מסגרות לתמונות מעץ

גם במשרדים רבים תלויים על הקירות צילומים וציורים שונים, שהרי בעלי עסקים רבים מבינים שככל שהם ישקיעו יותר באסתטיקה של מרחב העבודה, כך תגדל התפוקה של העובדים כמו גם שביעות רצונם, וממילא אנחנו מבלים שעות רבות (לפעמים רבות מדי…) בעבודה, כך שזהו גם אינטרס של העובדים לדאוג לסביבת עבודה שאינה רק פרקטית אלא גם כזו המציעה גירויים תרבותיים לנפש.

על מנת שמרחבי המגורים והעבודה אכן יהפכו לאסתטיים הדבר החשוב ביותר הוא כמובן איכות התמונות עצמן ומידת התאמתן לחלל בו הן תלויות – מבחינה תוכנית, מבחינת הצבעים, מבחינת הגודל וכו' – אבל גם למסגרות לתמונות ישנה חשיבות בלתי מבוטלת, ואם בתחומים אחרים כדאי מאוד לאמץ את המשפט "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו", הרי שבתחום המסגרות לתמונות אין הפרדה בין הקנקן לבין מה שהוא מכיל, והתמונה והמסגרת הופכים לישות אחת ועל כן חשוב ליצור ביניהן סינרגיה מנצחת.

למה עץ מלא?

ראשית, יש לבחור את החומר שממנו עשויה המסגרת לתמונה. הבחירה המתבקשת היא עץ, ואם כבר עץ אז כמובן עץ מלא – העץ, בהיותו חומר חי, אמנם פחות עמיד מאלומיניום, אבל גם כך הוא מחזיק מעמד שנים רבות, והיתרונות שלו על פני האלומיניום הקר בכל הקשור למסגרות לתמונות הופכים אותו לאופציה המומלצת ביותר.

ראשית, עץ, גם אם רק במסגרת, תמיד מחבר את המרחב לטבע ומוסיף לו חמימות אותנטית. שנית, העץ הוא חומר ניטראלי שלא גונב את הפוקוס מהציור או הצילום אלא נותן לו את הכבוד לו הוא ראוי, ועל כן הוא אידיאלי במיוחד למסגרות לתמונות עזות מבע (בין אם בגלל צבעוניות עזה ובין אם בגלל התוכן הדרמטי שלהן). מי שבכל זאת רוצה שגם המסגרת תעצים את האימפקט של התמונה יכול לבחור מסגרות עץ עבות יותר, או מסגרות לתמונות מצוירות, כלומר מסגרת עץ מלא המהווה מצע לאיורים או ציורים ברוח התמונה אותה היא ממסגרת.

בנוסף, עץ משתלב היטב בכל מקום, והרי מסגרות לתמונות, יחד עם התמונות שבהן כמובן, לא מוצגות בחלל ריק אלא בתוך קונטקסט (חדר ילדים, סלון, משרד וכו') – מסגרות מעץ מלא כאמור משתלבות היטב בכל מרחב ויוצרות הרמוניה נעימה לעין.

מסגרות לתמונות מעץ מלא מגיעות בשלל גוונים, מכאלה בהירים במיוחד (גוון עץ אורן) לכאלה כהים יותר ועמוקים יותר, וכמובן שגם לבחירה בגוון הספציפי של המסגרת ישנה חשיבות, וכדי לבחור נכון צריך להתחשב הן בתמונה הממוסגרת והן באופי המרחב אליו היא מיועדת.

למלא את החלל בשלל תמונות קטנות או לבחור תמונה אחת גדולה

ישנם מרחבים וקירות שעבורם האופציה הטובה ביותר היא תמונה אחת גדולה, בולטת במיוחד ורבת נוכחות. במקומות אחרים דווקא שלל תמונות קטנות שביחד מספרות סיפור שלם יהפכו את הקיר ליפה במיוחד.

אין כללים אחידים, שהרי ממילא "היופי הוא בעיניו של המתבונן", ולכל אדם טעם משלו (אם כי למי שלא ניחן בטביעת עין טובה מומלץ להתייעץ עם חברים בעלי חוש אסתטי מפותח) – אבל אם בוחרים למקם כמה תמונות יחדיו על אותו קיר או בקירות סמוכים, חשוב מאוד שלא רק התמונות עצמן יתחברו היטב זו לזו אלא גם להקפיד על מסגרות לתמונות מעץ מלא באותו עובי ובאותו גוון על מנת להבטיח הרמוניה מוצלחת.