמור גם את אלה העסקיים) למעוצבים יותר ושובי לב יותר. זוהי לא המצאה של האדם המודרני, שהרי כבר במסכת ברכות בגמרא נמנתה "דירה נאה" על הדברים שמרחיבים דעת, אולם אין ספק שבשנים האחרונות חלה התפתחות של ממש מבחינת המודעות לחשיבותה של אסתטיקה, ובהתאם ההשקעה בעיצוב מרחבי המגורים.

חיפוי קיר בחומרים שונים כגון לבנים מתאים מאוד בעיקר לסלון ובכלל למרחבים בהם מארחים. גם במטבח ניתן להשתמש בבריקים, ובפרט אם הוא מתאפיין באופן ספייס, כשאין צורך לחפות את כל הקירות אלא מספיק קיר אחד או אפילו חלק ממנו כדי לשדרג משמעותית את המרחב כולו. אם תרצו להשקיע גם במקומות אחרים, למשל בחדר הרחצה, כמובן שהדבר אפשרי ואם תעצמו את העיניים לרגע ותדמיינו כיור מושקע ומעליו מראה יצירתית ואת שניהם עטופים בלבנים תוכלו להבין כמה חדר האמבטיה שלכם יכול להיות מרהיב עין, בדיוק כשם שקיר המכוסה חיפוי זכוכית הינו מרהיב ומרשים.

יתרונות פרקטיים של חיפוי קיר בלבנים

הסיבה העיקרית לחיפוי קיר בלבנים היא שדרוג רמת האסתטיקה, אבל כדאי לדעת שלקונספט זה ישנם גם יתרונות פרקטיים. בפרט תורמים הבריקים לרמת הבידוד שמייצר הקיר, וכך מרחב שקירות הפנים שלו מחופים בלבנים הופך אטום יותר לרעשים חיצוניים ובנוסף מוגן יותר ממזג אוויר קיצוני. בנוסף מונעות הלבנים היווצרותם של כתמי עובש ונזקי רטיבות.

אילו סוגי לבנים משמשים לחיפוי קיר?

ישנו מגוון רחב למדי של בריקים המשמשים לחיפוי קירות, וההבחנה העיקרית היא בין לבנים עתיקות שעברו חידוש לבין לבנים מודרניות פרי ייצור תעשייתי.

הלבנים העתיקות מגיעות אלינו בעיקר מאירופה, שם הן פורקו מטירות ובתים ישנים, ולאחר שעברו תהליך חידוש והכשרה לשימוש מחדש ניתן לחפות איתן קירות. בריקים שכאלה ספגו לאורך השנים אווירת הוד ופאר וממש אפשר להרגיש את האישיות שלהן – כך שאם בוחרים בהן זוכים במראה ייחודי, אפילו מלכותי משהו.

יחד עם זאת חשוב להדגיש שגם חיפוי קיר בלבנים תעשייתיות מקנה מראה רב רושם, שכן הודות לטכנולוגיות המשוכללות ניתן לייצר בריקים חדשים בכל צבע וטקסטורה שאתם רק מדמיינים וכך ליצור לבנים שנראות כאילו עד לפני כמה דקות עוד היו חלק מטירה בלב הרי האלפים. אופציה זו, ברוב המקרים, היא גם מעט זולה יותר.

איך לבחור את הלבנים?

המגוון הרחב של הלבנים מאפשר לכל אחד למצוא את האופציה המיטבית עבורו, אך בה בעת עלול גם לבלבל. הדרך הטובה ביותר להגיע לבריקים המתאימים ביותר למרחב אותו אתם רוצים לשדרג היא להגיע למקום המציע שלל אפשרויות ובנוסף נמצאים בו אנשי מקצוע מנוסים שיוכלו לעזור לכם להבין אילו אפשרויות מומלצות לכל סוג של קיר (למשל פנימי או חיצוני), לכל מרחב בבית(סלון, מטבח, פינת אוכל וכו') ומהם שילובי הצבעים והטקסטורות האידיאליים.

לא פחות חשוב: התקנה מקצועית

המפתח לחיפוי קיר בלבנים שישדרג משמעותית את הבית שלכם הוא כמובן בחירה מושכלת של בריקים יפים, איכותיים ויוצרי הרמוניה עם העיצוב הקיים, אבל גם להתקנה של הקיר ישנה חשיבות רבה. אמנם לא מדובר במלאכה מורכבת מאוד, ובוודאי שלא במשימה בלתי אפשרית למי שלא נרתע מביצוע עבודות שכאלה, אבל מומלץ בכל זאת לפנות לאיש מקצוע בתחום ובפרט כזה האמון על חיפוי קיר בלבנים, כך שההתקנה תהיה מושלמת והנחת שלכם – מקסימלית.