כשהעץ פוגש זכוכית – פרגולות לגינה ולמרפסת

האקלים הישראלי הממוזג והחם יוצר ומכתיב טרנדים אדריכליים ועיצובים. אחד הבולטים שבהם הוא שכמעט בכל בית בישראל יש מרפסת. ואם כבר מרפסת, אז מה יותר נכון ונוח מפרגולה?

אם אתם גרים בישראל, סביר שאתם גרים בבית עם מרפסת. כזו שאפשר לשבת בה בערבי הקיץ החמים ולספור ציפורים נודדות, לאכול אבטיח, לפצח גרעינים ולחכות למשב של רוח קלה. בשנים האחרונות חלה התפתחות עצומה בהיצע הגגות והחיפויים למרפסת הביתית.

אחד השילובים הנפוצים, הנוחים והיפים הוא שילוב של פרגולת עץ עם קירות, מעקות או דלתות זכוכית.

אילו סוגי פרגולות נפוצים בשוק?

 ניתן לחלק את פרגולות העץ לסוגים שונים, על פי המטרות, השימושים והעיצוב שלהן. אפשר לראות דוגמאות טובות לפרגולות ללא עמודים למרפסת הביתית כאן.

פרגולה להצללה בלבד או לחיפוי כנגד גשם? יש מי שבוחרים לבנות פרגולות רחבות ידיים בחצר או מעל מרפסת, שעיקר ייעודה הוא להצל וליצור פינה נעימה ואינטימית. את הפרגולה ניתן לתכנן גם כך שמלבד הצללה היא תהיה מכוסה בחיפוי עמיד לגשם, ובעלת שיפוע מתאים, שיאפשר הולכה של מי הגשם לתוך מרזבים או אל מעבר לקו המרפסת.

פרגולה עומדת על קורות עץ או פרגולה תלויה? פרגולות תלויות הן טרנד לוהט בתחום העיצוב לחצרות ומרפסות. הן מקנות מראה מעוצב, קליל ומרחף, והן מותירות מקום פנוי ומרחב פתוח, ללא עמודים. פרגולה תלויה הולמת במיוחד חצרות ומרפסות מעוטות מקום, או כאלה שלא ניתן למקם בהן עמודים, בשל תנאי השטח.

פרגולות בעיצוב מיוחד – בכניסה לבית או מעל לבריכה, בשילוב דק, משופעת, מחופה ברעפים או בקורות עץ – אין סוף לאפשרויות. כמובן שניתן לשלב בין סוגי הפרגולות השונים, בהתאם לצרכים ולשימושים הצפויים. כך למשל, תוכלו ליהנות מפרגולה תלויה, שמחופה כנגד גשם, או לבחור בפרגולה עומדת לשם הצללה.

קירות זכוכית מעוצבים
קירות זכוכית מעוצבים

שילוב קירות זכוכית בפרגולה הביתית – כשנוחות, יופי ועיצוב נפגשים

המרפסת הישראלית היא מעין הרחבה של הבית, ויש משפחות שמבלות במרפסת את מיטב זמנן. מי שמעוניינים להשמיש את המרפסת ולהפוך אותה נוחה לשהות לכל אורך השנה, יכולים לשלב בפרגולה קיר או קירות זכוכית למטרות שונות. זכוכית ועץ הם שניהם חומרים טבעיים, והשילוב ביניהם יפה לעין ומאפשר נוחות ושימושיות. הנה כמה דוגמאות לשילובים מוצלחים של עץ וזכוכית בפרגולה הביתית:

  • שילוב מחיצת זכוכית בפרגולה – ניתן לשלב למשל כאשר אחד מקירות הפרגולה סמוך לבית שכן, ויש רצון ליצור קיר שקוף או אטום. סיבה אפשרית אחרת היא לשם יצירת מרחב אינטימי ומוגן מרוח, משמש, מגשם וממבטי השכנים או העוברים ושבים.
  • שילוב דלתות הזזה בפרגולה – דלתות הזזה נוחות לשימוש הן כיחידת יציאה ומעבר מן הבית אל החוץ, והן כדלתות חוץ – שהן חלק מן הקירות החיצוניים של הפרגולה, ויכולות להיפתח בשעת הצורך. היתרון של הזכוכית הוא בשקיפות, באפשרות להשתמש בזכוכית אטומה או מסננת קרינה, במראה המעוצב ובנוחות ההתקנה.
  • שילוב דלתות זכוכית נאספות ומתקפלות – פתרון עיצובי מוצלח ומתקדם. דלתות הזכוכית מעניקות מראה שקט, בהיר ופתוח, והשילוב שלהן בפרגולה מאפשר ליהנות משהות בה הן בימות החורף והן בימי הקיץ. בחורף ניתן לסגור את הדלתות, כך שהן יוצרות מעין מרפסת שמש סגורה וחמימה, המתאימה גם לגידול עציצים. בקיץ ניתן לפתוח ולאסוף את הדלתות, באמצעות מסילות נוחות, כך שהחלל נפתח, נכנס אוויר והמרחב גדל.

ההיצע הגדול בתחום מאפשר לכם למצוא את השילוב המדויק והנכון עבורכם – פרגולה עומדת או תלויה, בשילוב קירות זכוכית או דלתות או בכל עיצוב אחר. את ההתאמות מומלץ לערוך תוך היוועצות עם אנשי מקצוע, שידעו להמליץ על פי המבנה, תנאי השטח, הצרכים והרצונות שלכם.