כיצד ניתן לעצב את קירות הבית לבד

לעיצוב הקירות בבית יש השפעה ישירה על מראה החלל בבית ועל מצב רוחינו כמובן. בתהליך עיצוב פנים של הבית מבצע מעצב הפנים עבודת חשיבה על מראה הקירות בניסיון להשיג את התוצאה האידיאלית אשר תשתלב היטב בחלל החדר יחד עם הריהוט ואביזרי העיצוב שבחדר. אולם, מה קורה כאשר עיצוב הבית לא יכול להתבצע בעזרת מעצב פנים? הרי העלות על מעצבי פנים לא פעם יכולה לייקר מאוד את העיצוב של הבית.

איך ניתן לעצב את קירות הבית ללא מעצב פנים?

שימוש בצבע על סוגיו וגווניו הוא בדרך כלל האמצעי הראשון בו נאלץ להשתמש בכדי לעצב קירות. כיום, ברור לכולם, כי לצבע יש השפעה מיידית על מצב רוחינו, לכן, לבחירת צבע מתאים ניתן להשתמש בתוכנות תומכות החלטה בבחירת צבע לחלל החדר. ניתן למצוא באינטרנט תוכנות חינמיות בהן מעלים תמונה של החדר, מסמנים את הקירות וצובעים בצבעים השונים ע"פ פלטת הצבעים. בשיטה זו תוכלו להתאים ולשלב את הצבעים הרצויים לכם החדר.

כיצד ניתן לעצב את קירות הבית לבד
כיצד ניתן לעצב את קירות הבית לבד
מראות זכוכית מעוצבות
מראות זכוכית מעוצבות

אחד האלמנטים הנוספים בעיצוב הקירות הוא שימוש בקרניזים דקורטיביים. קרניזים הינם פרופילים בצורת מוטות, המודבקים בראש הקיר בסמוך לתקרה או מסביב לחלונות או דלתות בין אם מדובר בדלתות פלדה או בדלתות פנים. בעזרת הקרניזים ניתן לעטר את הקירות בחלל החדר ולשווה לו מראה מהודר. את הקרניזים כמובן ניתן להשיג במגוון צורות והדוגמאות וכן ניתן לשלבו בצבעו הטבעי או לצבוע אותו בהתאם לגוונים של החדר. לא פעם, משתמשים בקרניזים להסתרה של פגמים קלים בקיר או להסתרה של חוטי כבלים בחדר.

מראות זכוכית מעוצבות
מראות זכוכית מעוצבות

עיצוב הקירות יכול להתבצע גם ע"י שימוש בטפט, כך שניתן לשלב הדבקה של טפט בצבע וטקסטורה או אפילו טפט בעל דוגמאות ועיטורים או כתמונת קיר כצילום אורבני או צילום תמונת טבע שונה. עבודה עם טפטים לא מאוד מסובכת אך בהחלט דורשת יותר סבלנות ודיוק כאשר מבצעים את הדבקת הטפט. אפשרות מעניינת אחרת היא שילוב של חיפוי זכוכית. כיום, ניתן להשיג חיפויי זכוכית מעניינים הכוללים בין היתר דוגמאות או הדפסים מעניינים של צילומים, תמונות וכיתובים. עיצוב בעזרת חיפוי זכוכית מעניק לחדר מראה מודרני וחדשני והוא תופס תאוצה בחודשים האחרונים. פעם היה מקובל יותר במשרדים אולם היום נראה גם בבתים בין עם על דלתות ארונות, או בחדרי שינה ואחרים. אין ספק שחיפוי זכוכית דורש מתקין מקצועי ודורש מכם את הצורך בחיפוש אחר חיפוי מתאים עם דוגמא המתאימה עבורכם אולם לא פעם ובשימוש נכון, יכול חיפוי הזכוכית להיות פתרון מעניין ונועז בעיצוב קירות של בית.