כיצד לאטום גג זכוכית לקראת החורף

רגע לפני שהחורף מגיע לשיאו, זה הזמן לדעת הכול על ביצוע עבודות איטום לגגות זכוכית

גגות זכוכית הפכו בשנים האחרונות לאחד מהטרנדים המובילים בעולמות עיצוב הפנים של חללי מגורים ומסחר, כאשר גגות הזכוכית מיושמים בדרך כלל בחללים אשר תוכננו מלכתחילה לשמש לצרכי סגירות חורף. מעבר לכך, גגות זכוכית ניתנים להתקנה בכל חלל פתוח הניתן לקירוי. הפופולאריות ההולכת וגוברת של תקרות זכוכית בסביבת המגורים והמסחר, מחייבת אתכם לדעת כמה שיותר על פעולות האיטום הנחוצות לצרכי איטום גגות מזכוכית. אז כיצד לאטום גג מזכוכית לקראת החורף? לפניכם תשובה מקצועית בנושא.

איטום גגות זכוכית – מה חשוב לדעת?

זכוכית כחומר גלם אינה אמורה לייצר דליפות, למעט מקרים בהם הזכוכית סדוקה או שבורה. לפיכך, כאשר מדברים על פעולת איטום גגות מזכוכית, מדברים למעטה על איטום של חיבורי הזכוכית לתושבת ו/או החיבורים בין פלטת הזכוכית לאלומיניום המקיף אותה. כך או אחרת, פעולת האיטום מחייבת אתכם לעשות שימוש בסוג כזה או אחר של חומרים לאיטום גגות המותאמים לצרכי האיטום של גגות מזכוכית.

כיצד מתבצעת פעולת האיטום?

פעולת איטום של תקרות זכוכית, חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בענף האיטום, וזאת על מנת להבטיח לעצמכם פעולת איטום מיטבית אשר תמנע כל דליפה של גשמים דרך חיבורי הזכוכית בשטח הגג/תקרה. את פעולת האיטום מיישמים בדרך כלל באמצעות גומיות אטימה בנקודות החיבור בין הזכוכית לתושבת ו/או לאלומיניום המקיף אותה, וזאת במידה ומדובר באזורים קטנים בשטח הגג בהם ישנה נזילה. במקרים אחרים, מומלץ להשתמש בסוגים שונים של חומרים לאיטום גגות זכוכית, כאשר הנפוץ ביניהם הוא חומר איטום על בסיס פוליאורטין.

עבודות זכוכית

איטום גגות זכוכית – כמה זה עולה?

העלות לאיטום גגות או תקרות זכוכית, נקבעת בהתאם לשטח הגג, כאשר המחיר נקוב בדרך כלל במ"ר, ולכן, ככל ששטח הגג גדול יותר, כך (בדרך כלל) המחיר לכל מ"ר הוא נמוך יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין שגגות זכוכית הן בדרך כלל גגות קטנים מלכתחילה, ולכן, העלות נקבעת בהתאם למורכבות העבודה ומשך הזמן הנדרש לצרכי ביצוע עבודת איטום מקצועית של שטח הגג/תקרה.

בנקודה זו, חשוב לציין שמחירי עבודות האיטום נקבעים רק לאחר בדיקת שטח הגג על ידי איש מקצוע מענף האיטום, וזאת לצרכי הערכת משך העבודה והיקף חומרים לאיטום הנדרש לצרכי השלמת העבודה, ובהתאם לכך, לתמחר באופן המדויק ביותר את העבודה.

טיפ קטן גדול – אם אתם מעוניינים להוזיל באופן משמעותי את עלויות האיטום, אנו ממליצים לכם לפנות לאנשי המקצוע כבר בעיצומו של הקיץ ועוד הרבה לפני תחילת עונת הגשמים. הקיץ נחשב לפרק זמן אידיאלי לביצוע עבודות איטום מכיוון שהביקוש לעבודות האיטום בקיץ הינו נמוך.

עבודות זכוכית נוספות המחייבות איטום

עבודות זכוכית הן הגדרה כוללת לעבודות שונות בסביבת המגורים, שגם הן, בדומה לגגות זכוכית, מחייבות בדיקת איטום תקופתית, על מנת לוודא שלא קיים חשש לדליפת מי גשמים וכדומה. בין יתר עבודות זכוכית בהן תדרשו לבצע בדיקת איטום תקופתית תוכלו למצוא: קירות מסך מזכוכית, חלונות זכוכית, ויטרינות, משטחי ריצוף מזכוכית וכדומה.

את בדיקת האיטום התקופתית מומלץ ליישם עוד לפני תחילת עונת הגשמים, במהלך חודשי הקיץ או לכל המאוחר במהלך חודשי הסתיו בין החודשים ספטמבר לנובמבר, ובתוך כך, להבטיח לעצמכם בדיקה קפדנית המיושמת על ידי אנשי מקצוע ומחיר נוח ומשתלם לביצוע עבודת האיטום במידה