באילו מעקות עץ למדרגות כדאי לבחור?

גרמי מדרגות והמעקות שלהם מהווים אביזר עיצובי בעל פוטנציאל רב. צלמים אמנותיים מרחבי העולם כולו נוטים להנציח גרמי מדרגות מרהיבי עין, בין אם הם מדרגות המשתרגות בבניינים משותפים, ובין אם הם מדרגות בתוך מרחבי מגורים שבחרו באופציה של מעקות פנים מעוצבים.

איך מעקות משלימים את המדרגות?

כבר בימים קדומים גילה האדם שמדרגות יובילו אותו באופן החכם, הבטוח והנוח ביותר ממשטח אחד למשטח גבוה ממנו. בתחילה נחצבו מדרגות בסלע, למשל כדי לטפס אל פסגת הר גבוהה, ורק בשלבים מתקדמים יותר גילה האדם כי ביכולתו גם לבנות גרמי מדרגות שיונחו בין חלק אחד לאחר ויחברו ביניהם לצורך עלייה או ירידה. באופן טבעי זמן קצר לאחר התגלית הטכנית, התווסף הפן העיצובי: בני האדם החלו לפתח עיצובים שונים ומשונים לגרמי המדרגות שהציבו, ואלו היו תוצר של השראה יצירתית מחד ותנאי השטח והחומר שאיתו נבנו המדרגות מאידך. וכך נבראו בידי האדם מדרגות לוליניות, מדרגות טרפזיות, מדרגות פירמידה ועוד ועוד סוגי מדרגות, שלוו קל מהרה במעקות, שייעודם היה לגונן על המטפסים מנפילה ולסייע בתהליך הטיפוס או הירידה שעלול להיות לא קל. בדומה למגוון החומרים ששימש לבניית המדרגות גם המעקות התבססו על חומרים שונים: כגון מעקות זכוכית, מעקות עץ, מעקות ברזל ועוד.

עיצוב מעקות – אמנות בפני עצמה

מגוון סגנוני המעקות הוסיף עוד מרחב עצום למשחקי עיצוב ייחודיים ויפהפיים. גם בעבר וגם כיום מקשטים את הבתים – בפנים ובחוץ – גרמי מדרגות המלווים במבחר מעקות מופלאים: למשל, מעקה זכוכית שמתאים לגרמי פנים בבתים יוקרתיים, מעקות בטון המשדרים יציבות וחוזק ומתאימים במיוחד לבתי ספר ולמקומות אחרים שבהם הבטיחות היא החשובה ביותר ולאו דווקא האסתטיקה והנראות. יש גם, כמובן, והם אולי הנפוצים ביותר בארץ, מעקות ברזל למדרגות שאותם מייצרים בהליך פרזול במפעלים, כסטנדרט בנאלי, או בתהליך פרזול אמנותי שמאפשר לשחק עם התוצר הסופי ולייצר מעקות ברזל מעוצבים עם פיתולים ופיתוחים, בשילוב אימג'ים שונים, ובעוד מבחר רעיונות יצירתיים. חומר נוסף המשמש ליצירת מעקות הוא עץ, והאופציה של מעקות עץ למדרגות היא כזו שבהחלט כדאי להתעמק בה ולשקול אותה.

מעקות עץ למדרגות – כשהטבע פוגש את עיצוב הביתגרם מדרגות עץ עם מעקה זכוכית מנטים ומאחז 3

אנשים בוחרים להוסיף לבתיהם מגוון פריטים העשויים מעץ והסיבות לכך רבות. בעיקר אלו הם יופיו וחוזקו של העץ וההרגשה הטבעית שהוא מספק לנו, בני האדם. לצורך בניית מדרגות מעץ ומעקות עץ למדרגות משמשים עצים איכותיים חזקים במיוחד, וביניהם: עץ בוק, עץ אגוז, עץ אלון, דובדבן, מייפל,  ספלי, אירוקו, טיק, וונגה ואחרים – הבחירה ביניהם תלויה בהעדפת הלקוחות ובצרכים המסוימים של כל גרם מדרגות ספציפי. למדרגות עץ ולמעקות עץ יהיה תמיד מראה חם שיעניק תחושה טבעית ונעימה לחלל המקום שבו הם מותקנים. לעץ, שנחשב כחומר גלם בסיסי ופופולרי במיוחד בריהוט ועיצוב הבית, יש גוונים שונים ומרקמים אופייניים, כמו גם מבחר סגנונות גימור, וביכולתם של כל אלו לייצר אין ספור אפקטים, מראות עיצוביים ותחושות. בנוסף, פריטים העשויים מעץ מתאימים לשילוב בכל סגנון עיצוב שהוא – כפרי, מודרני ואפילו היי-טקי. העץ נראה טוב גם לאחר שימוש ושחיקה שהרי תמיד ניתן לשייף אותו, לצפות אותו שוב בלקה או לצבוע בצבע חדש, ולזכות במראה מחודש בעבורו. כשחושבים על מדרגות עץ או על מעקות עץ למדרגות חושבים גם על החריקה המסוימת שלעיתים אלו נוטים להשמיע. יש המחבבים את ההרגשה האותנטית הייחודית הזו של חריקת העץ ויש מי שלא – חשוב לדעת שהדבר אינו הכרחי ושעבודה מוקפדת ובחירת סוג עץ נכונה יספקו תוצאה שלא תחרוק ושתהיה יציבה ובטוחה לאורך שנים רבות.