מראות מעוצבות למקלחת

אם בעבר הסתפקנו במראה מלבנית פשוטה, שלרוב חוברה לארון האמבטיה, על מנת שנוכל לצחצח שיניים, להסתרק ולהתגלח מולה הרי שכיום לצד מקלחונים רבים ניתן למצוא מראות ייחודיות ומרהיבות עין (שלפעמים הן כל כך יפות עד שאנחנו שוכחים להסתכל על עצמנו…)

החשיבות של המראה

מראות הן סמל רב חשיבות המופיע באינספור ספרים וסרטים: אליס של לואיס קרול הצליחה לעבור מבעד למראה (בספר "מבעד למראה"), ב"הסיפור שאינו נגמר" יש ראי המציג בפני כל מי שמתבונן בו את הישות האמיתית והנסתרת שלו, בהארי פוטר ישנה מראה שחושפת את משאלת הלב הכמוסה ביותר, ואת המראה המדברת משלגיה כולנו מכירים. בעבר, אגב, היו כאלה שהאמינו כי בתוך המראה נמצאת דמות אנושית ועל כן האמונה התפלה לא להתבונן במראות שבורות וגם המנהג לכסות את המראות בזמן השבעה.

מראות זכוכית של שבירו עם תאורה מעוצבת

למעשה, כבר משחר ההיסטוריה ניסה האדם לראות את עצמו, וההערכה היא כי הוא עשה זאת באמצעות צלחות כהות מלאות בנוזל זה או אחר. מראות העשויות מזכוכית התחלנו ליצור, ככל הנראה, לפני כשמונת אלפים שנה וזאת על סמך ממצאים שהתגלו באנטליה. ביבשת אמריקה נמצאו סלעים מלוטשים ששימשו כמראה, ועל פי ההערכות גילם כ- 4,000 שנה ובשנת 1835 פיתח יוסטוס פון ליביג, אחד הכימאים הגדולים בהיסטוריה, את המראה המשמשת אותנו גם כיום לאחר שגילה את היתרונות הטמונים בהצמדה של שכבת מתכת דקה אל הזכוכית, בתהליך הנקרא "החנקת מתכת", ובראשם האפשרות לייצור המוני בעלות נמוכה.

מאז ועד ימינו כמעט ולא השתנתה המראה מבחינת החומרים ותהליך הייצור – אולם מבחינת המראֶה של המראָה חלו תמורות משמעותיות והחלו לצוץ מראות מעוצבות להפליא.

מראה גדולה ומעוצבת מזכוכית בחדר כושר עם תאורה

עגולות, מודפסות או מעוטרות – כל האפשרויות למקלחת

אחד המאפיינים הבולטים של חדרי האמבטיה ומקלחונים בימינו הוא הפן האסתטי: אם בעבר הדגש היה על הפרקטיות, הרי שלנוכח ההבנה כי לאסתטיקה יש תרומה אדירה לאיכות חיינו, התחלנו להשקיע לא מעט גם בהפיכת מרחבי הרחצה ליפים ונעימים לעין.

כחלק ממגמה זו, צצו בשנים האחרונות שלל מראות מעוצבות למקלחת. האפשרויות רבות ומגוונות, כמעט אינסופיות: אופציה אחת למשל היא מראה אליפטית גדולה, או עגולה, השוברת את הקווים הישרים בחדר האמבטיה ומוסיפה לו עניין. דרך נוספת להפוך את חדר האמבטיה לדינמי יותר היא לרכוש מראה שמסגרתה מתאפיינת בקווים גליים במקום ישרים.

אופציה אחרת, מושקעת אף יותר, היא מראה מודפסת: דמיינו מלבן גדול שעליו מודפס דגם כלשהו (למשל, עננים) ובמרכזו זכוכית עגולה, כך שהמראה נראית כחלק בלתי נפרד מההדפס וביחד נוצרת סינרגיה מרהיבת עין. יכולות ההדפסה הדיגיטליות בימינו מאפשרות גם הדפסה על הזכוכית עצמה, כך שניתן לעטר חלק מהמראה בציור משמח או ציטוט מעורר השראה (כמובן שכדאי לתחום זאת לחלק קטן מהמראה על מנת שנוכל גם לראות את עצמנו…)

אפשרות נוספת היא מראה מעוצבת שהברזים ממש יוצאים מתוכה (וכמובן משתקפים בה), וגם מראות שמסביבן עיטורים וקישוטים שונים למי שמעוניין בחדר אמבטיה בעל מראה כפרי רומנטי.

מקלחון קטן, מראה גדולה

מראות מעוצבות הופכות בהדרגה לחלק בלתי נפרד מאביזרי האמבטיה הקיימים בכל בית והאימפקט שלהן על חדר האמבטיה הוא רב עוצמה. במיוחד כך הדבר כשמדובר במרחבים צנועי ממדים, כפי שכך הדבר בדירות שכורות רבות, שבהן מותקנים מקלחונים – במקרה שכזה כדאי להשקיע במראה גדולה במיוחד, שלא רק תוסיף יופי לחלל החדר אלא גם תיצור את האשליה כאילו הוא מרווח יותר.