מעקות ברזל למדרגות

כל גרם מדרגות זקוק למעקה, כשהחומרים הפופולאריים למטרה זו הם עץ, זכוכית, ברזל ואלומיניום, כשכמובן ניתן גם לשלב בין מספר חומרים. לברזל ישנם מספר יתרונות מובהקים אשר הופכים אותו לחומר גלם מעולה למעקות מסוגים שונים, אולם כדאי לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בחומר שלא קל לעבוד איתו ועל כן אם אתם רוצים מעקות ברזל למדרגות חשוב להזמין אותם אך ורק מידי איש מקצוע מנוסה ויצירתי גם יחד.

התפקידים השונים של מעקות ברזל למדרגות

מעקות ברזל למדרגות משמשים ל- 4 מטרות:
* הגנה – למעקה ישנו תפקיד חשוב במניעת נפילות כואבות.
* תמיכה – בזכות האפשרות שניתנת ליורדים או לעולים במדרגות להיעזר במעקה.
* תחימה – מעקה תוחם את גרם המדרגות ומפריד אותו מהמרחב שסביבו.
* עיצוב – בימינו מושקעות לא מעט אנרגיות בעיצוב המרחבים השונים בהם אנחנו שוהים, וגם גרמי מדרגות (בין אם בתוך בית בעל מספר מפלסים, בין אם בחדר מדרגות של בניין משותף ובין אם במרכז מסחרי) הם אלמנט עיצובי לכל דבר. במסגרת זאת, למעקה ישנו חלק נכבד בפןהאסתטי ולא בכדי מעקות הפכו ללהיט של ממש בשנים האחרונות.

מעקה ברזל

יתרונות הברזל

ברזל הינו חומר בעל נוכחות עזה במיוחד ורבת רושם, וככזה הוא אידיאלי לכל גרם מדרגות שרוצים להבליט אותו.
בנוסף, ברזל מעורר אסוציאציות של חום, ביטחון, יציבות ומוגנות הרבה יותר מזכוכית או אלומיניום (שבמקרים רבים נתפשים כקרים), ועל כן, בדומה למעקות עץ, מעקות ברזל למדרגות מתאימים במיוחד למקומות בהם רוצים לעורר תחושות כנ"ל.
יתרון משמעותי נוסף של ברזל, ובהתאם מעקה ברזל, הוא החוזק והעמידות – אם כי חשוב להדגיש שגם מעקות זכוכית הינם עמידים ובטיחותיים (כשמקפידים להשתמש בזכוכית מחוסמת איכותית, כמובן), וגם האלומיניום הינו חומר עמיד להפליא.

 

איך לבחור עיצוב למעקה ברזל

כאמור אחת המטרות של מעקות למדרגות היא הפיכת המרחב בו הם נמצאים ליפים יותר. עלמנת למלא מטרה זו ניתן ליצור מעקות ברזל יפהפיים, יצירות אמנות של ממש, וזאת בעזרת נפחים מיומנים שהם גם אמנים.
האפשרויות הן בעצם אינסופיות – למשל, מעקות שמשולבים בהם סלסולים ועיטורים שונים, עיצוב הברזל בצורת פרחים, צורות דמויות תווי נגינה, ספירלות, ובאופן כללי קווים מעוגלים שמרככים את התדמית הקשוחה של הברזל ויוצרים שילוב מרהיב עין של עוצמה ורכות.
טרנד נוסף בכל הקשור לעיצוב מעקות הוא שילוב של חומרים נוספים ביחד עם הברזל -ובעיקר זכוכית. שילובים המתבצעים באופן מושכל, רגיש ומלא דמיון נהנים מאיכות סינרגטית ומשדרגים את האסתטיקה של המרחב בו הם ממוקמים בצורה משמעותית.

על מה חשוב להקפיד בעת רכישת מעקה ברזל

כשרוכשים מעקה ברזל – בין אם מדובר במעקות ברזל למדרגות, בין אם זה מעקה ברזל למרפסת ובעצם לכל צורך שהוא – חשוב להקפיד על מספר כללים:

* ביצוע עסקה אך ורק עם איש מקצוע מיומן ומנוסה – שיספק בדיוק את המעקה עליו התחייב, ושתוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי מדובר במעקה ברזל איכותי.
* התקנה מקצועית – גם המעקה האיכותי ביותר, אם יותקן בצורה מרושלת, עלול שלא למלאת תפקידיו השונים ובפרט לא להגן עלינו מפני נפילות כואבות.
* בלי שפיצים חדים – כשמדובר במעקות פנים לבית, ובפרט בבית שיש בו ילדים קטנים, חשוב מאוד להקפיד כי העיצוב לא יכלול שפיצים חדים שעלולים לפגוע בבני הבית, ובפרט כאמורבזאטוטים הסקרנים מטבעם.
לצד אמצעי הזהירות הנ"ל, המלצה נוספת היא לבקש הצעות מחיר ממספר יצרני מעקות, אחרי שסיננתם את האפשרויות שלא מתאימות לכם מבחינת האיכות או העיצוב – כך תוכלו ליהנות ממעקה ברזל איכותי ויפה במחיר סביר.