מעקות בטיחות למקלחונים

חמה או קרה, חפוזה או ממושכת, כך או אחרת אין עוררין על העובדה שמקלחת טובה היא אחת ההנאות הגדולות בחיים. העולם מתחלק לשניים: אנשים שמעדיפים אמבטיות ואנשים שמעדיפים מקלחונים. מבחינת אלה המעדיפים אמבטיות, הרחצה היא ממש טקס פולחני. אנשי האמבטיות הארוכות אוהבים להשתרע באמבטיה מבעבעת, מלאה במים חמים עם קצף, לאור נרות ובניחוחות שמנים, לטבול, לחשוב. יש אנשים שאוהבים לשמוע מוסיקה בעודם שוכבים באמבט, יש כאלה שאוהבים לקרוא ספר, לשתות יין או לאכול, וישנם כאלה אשר "מנצלים" את הטבילה באמבטיה למפגש רומנטי עם בן הזוג כפי שמסביר עופר שבירו.

אנשי המקלחות המהירות לעומתם, אוהבים מקלחת ב"טיק-טק". מקלחת זריזה, להיכנס ולצאת. הם אוהבים להתקלח כמה פעמים ביום, במיוחד בימות הקיץ, אוהבים את הזרם השוצף במקלחונים, הניתך על הראש והכתפיים. אנשי המקלחות אוהבים להתמסר לזרם החזק אשר שוטף מעליהם את הדאגות, המחשבות והיום שעבר, או ממריץ אותם לקראת היום שלפניהם. בין אם אתם אוהבים רחצה באמבטיות ובין אם במקלחונים ובין אם אתם נהנים משניהם, זכרו שבנוסף להנאה חשוב לשים לב גם לבטיחות מדגיש עופר שבירו.

זהירות רצפה רטובה

גם מקלחת וגם אמבטיה מרגיעות ומנקות אותנו מהלכלוך שצברנו במהלך היום, פיזית ונפשית, אבל אפילו במהלך הרחצה עלינו לשמור על הבטיחות. מים חלקלקים על רצפת המקלחונים או האמבטיה ומים שניתזו החוצה על הרצפה בשילוב צעד לא נכון, והתוצאה עלולה להיות קטלנית. כמה פעמים קרה לכם שהתרוממתם מהאמבטיה והחלקתם בתוכה? כמה פעמים שמעתם סיפורים מחברים, מכרים, בעיתון או ברדיו, על אנשים שיצאו ממקלחונים והחליקו על מים שנקוו בחוץ על הרצפה? מקרים של החלקה בחדר הרחצה קורים כל הזמן. מים וסבון הם שני פרמטרים נפלאים אך השילוב בניהם עלול להיות מסוכן כשלא נזהרים או כשלא נעזרים במעקות בטיחות. מחקרים מוכיחים לאורך שנים כי אחוז תאונות הילדים הגבוה ביותר הוא של תאונות המתרחשות בבית. תאונות רבות מתרחשות כתוצאה מהחלקה באמבטיה גם בקרב מבוגרים, וההחלמה משברים בגיל זה היא איטית הרבה יותר לפי שיטתו של עופר שבירו. כדי למנוע תאונות מומלץ להדביק מדבקות למניעת החלקה על רצפת המקלחונים והאמבטיות, ובנוסף להתקין מעקות בטיחות.

מעקות מכופפים

מעקות בטיחות למקלחונים ואמבטיות

כל אדם זקוק למשענת. גם בחדר הרחצה. מעקות בטיחות באמבטיות ומקלחונים חשובים אם אתם צעירים, בעלי עמידה זקופה ויציבה טובה, וחשובים אף יותר אם אתם מבוגרים ובעלי קשיים בעמידה ובהליכה. מעקות בטיחות במקלחונים ובאמבטיות הינם חיוניים בבתים של אוכלוסיה מבוגרת ו/או מוגבלת, במעונות דיור למבוגרים ו/או מוגבלים, במקלחות של חדרי כושר ובריכות שחיה וכיוצא בזה. למעשה, כל מקום בו ישנם מקלחונים או אמבטיות, רצוי שיהיו בו גם מעקות בטיחות, אשר יסייעו במניעת החלקה באמבטיה או מחוצה לה, ויסייעו בקימה ותנועה לבעלי המוגבלויות אומר עופר שבירו.

התקנת מעקות בטיחות בבית

אם אחד מדיירי הבית נפגע ותנועתו מוגבלת, אם אדם מבוגר המתקשה בהליכה עבר לגור אתכם, אם יש לכם ילדים ואתם רוצים להקל עליהם ביציאה מהאמבטיה, או סתם אם אתם מעונינים להפוך את ביתכם לבטוח יותר, דעו שמעקות בטיחות ניתנים להתקנה ללא קושי, על ידי איש מקצוע ואפילו לבד. אם בביתכם אין מעקות בטיחות ואתם מעונינים להתקין כאלה במסדרונות ו/או בחדרי הרחצה והשירותים, באמבטיות, במקלחונים, ובכל מקום אשר תרצו להתקין בו תמיכה, תוכלו לקנות מעקות בחנויות של "עשה זאת בעצמך" ולהרכיב לפי ההוראות. כמובן שאנחנו ממליצים לפנות לאיש מקצוע מהימן אשר יתקין את המעקות עבורכם כיוון שמדובר בבטיחות, ועם בטיחות לא משחקים. יש להימנע מהתקנה חובבנית של מעקות בטיחות על ידי אדם לא מנוסה. רק אם אתם בעלי ידע ונסיון מתאים, התקינו את מעקות הבטיחות בעצמכם וערכו להם בדיקת יציבות, כדי לוודא תפקוד יעיל וכדי למנוע אסון.