חיפוי קיר למטבחים למראה כפרי או מודרני

מגוון החומרים, המרקמים, הצבעים והסגנונות הזמינים עבור חיפוי קיר למטבחים בימינו מאפשרים לנו לעצב את המטבח בהתאם לאופן בו תמיד חלמנו עליו. על מנת להגיע למראה הנחשק יש לבחור בחיפוי המשתלב היטב בשאר חלקי המטבח ויוצר איתם יחד מראה הרמוני המשרה אווירה כפרית, מודרנית, תחושת רטרו או כל אווירה רצויה אחרת. מטבחים פופולאריים אחרים בתקופה האחרונה הם אלה בעלי מראה מרוקאי אותנטי.

מטבחים מעוצבים – הטרנד הלוהט

מטבח הוא כבר מזמן לא מרחב פונקציונאלי ובנאלי. אולי זו ההתפתחות הקולינארית המשמעותית שחווינו, אולי ההנאה הרבה יותר מבישול, אפייה, צלייה ושאר שיטות הכנת אוכל והרצון לבצע את כל אלה בסביבת עבודה ייחודית המעניקה לנו השראה ואולי זו העלייה ברמת החיים ואיתה ההבנה כי לעיצוב הבית חשיבות רבה לאיכות חיינו – מה שבטוח הוא שהמטבחים של ימינו מתאפיינים באסתטיקה מעוררת התפעלות וכחלק מכך ניתן למצוא ביותר ויותר מהם חיפוי קיר עז מבע ורב רושם.

מראה מבוקש אחד הוא המטבח הכפרי. לסוג זה של עיצוב מטבח יוקרתי יתרונות רבים ומשמעותיים: הוא חם, הוא מנחם, הוא משרה אווירה יוקרתית ובה בעת אותנטית והוא מחבר את בני הבית לטבע. חשוב לציין כי המונח "מטבח כפרי" מתייחס למנעד רחב של מטבחים בעלי מראה שכזה, וביניהם יש המושפעים מהמרחבים הכפריים של אנגליה, כאלה המיוצרים בהשראת טוסקנה ועוד רבים אחרים.

המכנה המשותף לכל האפשרויות הנ"ל הוא שימוש נרחב בעץ, תוספות של פרזולים ובפרט כאלה המיוצרים בעבודת יד וחיפוי קיר עשוי אריחי קרמיקה או כזה דמוי עץ כשאופציה מומלצת נוספת, למשקיענים במיוחד, היא לבנים. מרכיבים נוספים של עיצוב כפרי למטבח הם מדפים פתוחים (לפחות בחלק מהארונות), תאורה הנחבאת אל הכלים אבל מדגישה היטב את היופי שנמצא בכל פינה ורצפת עץ או כזו המורכבת מאריחים מאוירים ובכל מקרה מותאמת לקירות.

חיפוי קיר למטבחים

עיצוב מקובל אחר למטבחים הוא הרטרו, ובפרט בקרב אלה האוהבים להתרפק על העבר ולמצוא בו חמימות נעימה. מראה בטעם של פעם ניתן להשיג באמצעות חיפוי קיר מקרמיקה בשלל צבעים או פסיפס, כשגם טפט מסוגנן יכול להוות חיפוי קיר מתאים למטבח רטרו. אלמנטים נוספים של מטבח שכזה יהיו כלים כמו של סבא וסבתא (או אפילו ממש אלה שלהם, אם השכילו לשמור על הציוד), רצפה מעוטרת וגם כרזות ישנות עם קריצה תתקבלנה בברכה.
בבתים אחרים מתאימים יותר דווקא מטבחים בעלי מראה מודרני. מטבחים אלה מתאפיינים במינימליזם המשרה אווירה של ניקיון, תכליתיות ובוהק, קווים ישרים, צבעי לבן, אפור, כסף ושחור, חומרים מטאליים, הרבה נירוסטה וזכוכית, פתרונות אחסון מתקדמים, גופי תאורה מתוחכמים, מכשירי חשמל מוסתרים בתוך נישות או נשלפים מתוך ארונות וגאדג'טים חדישים. בנוסף, המקרר יהיה בדרך כלל בעל 3-4 דלתות או מקפיא תחתון.

חיפוי זכוכיות למטבחים

אופציה אחרת שהפכה לטרנדית בעת האחרונה היא מטבח מרוקאי אותנטי. על מנת להשיג מראה שכזה יש להשתמש בחומרים מהטבע דוגמת במבוק ואבן, לבחור צבעים חזקים ובפרט הירוק והאדום, להעדיף חיפוי קיר דמוי עץ ולצרף גם כלים רבים ומעוטרים במיוחד. למתכננים מטבח בעל מראה מרוקאי מומלץ לקחת בחשבון שמדובר במרחב בעל נוכחות חזקה במיוחד שעלול לגמד חלקים אחרים בבית, ואולי כדאי להעניק גם להם מראה דומה. ככלל, משלבת האסתטיקה המרוקאית מוטיבים ים תיכוניים, ערביים וצרפתיים, מעדיפה קשתות וקימורים על פני קווים ישרים ומשתמשת בצבעים עזים ובפרט בגוונים השונים של הכחול והכתום. מוטיבים בולטים נוספים הם פינות ישיבה ואירוח מושקעות ונוחות במיוחד ורצפות מוזאיקה.