שילוב חיפוי זכוכית במטבח

בשנים האחרונות הפכה הזכוכית מחומר גלם שמשמש בעיקר ליצירת חלונות, לחומר גלם יוקרתי במיוחד, עבור הסביבה הביתית. לצד האפשרות להרכיב חיפויי זכוכית מעולים לחדרי רחצה, חיפוי קירות חוץ, מחיצות יוקרתיות ואביזרים שונים לבית, אפשר בהחלט להכניס את הזכוכית גם למטבח, ולא רק בתור כוסות יין או כוסות לשתייה קרה.

ביותר ויותר מטבחים ניתן למצוא חיפויים מתקדמים, ואין בכך פלא. מטבח עם חיפוי זכוכית הוא חדר שמגלם בתוכו את תפיסת הבית המודרני. מטבח שכזה מציג באמת את האווירה של בית מגורים של המאה העשרים ואחת. מדובר גם על חיפוי בעל יתרונות רבים נוספים, שאי אפשר למצוא בחומרי גלם אחרים, בקירות עירומים או בציפויי חרסינה למיניהם.

למה דווקא מטבח עם חיפוי זכוכית

עבור הרבה מאוד אנשים שכבר עשו את הבחירה שלהם, התשובה ברורה. המראה היוקרתי והייחודי של מטבח עם חיפוי זכוכית מאפשר להפוך את החדר המרכזי והחשוב הזה להפתעה ולחגיגה לעיניים. בעידן שבו החוויה הקולינרית חדרה כמעט לכל בית, וההבנה שההנאה מאוכל מושפעת לא רק מטעם המזון כי אם גם מעיצוב המנה בצלחת, קפיצת המדרגה של חיפוי זכוכית יוקרתי נראית כמהלך פשוט מתבקש.

חברות שמתמחות בחיפויים ייחודיים כאלה מדווחות שהביקוש לחיפויים הייחודיים מגיע גם מצד בעלי דירות קטנות, גם מצד בעלי בתים פרטיים, וגם מצד אדריכלים ומעצבי פנים שנשכרו על ידי אנשים שבונים את ביתם ומבקשים להפוך אותו למוביל ומתקדם.

מעניין לציין שיצרני החיפויים האיכותיים ביותר בישראל מסוגלים להציע חיפויים ייחודיים, בזכות האפשרות להדפיס עליהם עיצובים מיוחדים, על פי דרישה. היכולת הזאת, שאיננה קיימת במקרים אחרים של מטבחים מעוצבים, מעניקה אווירה שאיננה רק יוקרתית אלא גם אווירה אישית, בדיוק על פי טעמו של בעל הבית.

עוד מסתבר, שלצד היתרונות העיצוביים של חיפוי זכוכית ייחודי למטבח, יש לבחירה זו גם כמה יתרונות נוספים שחשוב לקחת בחשבון. אנו מדברים בעיקר על שתי תכונות של הזכוכית כחומר חיפוי מתקדם:

ראשית – עמידות יוצאת דופן.
שנית – מראה חדש לתמיד.

חיפוי זכוכית למטבח ומדפים

עמידות מצוינת

בנקודה זו חשוב להבהיר נקודה חשובה – מטבח עם חיפוי זכוכית איננו מטבח מסוכן, מפני שלא מדובר על זכוכית רגילה. בשנים האחרונות נעשה במקומות רבים שימוש בזכוכית שעברה תהליך ייחודי שבו היא הופכת לחומר חזק ועמיד באופן מיוחד. הזכוכית, שמשמשת בין היתר גם לחלונות ראווה לגגונים, לשימושים תעשייתיים, דלפקים ומשטחים לכיורים, מכונה זכוכית מחוסמת.

מי שעדיין לא שמע את הביטוי הנ"ל צריך להבין שמדובר, במילים פשוטות, על זכוכית עמידה כנגד שברים וסדקים. לכן, אין כל חשש מהיווצרות של סדקים ואפשר בהחלט לומר שמדובר על חיפוי עמיד בצורה בלתי רגילה.

חדש לתמיד

כאשר בוחרים מטבח עם חיפוי זכוכית בוחרים ביתרון חשוב, כמעט בלתי צפוי. הזכוכית, שלא כמו קירות מכל סוג אחר שהוא (אבן, בלוקים, קרמיקות וכיוצא באלה) מאפשרת יצירת משטח חלק לחלוטין. חיפוי כזה, בעל אחידות מושלמת, מהווה יתרון של ממש בסביבה שבה אנשים חיים, מבשלים ואוכלים.

בתהליך הבישול והכנת המזון נוצרים באופן טבעי גם לכלוכים שחלקם נדבק בקירות. אדים וטיפות שמן, פירורים יבשים ורטובים וכתמים נוספים, הם בהחלט דבר בלתי נמנע.

כאן חשוב להזכיר את הבשורות הטובות של חיפוי זכוכית איכותי. חיפוי מסוג זה קל מאוד לנקות. בזכות העובדה שאין חריצים או בליטות, שאין חומרי מילוי או דבק בין האריחים, כל מה שצריך כדי להסיר כל לכלוך הוא פעולת ניקיון פשוטה, בלי כל מאמץ. כך מתקבלת סביבה מעוצבת ונקייה לתמיד.