כל מה שרצית לדעת על מטבחים

כאשר אתם משפצים או בונים את בית חלומותיכם, תמיד ישנו את הרגע הזה שבו המטבח ועיצובו הופכים להיות מכשול עיקרי. מצד אחד, מטבח יוקרה יכול להיות עניין יקר ביותר, במיוחד עם מכשירי הבישול והאפייה הקיימים ומחירם אשר יכול להיות יוקרתי במיוחד. מצד שני, מטבח כפרי אומנם יכול להיות בעיצוב רגוע ופתוח, אך לא בטוח שהוא מתאים לכל דירה. במילים אחרות, מטבחים מעוצבים יכולים להגיע במבחר מאוד רחב של אפשרויות ועיצובים, כך שאומנם תוכלו למצוא פתרונות שונים – בין אם אתם מחפשים מטבחים באזור השפלה, או מטבחים בראשל"צ, או מטבחים בדרום – אך איך בוחרים מבין המבחר הזה את הפתרון המתאים לנו תקציבית, עיצובית, ומבחינת צרכים?חיפוי קיר מזכוכית למטבח

מטבחים בוחנים תחילה מבחינת נוחות

כשאת בוחרים מטבחים, בראש ובראשונה חשוב להבין שמדובר ביחידה בבית שלכם אשר יש לה פונקציונאליות מהותית. לא מדובר, למשל, במרפסת, אשר עיקרה הוא התענוג של לשבת בשמש עם האורחים ולנשנש מול חצר יפה. מטבח צריך לספק לכם פתרון פרקטי – הכנת אוכל. במילים אחרות, המטבח שתבחרו צריך לשמש אתכם ולהיות לכם נוח במהלך העבודה על האוכל.

מטבחים צריכים להכיל מספר מסוים של מאפיינים אשר בלעדיהם, למשל, הם פשוט לא ישמשו אתכם בצורה הנכונה. לדוגמה:
מקום למקרר
הכנה לכיריים ותנור
משטח עבודה מספק כדוגמת שיש
כיור עם מים חמים וקרים
מקום למקפיא אם יש צורך
מקומות אחסון מספקים לחומרי גלם
יש לשקול מזווה
תאורה נוחה לעבודה בכל שעה
אוורור מספק מאוד חשוב – אדי שמן זה לא נעים
מקום אחסון לכלי מטבח שונים וסכו"ם
מקום לייבוש כלים אחרי שטיפה
וכו'

ללא ספק, מטבחים צריכים לשרת אותנו ולא רק להיראות יפה. לכן, כשאתם באים לשקול מהו הפתרון הנכון לכם, בתור התחלה תחשבו – מה ייתן לי מענה הכי נוח לצרכים שלי. כך תוכלו לקבוע את גובה השיש מצד אחד, ואיזה סוג תנור הכי כדאי לי להביא.

פונקציונליות מול עיצוב

ללא ספק, מטבח יוקרה מודרני ייתן לכם פתרונות טובים הרבה יותר. הן מבחינת הנוחות בשימוש, והן מבחינת העיצוב המודרני והיוקרתי אשר משרה למטבחים הרגשה אחרת לחלוטין מאשר מטבח פשוט. אם זאת, אין זה אומר שחייבים ללכת על היוקרתי ביותר, וללא ספק אפשר למצוא מטבחים מעוצבים במחירים נוחים, עיצובים מודרניים או כפריים, ולפי הטעם שלכם. בסופו של דבר, זה פחות משנה אם תלכו על מטבח טוסקנה או מטבחפורבאנס, מבחינת העיצוב זה עניין של טעם נטו. אבל מבחינת השימוש – כאן חשוב שתראו, תרגישו, תנסו, תתנסו, תגעו ותבינו איך זה נראה ומה זה אומר.

עיצוב מטבחים זו אומנות, והסוד אומר שאם כבר מעצבים – אפשר תמיד למצוא את העיצוב המושלם לדירה שלכם. מעצב מוכשר יצליח לגרום למטבח לא רק להיות מדהים ביופיו, אפילו בתקציב בינוני, אלא גם פונקציונלי ונוח לשימוש (שוב, לא תרצו לוותר על כך, השימוש במטבח הוא לשנים קדימה). בכל פתרון אשר תבחרו בו, זכרו תמיד את הטיפ האחרון הזה – חשבו מה יהי עוד 5 שנים, אולי המשפחה תתרחב ותצטרכו מקרר גדול יותר, וללא ספק זה ישפיע על המטבח.