מראות בסגנון עתיק לבית

עיצוב הבית היא משימה סבוכה הדורשת מאמץ והשקעה רבים, אחד מהדברים עליהם צריך לשים דגש רב הוא השאלה באיזה חומרים כדאי להשתמש בבית ואילו יתנו לנו את התוצאה היפה ביותר לביתנו. התשובה לכך היא כי רק שימוש מושכל בחומרי גלם ושילוב שלהם יוביל לתוצאה הרצויה ולעיצוב המושלם. בשנים האחרונות הולכת ומתחזקת התפיסה כי אחד מחומרי הגלם המובילים אשר צריכים להיות בכל בית הוא הזכוכית על נגזורתיה השונות.

הזכוכית מקנה לבית תחושה מודרנית ומיוחדת אשר חומרי גלם אחרים לא יכולים להשיג וכך לדוגמא שילוב של עץ עמה מפיק מראה מיוחד ושונה. אם כבר במראה אנו עוסקים הרי שחייבים לציין כי מראות הן אחת הדוגמאות המושלמות לתפקיד שהזכוכית יכולה למלא בבית, מראה מהווה את התפאורה המושלמת לבית ולסביבתו והיא משדרגת עיצובו במספר רמות. מקום נוסף בו הזכוכית ממלאת תפקיד מרכזי הוא בתחום חיפוי זכוכית לרהיטי הבית, חיפוי זכוכית הנמצא על רהיט יכול להקנות לרהיט כל מראה שבו נחפוץ.

אילו מראות כדאי לשים בבית?

אכן, חיפוי זכוכית מאפשר לנו מגוון גדול ורחב של עיצובים שונים ומגוונים אך בשורות הבאות נתמקד דווקא ביתרונות שמראות מספקות לבית ולמראהו. שאלה חשובה עליה יש לתת מענה היא אילו מראות כיצד לנו לשים בבית, כמובן שהדבר תלוי בשאלה במראה העיצובי אותו אנו רוצים להשיג. אך ניתן לומר כי דווקא מראות מעוצבות בסגנון עתיק מתאימות לסוגים רבים של סגנונות עיצוביים שונים והן מאפשרות לנו קשת רחבה של בחירות עיצוביות שונות. כמובן שמראה עתיקה מתאימה לסגנון קלאסי והמראה המתאימה תשדרג בית זה בוודאות. אך לא רק לסגנון עיצוב קלאסי מראות מעוצבות בסגנון עתיק מתאימות, אלא כפי שרבים מגלים גם לסגנון מודרניסטי הן מתאימות ויכולות להשתלב בו באופן מושלם. סגנון מודרניסטי בו הפשטות בולטת לעין אינו אומר בהכרח לזרוק את הישן ולהעלימו אלא להתאימו לקונטקסט המתאים ומכאן שמראות עתיקות משתלבות גם בסגנון זה. בנוסף פעמים רבות המראות העתיקות מהוות למעשה קונטרה לסגנון המודרניסטי והן מבליטות את הקווים הישרים החדים שמאפיינים סגנון זה. המראות יכולות להיות ממקומות בסלון הבית ואף בחדרי המגורים כאשר גם בסגנון הקלאסי וגם בסגנון המודרניסטי הן יכולות להוות את מרכז החדר, כאשר עיצובו של הבית יכול בהחלט להתחיל בהן.מראות מרחפות

היכן ניתן להשיג מראות מעוצבות עתיקות וכיצד נדע האם הן אמיתיות?

אכן מראות מתאימות לסגנונות עיצוביים רבים אך השאלה היא היכן נוכל להשיגם מכיוון שמטבע הדברים אין מפעל המייצר מראה עתיקה מן הטעם הפשוט שאז היא לא תהיה עתיקה. ראשית חשוב להבין כי ניתן לקנות מראה בסגנון עתיק והיא אינה חייבת להיות דווקא עתיקה מבחינת שנת ייצורה. עם זאת, מי שמעוניין במראה עתיקה אותנטית יכול להשיג אחת כזאת במאמץ פעוט ולהשתמש בה וביתרונותיה העיצוביים. ראשית מראות כגון אלו ניתנות לקנייה בשווקים רבים וחנויות ענתיקות שונות המחזיקות במלאי רב של מראות אלו. שנית האינטרנט פתח אפיק חדש לאספני העתיקות והוא מהווה כר נרחב בו ניתן להשיג ענתיקות שונות ומגוונות ובכלל זה גם מראות. דבר חשוב עליו יש לשים דגש הוא השאלה כיצד נוודא כי המראה היא אכן עתיקה והיא אינה מהווה זיוף מתוחכם, זאת כמובן תחת ההנחה שאנו אכן מעוניינים לקנות מראה עתיקה. התשובה לכך היא כי ראשית עין בלתי מקצועית פעמים רבות תוכל לזהות את סוג העץ ממנו עשויה המראה ולראות האם מדובר בעץ סינטטי, כלומר מראה מזויפת או שמא זהו עץ אמתי. כמובן שבמקרים סבוכים יותר שבהם גם ההוצאה הכספית רבה יותר ניתן להתייעץ עם שמאי או מעריך אומנות מקצועיים אשרי וכלו לומר לנו האם מדובר במראה אמתית או שמא דווקא בזיוף.