מראות לחדר שינה בסגנונות שונים

רובנו אוהבים לראות את עצמנו או לכל הפחות חשים צורך להבין כיצד אנחנו נראים פעמים רבות ביום, ולא בכדי מראות הן פריטים פופולאריים מאוד בכל מקום. ממצאים ארכיאולוגיים מגלים כי כבר לפני אלפי שנים, הרבה הרבה לפני שהסלפי הפך לטרנד מדובר, ידע המין האנושי ליצור כלים שבהם תשתקף בבואתו וגם במשפט הקלאסי "מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בכל העיר?" ניתן למצוא עדות לחשיבות המראות עבורנו.

באופן טבעי, גם חדרי השינה מכילים מראות – רובם ככולם. בחלק מהמקרים מדובר במראה התלויה על אחד מקירות החדר המשמש אותנו לשינה ושאר פעילויות, בבתים אחרים המראה היא חלק מארון, בין אם בחלק הפנימי של אחת הדלתות ובין בחלקה החיצוני, ישנם גם חדרי שינה בהם תמצאו את שני סוגי המראות הנ"ל, ובכל מקרה מראות לחדר שינה הן לא רק פריט פרקטי אלא גם מרכיב בלתי נפרד מעיצוב המרחב.

היכן למקם מראות לחדר שינה?

מראה, בכל מרחב שהוא, יוצרת אשליה כאילו הוא גדול יותר ומרווח יותר ועל כן הופכת אותו למרשים יותר – וכך הדבר גם בחדרי שינה. בהתאם ממליצים מעצבי פנים על מראה גדולה, ובמקרים רבים גם על יותר ממראה אחת.

מצד שני, בחדר השינה חשוב גם לשמור על מידה מסוימת של אינטימיות, כך שהכלל "תפסת מרובה לא תפסת" מתאים במיוחד למקרה זה ויצירת השתקפויות רבות מדי עלולה להיות בעוכרינו.

פיתרון אופטימלי אחד הוא מראה גדולה על אחת הדלתות של ארון הקיר, מהרצפה ועד לקצהו העליון של הארון, ועוד מראה קטנה יותר מעל השידה כך שזו תהפוך גם למעין שולחן איפור בשעת הצורך. למי שמעדיף את החדר רגוע יותר, או לא רוצה לראות את עצמו כל הזמן במראה, הפיתרון הוא מראה בצד הפנימי של אחת הדלתות של הארון.

מבחינת העיצוב של מראות לחדר שינה, ההמלצה היא להיעזר בנוכחותו של פריט זה כדי להוות ניגוד למיטה ולארון, המרכיבים הדומיננטיים במראה של חדר השינה. כך, לדוגמה, אם המיטה והארון מתאפיינים בלוק מסיבי, כדאי לבחור מראה קלילה או כזו עם מסגרת יוצאת דופן ואפילו מצועצעת משהו כדי לשבור את ה"כובד", ולהיפך: אם חדר השינה הוא בעל מראה ייחודי, כדאי לבחור במראה פשוטה יחסית, שלא תגנוב את ההצגה אלא "רק" תשקף את היופי.

מראות זכוכית של שבירו עם תאורה מעוצבת

לא פחות חשוב: להתאים מראות לתאורה

בנוסף חשוב מאוד להתאים את התאורה למראות – הן התאורה הטבעית בחדר ובפרט בשעות הבוקר והן גופי התאורה שאנחנו מוסיפים. בדרך זו התאורה תבליט את יופיין של המראות, וגם תאפשר לנו לממש את ייעודן המקורי, להראות לנו איך אנחנו נראים באופן מדויק ומחמיא גם יחד.

מראות לחדר שינה עפ"י הפאנג שואי

עפ"י הפאנג שואי, אותה תורה סינית עתיקה שמטרתה הבטחת זרימת אנרגיה מיטבית בכל מרחבי הבית, מראה בחדר השינה עלולה להפר את ההרמוניה, ועל כן חשוב להקדיש תשומת לב למיקומה. בפרט מומלץ להימנע מתליית מראה מול המיטה, והמהדרין גם יתאימו את המסגרות של מראות לחדר שינה (מבחינת צבע, צורה וחומר) למיקום של חדר זה בתוך הבית.

אמנות הזכוכית: מקלחונים לפי מידה

רכישת מראות לחדר שינה היא הזדמנות טובה להתרשם מעוד מוצרי זכוכית מעוצבים – ובראשם מקלחונים לפי מידה, כך שלא רק חדר השינה ישתדרג אלא גם המרחב המשמש לרחצה וטיפוח.

טיפ נוסף לשדרוג מראה הבית: מעקות ברזל למדרגות

אם בחירת המראות לחדר השינה נעשית במסגרת שיפוץ כולל, אבזור בית חדש, או שדרוג המראה של מרחב מגורים שכבר החל להתיישן, המלצה נוספת היא מעקות ברזל למדרגות (אם ישנן כאלה, כמובן…)

מעקות שכאלה יוצרים במרחב בו הם מותקנים תחושת חוסן ויציבות, תחושות חשובות בכל בית. אם בסופן של המדרגות נמצא חדר השינה, כדאי מול הפתח להתקין מראה קלילה, על מנת ליצור קונטרסט לכובד של המעקה והברזל.