סוגים ואפשרויות של חיפוי קיר חיצוני?

כולנו רוצים לגור בבתים יפים ומרשימים. זהו לא טרנד חדש, שהרי לפני אלפי שנים חז"ל כבר אמרו ש"ג' דברים מרחיבים דעתו של אדם והם אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים". בימינו אישה היא כמובן אדם שעומד בפני עצמו ואינה קישוט שמרחיב דעתו של אדם אחר, אבל "דירה נאה וכלים נאים" הם בהחלט חלק מאיכות חיים אמיתית (אגב, ישנן פרשנויות שעל פיהן "אישה נאה" פירושה השכינה, "דירה נאה" הוא הלב ו"כלים נאים" הם האיברים, והמשמעות היא שכשהלב טהור מרצונות אנוכיים והאיברים פועלים בהתאם מתגלה השכינה – אבל גם כך אין ספק שגם בימי קדם רוב בני האדם רצו לחיות כשסביבם יופי וחן).

חיפוי קיר חיצוני הוא דוגמה נהדרת למגוון הרחב של הדרכים בהן אנחנו מייפים את סביבתנו הקרובה. בדיוק כמו מעקות שהופכים ליצירות אמנות, מקלחונים מעוצבים, מטבחים כפריים, גופי תאורה מסוגננים וארונות קיר שעל אחת הדלתות שלהן הדפס דיגיטלי רב רושם, גם החיפויים לקירות החיצוניים מאפשרים הוספת אסתטיקה לדבר שממילא אנחנו צריכים מבחינה פרקטית, וכך בעצם מקנים לנו רווח כפול ומכופל והנאה רבה.

שילוב של חיפוי קיר מזכוכית וחיפוי קיר מעץ

מאילו חומרים ניתן ליצור חיפוי קיר חיצוני?

באופן טבעי החידושים הרבים וההתקדמות העצומה בתחום הנדסת החומרים וטכנולוגיות הייצור שלא מפסיקות להשתכלל מאפשרים לנו לבחור את החומר ממנו יהיה עשוי חיפוי הקיר החיצוני מתוך מגוון רחב של חומרים, ובכל מקרה ליהנות מחיפוי עמיד להפליא, מבודד היטב מרעש, חום וקור, וכמובן גם מחזות אסתטית במיוחד למבנה אותו אנחנו מחפים (בין אם מדובר בבניין מגורים, בין אם זה בית פרטי ובין אם על הפרק חיפוי חיצוני לבית עסק).

אופציה אפשרית אחת הינה עץ – חיפוי קירות בעץ הוא קונספט מקובל מאוד, הן עבור קירות פנים והן עבור קירות חוץ, והיתרון העיקרי של חומר הגלם הפופולרי הכל כך פופולארי באופן כללי הוא המראה היוקרתי והחמים שהוא מעניק למרחב שאותו מחפים. בפרט כך הדבר אם בוחרים עץ איכותי בעל מראה יוקרתי דוגמת הסידר (ארז), האיפאה הברזילאי או הטיק הבורמזי.

שתי אפשרויות אחרות מעניקות למרחב המחופה מראה חדשני משהו, והן מתאימות בעיקר לבתי עסק, מפעלים וכו'. המדובר באלומיניום וב-GRC, כשכדאי לדעת שחיפוי אלומיניום לא חייב להיות בצבע האפור-כסוף שמזוהה עם חומר גלם זה אלא גם בגוונים אחרים (למשל גווני עץ, כדי להוסיף חמימות וחיבור לסביבה). GRC הוא חומר שמורכב מבטון שמועשר בסיבים של זכוכית ומצופה בזרקוניה. אחד היתרונות העיקריים של ה-GRC הוא הגמישות העיצובית שלו כך שניתן ליצור חיפוי מרהיב עין וייחודי.

חיפויים מזכוכית לקירות חיצוניים -מניפה

חומר אחר שאותו תמצאו ברבים מבין חיפויי הקיר החיצוניים הוא כמובן האבן. מדובר למעשה במשפחה שלמה של חומרים שכוללת בין השאר את אבן הכורכר, את האבן הירושלמית ואת אבן הצפחה, כך שניתן ליצור חיפוי קיר חיצוני בדיוק לפי טעמכם וכזה שיוצר סינרגיה מושלמת עם הבית באופן כללי. אופציה נוספת ממשפחת האבנים היא הבריקים – לבנים עתיקות בגוונים שונים של חום ואדמדם שמקנים למבנה חזות אירופאית קלאסית, כמעט כמו טירה צרפתית עתירת שארם או וילה טוסקנית קסומה.

מהו העובי המומלץ לחיפויי קירות חוץ?

חיפוי קיר חיצוני הוא ברוב רובם של המקרים עבה יותר מחיפוי קיר פנימי, שכן הוא נדרש לעמוד בלחצים ועומסים גדולים יותר, כך שאם רוצים חיפוי עמיד העובי המינימלי הוא 3-4 ס"מ.

בנוסף חשוב מאוד שההתקנה תתבצע על ידי איש מקצוע מנוסה ומיומן, שכן הדבקה לא נכונה או לא מקצועית מספיק עלולה להוביל לנשירת חלקים מהחיפוי תוך זמן קצר.