מקלחונים בבית חכם

אחרי שהטלפונים הסלולאריים שלנו נהיו חכמים (במקרים רבים אפילו יותר מאיתנו…), הדבר החם הבא הוא בתים חכמים – בתים שבהם כל המערכות השונות מפעילות את עצמן בהתאם לפרמטרים שנקבעו מראש, ניתנות לשליטה מרחוק (באמצעות סמארטפון, למשל) ובאופן כללי מקלות על חיי דיירי אותם בתים ומעניקות להם תנאי מחיה אופטימליים.

מה תמצאו בבית חכם?

כשם שהסמארטפונים מבצעים יותר ויותר פונקציות – מפנס דרך ניווט וכלה במי-יודע-איזו-אפליקציה-תצוץ-מחר, כך גם בבית חכם ניתן למצוא מערכות פיקוד ובקרה רבות ומגוונות: למשל, מערכת שדואגת שיהיו לנו מים חמים כשאנחנו חוזרים הביתה מהעבודה (ואפילו מחממת את המקלחונים השונים בבית בחורף, כדי שיהיה לנו נעים להיכנס למקלחת). כמובן שמערכת כזו מסוגלת לזהות אם כמות השמש באותו יום מאפשרת ויתור על הדלקת הדוד החשמלי או שמא אין מנוס מהפעלתו – ובמקרה כזה, היא יודעת לחשב בדיוק מתי לכבות אותו כדי שחשבון החשמל לא יתנפח יתר על המידה.

או תריסים חשמליים שמתוכנתים מראש להתרומם חלקית בשבע וחצי בבוקר על מנת שנתעורר לבית חכם מואר אך לא יתר על המידה, להיסגר אוטומטית כשיורד גשם ואנחנו לא בבית אבל להישאר פתוחים אם יורד גשם ואנחנו בבית (לטובת חובבי הנוף החורפי) – וההגדרות כמובן ניתנות לשינוי בכל רגע – ואם תרצו, תוכלו להעביר את כל הבית ברגע אחד למצב סרט: האורות יעומעמו, התריסים ירדו, הטלפונים יועברו לרטט ובעתיד (הקרוב או הרחוק, קשה לדעת) גם הפופקורן יגיע אליכם לסלון מבלי שתצטרכו לקום מהספה (שכמובן עוברת למוד מפנק במיוחד על מנת לתרום גם היא את חלקה לחוויית הצפייה).

בית חכם הוא גם בית בטוח יותר, שכן בתוך מערכות הפיקוד והבקרה מוטמעות מערכות אבטחה חכמות ומתקדמות במיוחד – גם לשם פיקוח על הנכנסים למרחב המגורים שלכם וגם, למשל, כדי לסייע לכם לראות מה עושים הזאטוטים בכל שלב כמו גם למנוע מהם פעילויות מסוכנות עבורם.

אופציה נוספת שמציע בית חכם היא מעקב מדוקדק אחר מלאי מוצרי המזון בו – במקרר ובמזווה, התראה אודות מוצרים שהכמות שלהם נמוכה מדי, ומי יודע, ייתכן שבעתיד כבר לא נלך למכולת: הבתים החכמים יתקשרו עם המכולות החכמות וכל שנצטרך יגיע מייד (יש רק לקוות שהבית אכן יהיה חכם יותר מאיתנו ובניגוד אלינו יקנה רק את מה שבאמת צריך…)

מקלחון
מקלחון זכוכית

בתים חכמים הם גם אסתטיים להפליא: ראשית, כל החוטים והכבלים מוטמעים בקירות ולא נשרכים על הרצפה, ושנית, אין צורך להגביל את פריטי הנוי והחן בבית – אפשר, למשל, להחליף תמונות או טפטים בלחיצת כפתור (בדיוק כשם שאנחנו מעדכנים את תמונת הדסקטופ במחשב) ואפילו להגדיר מראש, נניח, מצב רומנטי כדי שבעת הצורך כל הבית יתמלא פריטים המשרים אווירה רומנטית.

מקלחונים חכמים – להתרחץ בכיף

ברוב הבתים ה"רגילים" מקלחונים ואמבטיות (כמו גם חדרי שירותים) הם המרחבים הכי פחות מושקעים – וחבל. אמנם הזמן שאנחנו מבלים בהם קצר יחסית, ובכל זאת הם משפיעים לא מעט על איכות חיינו.

בבתים החכמים המקלחונים יקבלו את פנינו עם המוזיקה שאנחנו אוהבים, בהתאם למוד שלנו באותו רגע (גם את זה יידע לזהות בית חכם…), ובכך ישדרגו מיידית את חווית הרחצה. אופציה אחרת היא מקלחונים שקופים שתורמים לאסתטיקה של מרחב האמבטיה – שמזהים כשמישהו נכנס אליהם על מנת להתקלח ואז הופכים מייד לבלתי שקופים (אלא אם כן ביקשנו מהם מראש להישאר שקופים…)

כמובן שכמות המים החמים תהיה מספקת כך שהסיטואציה המוכרת של זרם שהופך קפוא פתאום באמצע המקלחת, ויציאה רועדת מהמקלחונים כדי להדליק את הדוד לעוד כמה דקות תהפוך לנחלת ההיסטוריה.