מעקות זכוכית במרפסות שמש

בשנים האחרונות התחלנו להתחרט על כך, והמרפסות שוב הופכות לטרנד מבוקש, והפעם בגרסה המודרנית והמתקדמת: מרפסת שמש. מרפסות שמש הן כבר סטנדרט בכל בניין חדש שמכבד את עצמו ותורמות רבות הן לערך הדירה והן ליוקרתה. גם בבתים הזוכים למתיחת פנים ולשיפוץ במסגרת תמ"א 38 מתווספות מרפסות שמש רבות, שאין נעימות מהן לאירוח או להתרווחות נינוחה בסוף יום עבודה (או במהלכו, לבני המזל שעובדים בבית…)

מעקה זכוכית לבטיחות מקסימאלית

אם כל בית צריך מרפסת, הרי שכל מרפסת צריכה כמובן מעקה. מעקות נועדו לתחום את המרפסת ולמנוע סכנת נפילה ובכך לספק הגנה ותחושת ביטחון לבני הבית ולאורחים המגיעים אליו. ככל שהמעקה איכותי יותר, כך תחושת הביטחון חזקה יותר וההנאה ממרפסת השמש רבה יותר. החומרים המשמשים לייצור המעקה הם עץ, ברזל, אלומיניום, שיש, בטון וכמובן זכוכית.

מעקה עץ אינו מתאים כמובן למרפסת שמש בבניין קומות שכן גם עץ חזק במיוחד לא מעניק הגנה מספקת ועל כן תמצאו אותו רק בדירות גן או בבתים פרטיים, שם הם מעניקים למרפסת מראה כפרי נעים וחיבור אמיתי לטבע. מעקות בטון ושיש הם עמידים מאוד וחזקים אולם עלולים לחסום חלק מהנוף וליצור הרגשה של עוד חדר במקום מרפסת שמש פתוחה ואוורירית.

מעקה זכוכית למרפסת בשילוב עמודים כחולים

גם מעקה ברזל מקבל ציון גבוה בכל הקשור למניעת נפילות, אולם ראשית, המראה של הסורגים עלול ליצור תחושה של כלא, ושנית, ילדים קטנים עלולים לדחוף את ראשם אל בין הסורגים ולהיתקע שם. גם כשמדובר במעקה שכולו סורגי אלומיניום, ישנה סכנה כי פעוטות ינסו להידחק אל בין הסורגים כך שבשנים האחרונות עלתה מאוד קרנו של מעקה עם חיפוי זכוכית.

על מנת שמעקה עם חיפוי זכוכית אכן יקנה את הביטחון הדרוש חשוב מאוד לרכוש את הזכוכית אך ורק אצל חברה אמינה, מהימנה ורבת ניסיון, שמספקת זכוכית איכותית – חובה להשתמש בזכוכית טריפלקס, כלומר שתי שכבות זכוכית (כל אחת מהן בעובי 5 מ"מ) המודבקות זו לזו באמצעות PVB ומבטיחות כי הסיכוי שהמעקה יישבר יהיה אפסי. בנוסף, חשוב להקפיד כי גובה המעקה יהיה לפחות 105 ס"מ, כפי שדורש התקן הישראלי.

אלמנטים של זכוכית בעיצוב פנים מודרני

לקטלוג מעקות זכוכית למרפסת

מעקה זכוכית – גם ליופי

יתרון חשוב נוסף של מעקה עם חיפוי זכוכית הוא התרומה שלו לאסתטיקה של המרפסת.

ראשית, הזכוכית אינה חוסמת את הנוף אלא מאפשרת לכל מי שיושב במרפסת השמש ליהנות ממנו (בתקווה שיש מה לראות…)

בנוסף, ניתן לשלב בחיפוי הזכוכית חומרים אחרים דוגמת עץ, אלומיניום, אבן וברזל ובכך להפוך את המעקה למעניין יותר.

עוד יתרון של מעקה זכוכית הוא ההשתלבות המושלמת שלו עם פריטי הריהוט שנמצאים במרפסת השמש, ולמעשה, מאחר שזכוכית היא ניטראלית לחלוטין ניתן לבחור ריהוט בכל סגנון שרק רוצים וההרמוניה תישמר.

מי שרוצה ממש להשקיע מוזמן לבצע הדפסה דיגיטלית על הזכוכית ולהפוך את המעקה לעוד יותר מעניין ויפה, והמלצה נוספת לשדרוג המראה של מרפסת השמש היא לנצל אותה גם לטובת גינה קטנה – עציצים (כמובן כאלה שחשיפה רבה לשמש ואור עושה להם רק טוב) וצמחי תבלין יהפכו את מרפסת השמש לעוד יותר מלבלבת ומלבבת.